PC Startegy game tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuke strategy game voor de PC. Ben gek op Civ5 maar op dit moment geen zin daar opnieuw aan te beginnen. Liefst meer dan alleen maar schieten, dus geen C&C achtige dingen. En iets met de middeleeuwen lijkt me wel gaaf. Ik zag iets van Shogun2 maar ik heb weer wat minder met de oosterse beschaving. Net een half uur op internet gezocht, maar alles wat ik kan vinden is vrij oud (2010 of eerder).
Iemand nog leuke tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kijk eens naar de Age of Empires series, denk dat je hier wel veel plezier aan kan beleven.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Van Age Of Empires 2 is onlangs een HD-versie op Steam verschenen en AoE 3 heeft ook best prima graphics voor zijn tijd (Full HD wordt iig ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:10

Koekfabriek

King Billy on the wall

Wil je grand strategy dan:
Europa Universalis III plus add ons (veel mods) (1450-1800)
Crusader Kings II (veel mods) (middeleeuwen)
Hearts of Iron III (2e wereldoorlog)
Victoria II (Victoriaanse tijd)

Ze hebben allemaal een net wat andere speelstijl. Europa Universalis is naar mijn idee het meest toegankelijk. Het ziet er redelijk saai uit maar heerlijk om te spelen. CK speel je een personage (hertog/koning e.d.) en ben je bezig om via huwelijken en oorlogen meer land en vazallen te bemachtigen. Victoria speelt in de Victoriaanse tijd, je bestuurt een land en moet rekening houden met de industrie. HoI is 2e wereldoorlog, heeft mij nooit echt veel plezier kunnen brengen.

Hegemoney Gold: Wars of Ancient Greece is ook en leuke en budget game. (deel 2 komt binnenkort uit).
De gehele Total War reeks is altijd leuk om te spelen, ik raad Medieval II aan met de mod Third Age total war.

Wees niet bang om wat oudere games te spelen, er komen niet echt veel strategy games uit dus je moet soms ook wat oudere games durven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, hier kan ik ff mee vooruit!
Ik begin denk ik maar eens met die nieuwe Age of Empires 2.