windows opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Goedendag,

Vraag windows installeren is altijd zeer makkelijk echter nu met een HP Pavilion dv7 lukt het niet wat ik ook probeer.

windows dvd er in, opstarten van dvd. dan geeft hij aan windows loading.
Dan krijg je die mooie blauw achtergrond. En dan ineens een oude dos opdracht box ( cmd.exe)
Normaal krijg je dan wat wilt u.

Maar deze machine blijft maar met de box komen. hij geeft dan aan X: windows\

Je kunt hier niet in type. Hij blijft er op staan.

Wie weet hoe ik windows 7 opnieuw op deze laptop krijg.

Wat al geprobeerd. 5 dvd met verschillende versies van windows 7 van legaal tot helaas ook illegaal.
Heb zelf originele windows installatie op usb stick ook deze geeft zelfde windows box.

dvd speler al vervangen, geen verandering.
Ander hard disk, ook geen verandering.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Download de ultimate boot cd en draai memtest86 eens :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
M2M schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:18:
Download de ultimate boot cd en draai memtest86 eens :)
geen fout meldingen. deze was ik net aan het doen.
windows installeren is nooit een probleem alleen met deze k...... HP lukt het niet.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Is je dvd-drive nog wel goed? Bij twijfel sluit ik altijd een usb-dvd drive aan bij herinstallatie. Ook handig voor die mini-latops waar geeneens een dvd-drive inzit. Maar herinstallatie vanaf bootable stick kan natuurlijk ook. Hoewel ik daar zelf geen fan van ben, vanwege de kans op virusssen, wat met dvd niet kan. Verder even je bios settings nalopen. Met name opstartvolgorde (eerst dvd, dan pas hdd), en bij nieuwe laptops ook even letten op eufi aan/uit, voor keuze nieuwe/oude partitie indeling.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
cjdijk schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:43:
Is je dvd-drive nog wel goed? Bij twijfel sluit ik altijd een usb-dvd drive aan bij herinstallatie. Ook handig voor die mini-latops waar geeneens een dvd-drive inzit. Maar herinstallatie vanaf bootable stick kan natuurlijk ook. Hoewel ik daar zelf geen fan van ben, vanwege de kans op virusssen, wat met dvd niet kan. Verder even je bios settings nalopen. Met name opstartvolgorde (eerst dvd, dan pas hdd), en bij nieuwe laptops ook even letten op eufi aan/uit, voor keuze nieuwe/oude partitie indeling.
Dank u, alles al geprobeerd extern usb dvd speler geeft zelfde aan.
En in bios van hap kun je eufi niet aan of uit zetten is namelijk niet zichtbaar

Ben zelf nu bang voor dat HP iets in de bios verwerkt heeft dat deze geen windows wil installeren behalve van Recovery partition. Omdat de harddisk vervangen is ben ik bang dat hij eerst terug moet naar HP.
Kan hier alleen niks van vinden op internet.

de orginele harddisk is geheel geformateerd omdat deze elders is gebruikt. ( harddisk ook al geprobeert terug te zetten) ook dit geeft zelfde probleem.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
cjdijk schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:43:
Maar herinstallatie vanaf bootable stick kan natuurlijk ook. Hoewel ik daar zelf geen fan van ben, vanwege de kans op virusssen, wat met dvd niet kan. Verder even je
Dikke onzin dit, hoezo zou je een virus op lopen wanneer je vanaf USB stick installeert? Simpele kwestie van je USB stick eerst bootable maken (waarvoor deze hoe dan ook gewiped moet worden) en de inhoud van de Windows DVD kopieren.
De boot.wim (welke het booten regelt) kan niet zo 123 geinfecteerd worden (iig niet zonder dat de WIM file gemount is in DISM of ImageX) aangezien dit alleen maar een "archive" is. Idem voor install.wim.

Ik raad sowiezo mensen aan om ipv een DVD installatie altijd een USB installatie te doen. Servers installeer ik ook OF via USB schijf OF vanaf een WDS server (in beide gevallen heb je binnen 15 minuten Server 2008R2 of Server 2012 draaien - met een DVD doe je hier al snel 2 tot 3x zo lang over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens of je sata-instelling op IDE of AHCI modus staat in de bios en pas dit eventueel aan. Dit geeft ook wel eens problemen. Het kan ook zo zijn dat je moederbord nog niet goed overweg kan met Advanced Format-harddisks en daarop vastloopt.
Het kan ook zo zijn dat je nieuwe harddisk gewoon een defect heeft. Je kunt er een diagnoseprogramma'tje van de fabrikant van je harddisk op loslaten via een bootcd. Welk merk en type harddisk heb je nu?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Sate en ide of ahci kun je niet instellen in de bios.
Hp heeft alles afgeschermd in de bios en kan je dus niks van zien of evt veranderen.

Systeem al getest met een hitachi hard disk en ook met een ocz en een samsung harddisk.
OCZ Vertex 2E SATA II 2.5" SSD 60GB

Alle drie draaien prima in een asus laptop. en dan kan je ook gewoon alles er mee doen.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke hp dv7 laptop heb je? Ik heb hier een dv6 (kaput) liggen. Kun je wel zien of je ssd of harddisks herkend worden in je laptop?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 23:55
Zorg er wel voor dat je de meest recente installer DVD gebruikt, omdat deze de drivers bevatten voor nieuwere chipsets. Het klinkt namelijk als dat de installer na het booten de setup map niet kan vinden. Grote kans dat dit komt door ontbrekende drivers. Ik heb dit namelijk ook al een paar keer gezien met win7 installatie op zeer recente laptops die vanaf fabriek met win8 worden uitgeleverd.

Overigens: heb je geen recovery DVD's bij de laptop waarmee je de installatie kunt terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36
Werkt de Recovery vanaf harde schijf ook niet meer, of heb je deze eerder er al afgehaald? Deze kun je normaal gesproken starten door het indrukken van een toets (combinatie) tijdens starten, bijvoorbeeld F11 (zie handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
lazybones schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:35:
Zorg er wel voor dat je de meest recente installer DVD gebruikt, omdat deze de drivers bevatten voor nieuwere chipsets. Het klinkt namelijk als dat de installer na het booten de setup map niet kan vinden. Grote kans dat dit komt door ontbrekende drivers. Ik heb dit namelijk ook al een paar keer gezien met win7 installatie op zeer recente laptops die vanaf fabriek met win8 worden uitgeleverd.

Overigens: heb je geen recovery DVD's bij de laptop waarmee je de installatie kunt terugzetten?
Windows 7 stond standaart op deze laptop. en heb zelf de laatste versie gebruikt met DART er op.

En recovery partitie staat er niet meer op F11 werkt dus ook niet.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke HP DV7 laptop heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
HP Pavilion dv7-3120ed Entertainment Notebook

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Hoe lang heb je memtest laten draaien? 1 pass? Laat maar eens een stuk of 10/15 passes doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een ubuntu dvd geprobeerd om te kijken of die wel wil installeren?
Misschien kun je de bios op setup defaults zetten en windows opnieuw proberen te installeren.
Dat kan niet zo veel kwaad gezien de minimale opties die je bios heeft.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01662533.pdf
Er staat ook iets van een harddisk self-test in de bios volgens de handleiding uit de link.
heb je die al geprobeerd?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:33:
Heb je al een ubuntu dvd geprobeerd om te kijken of die wel wil installeren?
Misschien kun je de bios op setup defaults zetten en windows opnieuw proberen te installeren.
Dat kan niet zo veel kwaad gezien de minimale opties die je bios heeft.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01662533.pdf
Er staat ook iets van een harddisk self-test in de bios volgens de handleiding uit de link.
heb je die al geprobeerd?
Bios al op default gezet. Probleem van cmd.exe blijft.
alle testen gedaan van HP zelf ook geen verbetering.

en je windows opnieuw installeren is juist wat ik wil maar niet lukt.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in de herstelconsole van je windows installatiecd alle partities etc. van je ssd verwijderen en het dan nog eens proberen?
Voorbeeldje hier met Diskpart> Clean .
http://www.sevenforums.co...all-diskpart-command.html

Als dat nog niet lukt, zou je eens kunnen kijken of booten/installeren met een linux cd wel lukt of dat die daar ook vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/1556/winfout.jpg

Uploaded with ImageShack.us

wat ik ook doe telkens na drukken wilt u windows installeren van cd dvd usb noem het maar op.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:02
laat maar ;P

[ Voor 91% gewijzigd door maarud op 28-04-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Het lijkt mij dat er gewoon nog iets (virus?) op je harddisk aanwezig is, dat ie niet goed gewist is. Ik heb best veel verschillende laptops waaronder ook HP's opnieuw geinstalleerd, gaat altijd prima. En doe dat altijd zonder gebruik te maken van zo'n herstelpartitie, ofwel de harddisk wordt door mij eerst volledig gewist, bijvoorbeeld met Symantec ghost: "gdisk 1 /diskwipe". Waarna ik een kale, niet merkgebonden windows installatie-dvd gebruik voor de herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
cjdijk schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:01:
Het lijkt mij dat er gewoon nog iets (virus?) op je harddisk aanwezig is, dat ie niet goed gewist is. Ik heb best veel verschillende laptops waaronder ook HP's opnieuw geinstalleerd, gaat altijd prima. En doe dat altijd zonder gebruik te maken van zo'n herstelpartitie, ofwel de harddisk wordt door mij eerst volledig gewist, bijvoorbeeld met Symantec ghost: "gdisk 1 /diskwipe". Waarna ik een kale, niet merkgebonden windows installatie-dvd gebruik voor de herinstallatie.
Yep, dat doe ik ook altijd. Maar bij deze wil het niet. Vanmiddag nog nieuwe ssd geprobeerd maar windows wil gewoon niet installeren.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Bios heb je al eens gereset (factory defaults)? Geheugen al getest (memtest86)? Misschien even de parties vast op een andere pc aanmaken? En dan bij herinstallatie de windows partitie laten formatteren, maar niet opnieuw laten maken. Windows 7 heeft trouwens ook een (kleine) opstart partitie voor de windows partitie zelf nodig. In mijn geval maak ik altijd 3 primaire partities, waarbij de eerste fat32 (daarop komt de opstartsector maar tevens een ghost image). De 2e wordt de windows partitie (ntfs), die laat ik ook formatteren bij de herinstallatie. De 3e voor de data (ntfs).

Zelf persoonlijk probeer ik ook altijd even windows te starten vanaf een live/bootcd, eigenlijk als extra test alvorens de daadwerkelijke herinstallatie, en ook voor het maken van de backup van de data. Het lijkt erop dat je moederbord stuk is. Wel een apart probleem trouwens, heb dit specifieke geval nog niet meegemaakt. Windows 7 gaat over het algemeen sowiso gemakkelijker (in vergelijking met xp), want bij windows 7 heb je nooit sata/ahci drivers nodig tijdens de herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
cjdijk schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:38:
Bios heb je al eens gereset (factory defaults)? Geheugen al getest (memtest86)? Misschien even de parties vast op een andere pc aanmaken? En dan bij herinstallatie de windows partitie laten formatteren, maar niet opnieuw laten maken. Windows 7 heeft trouwens ook een (kleine) opstart partitie voor de windows partitie zelf nodig. In mijn geval maak ik altijd 3 primaire partities, waarbij de eerste fat32 (daarop komt de opstartsector maar tevens een ghost image). De 2e wordt de windows partitie (ntfs), die laat ik ook formatteren bij de herinstallatie. De 3e voor de data (ntfs).

Zelf persoonlijk probeer ik ook altijd even windows te starten vanaf een live/bootcd, eigenlijk als extra test alvorens de daadwerkelijke herinstallatie, en ook voor het maken van de backup van de data. Het lijkt erop dat je moederbord stuk is. Wel een apart probleem trouwens, heb dit specifieke geval nog niet meegemaakt. Windows 7 gaat over het algemeen sowiso gemakkelijker (in vergelijking met xp), want bij windows 7 heb je nooit sata/ahci drivers nodig tijdens de herinstallatie.
En dan bij herinstallatie de windows partitie laten formatteren, ja dat wil ik graag echter daar kom je al niet.

op het moment dat hij windows installatie moet aan geven met de keuze wat je wil( keuze herstellen opnieuw ect ect) dan springt hij juist op dat x:\windows blah blah gedoe.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Indien je een andere PC ter beschikking hebt, kan je misschien proberen om de installatie daarmee te doen op de HDD van het probleemsysteem.
Daarna kan je die HDD, wat dan Windows heeft, opnieuw inbouwen in het probleemsysteem. Hopelijk boot hij dan naar Windows.

Dan weten we nog steeds niet waarom we dit gedrag zien though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
alle bedankt bleek brak toetsenbord te zijn waar door 1 van de knoppen bleef hangen. Hier door liep windows installatie vast.
Nieuw toestenbord er in en alles deed het weer.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:42

TheVMaster

Moderator WOS
Dan zal het waarschijnlijk een van de functietoetsen (F1 t/m F12) geweest zijn? Deze toets geeft namelijk default (tijdens de setup) een cmd-scherm :)

Gelukkig is het opgelost!
Pagina: 1