Marantz SR-5500 schakelt zichzelf steeds (random) uit

Pagina: 1
Acties:

• zw7
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10-2025
Mijn 5 jaar oude Marantz SR-5500 schakelt zichzelf steeds op willekeurig moment uit. Je hoort eerst een klik en dan binnen een minuut ofzo gaat het powerlampje knipperen. Je kan hem dan wel weer aan zetten met de afstandsbediening, maar na een tijdje springt ie weer uit. Hoe lang het duurt is niet te voorspellen. Dat is soms na een minuut, soms na een uur spelen. Onafhankelijk van het volume en of er wel of niet iets speelt.

Ik dacht eerst dat het aan de gammele speakers lag, maar nadat ik die had vervangen bleef het probleem aanhouden. Voor reparatie aanbieden lijkt me niet zinvol.

Wat zou het kunnen zijn?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Geen verstand van die dingen, maar kan het iets thermisch zijn? Keertje goed uitstoffen zeg maar?

Hier stond een dode link.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01 23:27
zw7 schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:33:
Mijn 5 jaar oude Marantz SR-5500 schakelt zichzelf steeds op willekeurig moment uit. Je hoort eerst een klik en dan binnen een minuut ofzo gaat het powerlampje knipperen. Je kan hem dan wel weer aan zetten met de afstandsbediening, maar na een tijdje springt ie weer uit. Hoe lang het duurt is niet te voorspellen. Dat is soms na een minuut, soms na een uur spelen. Onafhankelijk van het volume en of er wel of niet iets speelt.

Ik dacht eerst dat het aan de gammele speakers lag, maar nadat ik die had vervangen bleef het probleem aanhouden. Voor reparatie aanbieden lijkt me niet zinvol.

Wat zou het kunnen zijn?
Geen kortsluiting, dat de speaker kabels tegen elkaar aankomen.

Staat de amp, in een kast? Zo ja heeft ie wel genoeg koeling? Hoeveel cm ruimte zit er boven de amp.

En zet amp eens uit de kast en kijk wat ie dan doen.

Als dit niet helpt,dan heeft je amp een probleem denk en zal reparatie denk ik de enige optie zijn.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Heb ook zoiets met een Yamaha receiver, alleen wil deze niet meer aan nadat hij een aantal uren op stand-by heeft gestaan. Pas wanneer ik de stekker in- en uitplug reageert hij weer op de powerknop.

Zal wel niks meer aan te doen zijn. :P

_██_
(ಠ_ృ)

• zw7
Dank voor de tips. Ik heb nu een speaker + kabel losgekoppeld en de versterker een dag laten spelen. Niets aan de hand, hij speelt netjes door! Ik zal morgen de speakers omwisselen en kijken of het dus of aan de kabel lag of aan de speaker zelf.

Oververhitting zou natuurlijk ook nog kunnen, maar lijkt me wat minder waarschijnlijk omdat ie goed kan ventileren en omdat het soms al binnen een minuut is en andere keren duurt het veel langer.

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:03
Als het powerlampje gaat knipperen, zou het kunnen zijn dat de receiver in 'protect' gaat. Staat dit in het scherm als het lampje knippert?

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• zw7
Als het lampje gaat knipperen gaat het scherm uit.

Ik hoor nog steeds af en toe een klik bij het afspelen van de muziek, maar de versterker blijft nog wel aan.
Pagina: 1