Eigen download installer maken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 12:51

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig voor mijn clan een download installer te maken die custom maps direct van onze website download. Maar ik wil het zo maken dat het programma eerst van onze server een bestand download waar instaat welke maps wij momenteel op de server hebben (dat kan n.l. nog wel eens variëren). Dan vervolgens gaat kijken welke maps reeds geïnstalleerd zijn en vervolgens die die ontbreken gaat downloaden en installeert. Hierdoor download hij natuurlijk niet alle maps, scheelt weer tijd.

En dat uiteraard zonder dat de eindgebruiker veel hoeft te doen.

De installer moet dan automatisch uitzoeken waar het spel staat, dit varieert natuurlijk tussen de verschillende windows versies en gekken zoals ik die alle spellen op G: installeren.

Ik heb nu na wat googel werk Inno Setup Compiler gedownload omdat die goed werd aangeprezen. Maar ik vraag me af of ik dit wat ik wil ermee kan maken. Voordat ik nu uren ga experimenteren dacht ik ik vraag het eerst even hier of dit het goede program ervoor is. Of weet iemand een ander tool, freeware natuurlijk :o

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik denk dat je volledig op het verkeerde spoor zit. Voor wat jij wilt heb jij geen installer nodig. Je gaat immers geen programma's packagen en deployen maar alleen een paar losse bestanden. Dat kan beter in een gewone scripttaal. Powershell klinkt dan als een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Freeware: Nullsoft Installer

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 08-07 12:51

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
@downtime: het moet wel mooi uitzien en geen dos scherm komen.

@RaZ: Die had ik ook gevonden, is die beter voor wat ik wil? Ga hem ook even downloaden en bekijken.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Roman schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:41:
@downtime: het moet wel mooi uitzien en geen dos scherm komen.
Daarom noemde hij ook Powershell en niet batch. Ook mij lijkt zelf gaan scripten de juiste weg. Moet je natuurlijk wel eerst een scripttaal aanleren. (Kan ook wat zwaarder, maar PS voldoet den ik prima).

Dat zou je ook moeten doen in een installer-achtig iets (immers beschrijf je nogal wat variabelen en afhankelijkheden).

Bestand downloaden moet lukken, vergelijken ook. De locatie waar het spel staat kan je vast uit het register uitlezen (eerst even zoeken, op enkele verschillende Windows-versies). Houd zonodig ook rekening met verschillende talen van het OS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)