Toon posts:

FQDN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnen ons bedrijf hebben we een certificaat aangevraagd waarvoor je een FQDN nodig bent.

Het probleem is dat ons domein "domain.local"(non-FQDN) is, voor het certificaat ben ik een .nl nodig.
Ik weet helaas niet hoe ik dit moet aanpakken om dit goed te krijgen binnen mijn netwerk.

Verder wil ik nog weten of hiervoor nog poorten geforward moeten worden naar mijn server?

alvast bedank

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Op welk FQDN wil je van buitenaf verbinding maken?

Verwijderd

Topicstarter
bijvoorbeeld sub.domein.nl alleen mijn externe domein wijkt af van het interne domein (bedrijf.local).
Verder weet ik niet of dit uitmaakt, of dat ik mijn hele domein over de kop kan gooien :)

of is een host(a) sub-domein forwarden voldoende, kan me niet voorstellen dat het zo makkelijk is.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 13:24 ]

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:49
Je kunt bijv. spit-DNS instellen zodat de .nl adressen intern bij de juiste server uitkomen. Uiteraard ook extern zorgen dat DNS goed staat. Dan is het geen enkel probleem om zo'n certificaat toe te passen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17

ralpje

Deugpopje

Je hebt twee opties: je sub.domein.nl in je interne DNS opnemen zodat hij op je interne IP-adres uitkomt, óf zorgen dat je een router hebt die NAT-loopback doet waardoor je gewoon op je externe adres bij je interne bak uitkomt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn sub.domein.nl toegepast op mijn DNS server moet ik hiervoor ook nog wat forwarden of is het zo voldoende :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu split dns toegepast en dit werkt intern goed, nu vraag ik me af of ik nog poorten moet forwarden om dit online werkend te krijgen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat ligt eraan welke service je vanaf extern bereikbaar wilt maken.

Wil je een https (veilige http) service aanbieden, dan moet je TCP poort 443 forwarden naar je interne webserver.
Wil je secure imap / pop3 openzetten dan zijn dat weer andere poorten.
Pagina: 1