[hulp] Problemen met samen downloaden en internetten.

Pagina: 1
Acties:

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem met mijn laptop.

Probleem
Als ik ga browsen terwijl een download aan de gang is krijg ik steeds een DNS error. ( DNS server is not responding)
Het probleem treed op als ik een download rechtstreeks gebruik maar ook als ik een torent programma gebruik of zelfs via een FTP van mijn school. |:( Het probleem treed zowel op als ik naar mijn bootschijf als naar mijn 2de HDD download.

Foto van het probleem :
https://www.dropbox.com/s/tqtd63jxfc6p36x/DNS.PNG

Specs van mijn laptop

Intel Core I7 2670QM @ 2,2 Ghz
Intel HD 3000/ AMD 6770M 2 GB dedicated
8 GB DDR3 ram
840 Pro SSD 256 GB ( boot schijf)
750 GB HDD
Windows 8 Pro ( op windows 7 hetzelfde probleem)
Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1030
Realtek PCIe GBE Family-controller

Wat heb ik zelf geprobeerd

Andere Browsers ( overal hetzelfde)
CCleaner + ipconfig /flush DNS ( Dit lost het tijdelijk op! + / - 5 min )
Drivers opnieuw geïnstalleerd voor netwerkkaart en chipset
Apparaten verwijderd uit apparaatbeheer .
Windows opnieuw geïnstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? En nog beter hoe ik het kan oplossen O-) Het lijkt mij niet dat het probleem zit in dat de laptop het niet aankan aangezien met oude macbook dit zelfs zonder probleem doet !

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door johanneslol op 28-04-2013 14:27 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heb je bij de instellingen van je wifi-connector niet staan dat ie elke keer naar een specifieke DNS-server probeert te schakelen? zoiets heb ik ook gehad...

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• johanneslol
  • Niet online
NLBUURMAN schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:56:
heb je bij de instellingen van je wifi-connector niet staan dat ie elke keer naar een specifieke DNS-server probeert te schakelen? zoiets heb ik ook gehad...
En waar moet ik dat dan precies zoeken ?:)

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:56
Naar mijn idee gebruikt de torrent zodanig veel bandwith dat de aanvraag voor de DNS server niet meer mee komt met het verkeer.

• johanneslol
  • Niet online
jessy100 schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:49:
Naar mijn idee gebruikt de torrent zodanig veel bandwith dat de aanvraag voor de DNS server niet meer mee komt met het verkeer.
Maar zoals ik al aangaf eerder gebeurd het ook bij gewone downloads. Bijvoorbeeld met deze download :

http://www.moddb.com/mods/wreckage/

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je in de instellingen van je modem en/of router misschien alternatieve DNS servers staan? Probeer anders deze te veranderen in de DNS servers van Google. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 kan je daarvoor gebruiken. :)

• johanneslol
  • Niet online
Satch schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:03:
Heb je in de instellingen van je modem en/of router misschien alternatieve DNS servers staan? Probeer anders deze te veranderen in de DNS servers van Google. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 kan je daarvoor gebruiken. :)
Het probleem treed zowel op thuis als op school. :) in de eigenschappen van de draadloze verbindingen en bedrade ( thuis draadloos en op school met draad) staan allebei alles op automatisch.

[ Voor 3% gewijzigd door johanneslol op 28-04-2013 19:03 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

johanneslol schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:44:
[...]

Maar zoals ik al aangaf eerder gebeurd het ook bij gewone downloads. Bijvoorbeeld met deze download :

http://www.moddb.com/mods/wreckage/
Dan gaat toch nog steeds hetzelfde op? Dat je internetbandbreedte met het downloaden vol gaat zitten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• johanneslol
  • Niet online
MsG schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:05:
[...]

Dan gaat toch nog steeds hetzelfde op? Dat je internetbandbreedte met het downloaden vol gaat zitten?
Maar mijn Mac van 6 jaar oud kan wel gewoon die 2 dingen tegelijk...
Zelfs als ik aan het downloaden ben kan ik wel mijn iPad pakken en internetten, dus het lijkt niet alsof het netwerk plat gaat door het downloaden.
Pagina: 1