Drie GTX 650 Ti Boosts betreden de ring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
reviews: Drie GTX 650 Ti Boosts betreden de ring

Ik heb een vraagje over de scorekaart van deze review: Hoe kan het dat de MSI 5 sterren voor warmte en geluid scoort? De kaart van EVGA maakt volgens de benchmarks de meeste herrie en produceert de meeste warmte, ik begrijp dan ook niet dat deze kaart op dit gebied een betere beoordeling krijgt dan de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 10:41

pino85

Im just a Bird in the Sky

Enige wat ik kan vinden is deze stukjes die het enigszins kunnen verklaren:

Over het algemeen presteert de koeler goed en we hebben dan ook redelijk hoge verwachtingen.
Asus stelt dan ook enigszins teleur, met een koeler die minder goed presteert dan we hadden verwacht. De koeler krijgt dan ook minder sterren dan die van EVGA, omdat de openluchtkoeling niet beter presteert dan die van EVGA, die alle warme lucht netjes de kast uitblaast
De kaarten van Asus en EVGA doen weinig voor elkaar onder, maar dat maakt wel dat de kaart van Asus teleurstelt. Deze heeft immers ook een openluchtkoeling, terwijl die van EVGA alle warme lucht in ieder geval de kast uit zal blazen.
Ik haal er uit dat men van te voren blijkbaar hoge verwachtingen op basis van eerdere reviews met deze koeloplossing had en dat het is tegen gevallen ten opzichte van de standaard koeling van EVGA..

Alle producten worden toch gewoon op dezelfde manier getest en gewaardeerd maar als je bepaalde zaken leest denk je bijna dat dit niet is gebeurd en men bij Asus een tandje strenger is geweest puur omdat de verwachtingen op voorhand zo hoog waren vanwege de koelmethode die zich in het verleden goed heeft bewezen , dit proef ik min of meer uit bepaalde stukken in de tekst terug, men is teleur gesteld , het kan ook mijn interpretatie zijn die er nu dus naast zit maar het zou een reden kunnen zijn voor de lagere waardering..( no offense verder naar de crew)

De uiteindelijke test resultaten in de grafieken waar het over gaat laten zwart op wit zien dat de Asus beter presteert dan EVGA, hieruit zou je dus moeten concluderen ondanks dat het iets tegen viel is de Asus is gewoon op die vlakken beter dan de EVGA en dan zou dit terug te zien moeten zijn in de sterren, anders krijg je eigenlijk 2 verhalen in een review en dat kan zorgen voor onduidelijkheid en vraagtekens, welk verhaal klopt nu? de harde cijfers of de andere kant dat Asus beter presteert maar dat het tegen valt omdat men vooraf hoge verwachtingen had vanwege de koeloplossing en dat dit dus resulteert in een lagere waardering.

Editje:

Of het was een typo kan ook :p

[ Voor 46% gewijzigd door pino85 op 28-04-2013 16:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoewel ik de voorkeur voor een gesloten koeler die warme lucht direct naar buiten blaast begrijp, had ik wel graag wat temperatuurmetingen van het moederbord in plaats van alleen de gpu willen zien. Het is zo moeilijk voor lezers te beoordelen of het voordeel van de EVGA kaart wel tegen de nadelen opweegt. Gezien Tweakers hier zelf al een oordeel over heeft gegeven, neem ik aan dat deze metingen wel gedaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Kan hier nog iemand van de redactie op reageren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
De kaart van MSI heeft een goede score gekregen omdat de geluidsdruk idle en onder load het laagste ligt van de drie kaarten. Alleen met de ventilator op 100% scoort de MSI het slechtst, maar dat zal in de praktijk nauwelijks voorkomen. De Asus-ventilator scoort wat betreft geluidsproductie inderdaad beter dan die van EVGA. Er is gekozen om de EVGA toch een halve ster hoger te geven omdat deze ventilator de warmte de kast uit blaast.
Uiteindelijk geeft de review de mening van de schrijver weer, op basis van metingen. Voor sommige gebruikers zal het belangrijk zijn dat een videokaart de warme lucht wegblaast, voor andere gebruikers die veel airflow in hun kast hebben zal het geluisaspect ervoor zorgen dat de kaart van MSI interssanter is. Met de round-up hopen we in ieder geval ervoor te zorgen dat mensen op basis van meetresultaten een kaart kunnen uitzoeken die het beste in hun systeem past.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook