Toon posts:

Help! Probleem met HDMI naar TV!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben geen expert op dit gebied dus daarom vraag ik om jullie hulp en ik hoop echt dat iemand me kan helpen aangezien het probleem vreselijk irritant is.

Ik heb mijn PC verbonden met mijn monitor en TV door middel van HDMI en de schermen gedupliceerd. Lekker filmpje kijken op groot scherm dus als het even kan. Dit heb ik gedaan door een kabel te leggen van PC naar input Marmitek splitter (Split 312) en vervolgens een HDMI kabel van output 1 naar monitor en output 2 naar tv. Het is digitaal dus het werkt of het werkt niet en eventjes dacht ik dat het werkte...

Nu is het zo dat ik bij de monitor nooit problemen heb ervaren. Echter, de tv doet bij vlagen prima maar dan opeens flikkert het scherm helemaal groen en vervolgens krijgt het beeld een roze/blauwe waas en zijn dus alle kleuren naar de knoppen. Dit kan minuten duren waarna het beeld volledig blauw wordt en overspringt naar de normale kleuren. Gelukkig is het meteen opgelost als ik zap en weer terugzap, maar het is echt enorm irritant. Het moet gewoon normaal werken natuurlijk!

Deze foto vond ik op internet, dit lijkt op mijn probleem (helaas stond er verder niet veel hulp bij hoe dit op te lossen):
Afbeeldingslocatie: https://skitch-img.s3.amazonaws.com/20090909-qy8tqixc1gwupamgn6wwrjw8m8.png

Hieronder een paar feiten waardoor ik het een en ander al heb uitgesloten hopelijk:

- De 5 meter HDMI kabel van splitter naar TV is al vervangen door een andere ( ferrietkernen, 1.4).
- De splitter is al vervangen door een andere.
- Ik heb de kabel in meerdere HDMI poorten van de tv geprobeerd, maar hetzelfde probleem.
- Laptop via HDMI met TV verbinden werkt wél en levert géén problemen op.
- Splitter weggehaald, monitor via DVI verbonden met PC, PC met HDMI verbonden aan tv. Splitter er tussenuit dus, steeds hetzelfde probleem.
- De 5 meter HDMI kabel tussen PC en monitor gelegd en TV losgemaakt en werkt ook perfect.

Conclusie: het enige wat ik zo kan bedenken is dat het misschien aan een simpel instellinkje of de videokaart ligt.

Mijn TV is een Philips 42PFL8404H.
Mijn PC heeft een Sapphire HD 7950 Vapor-X OC videokaart, Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 geheugen en een Intel Core i7-3770 processor.

Iemand toevallig dezelfde kaart met hetzelfde probleem? Of iemand weet waar het probleem zit? Ben zo'n beetje ten einde raad. Alvast bedankt! :)

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:43

Tweaker.nu

we all float down here

Ik heb dit ook gehad, met nagenoeg dezelfde TV en ook een AMD-videokaart. Ik weet niet de exacte oplossing meer, maar heb het toen wel opgelost.
Je moet in je driverinstellingen op je pc volgens mij je kleurprofiel verzetten van RGB naar CMYK

edit, gevonden: "to all who has trouble with pink / green color after blinks, change PixelFormat in your CC to" full RGB 4:4:4"

[ Voor 22% gewijzigd door Tweaker.nu op 28-04-2013 10:43 ]

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Known issue met Philips TVs. Brakke HDMI implementatie. Hun HDMI-chip geeft aan aangesloten apparaat (PC, DTV box, wat dan ook) aan dat het zowel RGB als YPbPr (twee verschillende manieren van kleuren coderen) begrijpt, maar het gaat mis met YPbPr. Als jouw apparaat als default YPbPr doorstuurt indien ondersteund krijg je dit, min of meer negatiefbeeld, doordat de TB de YPbPr-info als RGB probeert weer te geven. Workaround is - voorzover mogelijk - RGB te forceren.

Oplossing is om geen Philips TVs meer te kopen, het is niet de eerste keer dat ze de mist in gaan met HDMI (HDCP handshakes waren vijf jaar teurg groot probleem), je kunt voor minder geld betere schermen krijgen van merken die het wel snappen zoals LG en Samsung.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 28-04-2013 12:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@Tweaker.nu
Wauw, na zoveel geklooi met kabels vervangen doet ie na die optie te hebben ingeschakeld al een uur zonder problemen. Ik heb goede hoop, duizendmaal dank! _/-\o_

@dion_b
Oh wist ik niet van Philips. Zoals ik al zei doet ie het tot nu toe dan eindelijk prima, maar ik zal het onthouden, thanks.

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05-2025
Niet alleen bij philips
Tv,s een probleem heb het zelfde gehad bij sony tv's

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is idd iets breder, maar niet veel. Het bedrijf waar ik werk levert apparaten met HDMI uitgangen, 90% van issues ermee zien we bij Philips TVs, vooral uit 2009-2011, maar ook mondjesmaat met nieuwere TVs.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat tot nu toe heel goed met de TV, maar nu zit ik met een klein ander probleempje.

Ik heb af en toe een lijn door mijn PC-monitor lopen. Geen kleurlijn, maar alsof het beeld door een fractie van een millimeter wordt gescheiden met de rest, moeilijk uit te leggen. Een beetje hetzelfde soort als dat je wel eens in een game hebt maar het dan met V-sync is op te lossen. Ik vermoed dat het door de pixelindeling komt, want bij alle pixelindelingen verspringt de lijn naar een andere kant van het scherm (naar boven of onder). Alleen bij de YcBcR 4:4:2 is hij weg, maar dan krijg ik die rare kleuren weer op mijn tv. Nog tips?

PS. Die lijn komt alleen in beeld tijdens het scrollen, film kijken en het spelen van games. Bij beweging dus, dus wellicht dat het iets te maken heeft met beeld verversen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Zit nog steeds met het probleem van die lijn door het beeld en heb al op internet gezocht maar kom er niet echt wijs uit.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 16:06

thof

FP ProMod
Als het op een TV was dan zou ik zeggen dat de refresh rate niet helemaal goed staat, misschien is dat met je monitor ook het geval? Ik had het wel eens met XBMC/VLC video's van 28fps oid, die werden naar een hoger fps omgezet waardoor er soms maar een half frame ontstond. Maar goed, daar ben ik geen expert in, maar misschien helpt het je in een richting.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Pagina: 1