Gaming glasses, heeft iemand hier ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:34
Ik kwam pasgeleden het volgende tegen op het web:

Namelijk gamebrillen die het kijken naar een computerscherm (vooral met veel beweging zoals bij games) minder vermoeiend voor de ogen zouden maken. (Omdat sommige gamers niet voldoende met hun ogen knipperen tijdens het gamen waardoor de ogen te droog worden).

Het lijken redelijk normale brillen te zijn afgezien van de gele glazen die erin zitten en zijn zelfs best prijzig vond ik zelf. Op sommige websites zijn ze zelfs op sterkte te krijgen. (Zal de links maar even achterwege laten). Vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met deze brillen? Zijn ze het echt waard om te kopen? Of kun je net zo goed een wat minder donkere zonnebril opzetten? En zou je makkelijk kunnen wennen aan de gele glazen?

Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft!

Lieve modjes, ik hoop dat ik het hier goed geplaatst heb, anders sorry! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klinkt als een leuk verhaal om veel geld te vragen voor een goedkope bril die niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik vind het persoonlijk nogal onzin. Als je last van je ogen krijgt, of hoofdpijn, kan je Flux proberen:
http://stereopsis.com/flux/

Is gratis. Deze brillen zijn geldverspilling als je het aan mij vraagt.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-07 00:15

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Minder gamen lijkt me verstandiger, als je dit soort klachten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:34
Thx voor de reacties.

Ik heb zelf de klachten niet zo veel game ik niet, game zelfs amper. Mijn vriend echter wel.. hij krijgt dan inderdaad ook last van droge/geirriteerde ogen. Maar niet na uren en uren gamen maar al na een half uurtje ofzo. Ook als hij overdag werkt achter de pc. Dus hij is er enorm gevoelig voor, vandaar m'n vraag hier.

Ik had een review gezien van een bril op youtube die opzich nog wel positief was. Daarin waarschuwde ze wel dat het moeilijk was te wennen aan de gele tint van de glazen. Maar als ik de zonnebrillen bij de etos zie hangen vraag ik me dus af wat het verschil zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Avioto schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:58:
Ik vind het persoonlijk nogal onzin. Als je last van je ogen krijgt, of hoofdpijn, kan je Flux proberen:
http://stereopsis.com/flux/

Is gratis. Deze brillen zijn geldverspilling als je het aan mij vraagt.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Flux een heel fijn programma is. Het zorgt ervoor dat je 's avonds veel makkelijker naar je scherm kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 23:20
bril en een programma is denk ook niet voldoende wat veel mensen doen als het avond word of nachts is alle verlichting uit hebben staan
en dan alleen maar kijken naar een volle verlichte scherm ja dan vraag je er om

wat alleen een probleem is als het lijkt als dag licht geen nacht/slaap gevoel gaat krijgen
zelf heb ik daar niet echt een probleem mee als ik wil slapen lukt het zo
maar veel andere kunnen daar meer moeite mee hebben

dit blijft denk gewoon een lastig probleem iedereen zit steeds vaker met een pc/laptop of mobiel

[ Voor 10% gewijzigd door NLMarcel194 op 29-04-2013 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon zorgen voor goede verlichting in je kamer en voldoende rust nemen. Dat je ogen vermoeid zijn is een teken dat je gewoon moet stoppen met gamen en wat anders moet gaan doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe zou dat dan werken? Eerst een (wetenschappelijke) uitleg, dan pas geloven :P

Het klinkt inderdaad als bullshit.
SChief schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:19:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Flux een heel fijn programma is. Het zorgt ervoor dat je 's avonds veel makkelijker naar je scherm kan kijken.
Wat f.lux doet, heeft niets met droge ogen te maken.

Het past simpelweg de kleurtint en helderheid van je scherm aan aan tijd van de dag. Hij maakt je scherm dus 's avonds geler (= minder blauw) en donkerder.
Zo gooi je je circadiaan ritme niet door de war als je 's avonds achter de PC zit. Als er blauw licht in je ogen valt, wordt namelijk de aanmaak van melatonine geremd, waardoor je de 'te wakker' blijft.

En een te fel en blauw scherm kan inderdaad ook pijn gaan doen aan je ogen, maar imho moet je dan de oorzaak ergens anders zoeken:
- De backlight van je scherm die je te fel hebt afgesteld
- Te weinig verlichting in je kamer

offtopic:
Maar f.lux is sowieso wel fijn, of je nou klachten hebt of niet. Ik gebruik het ook, en de overgang is zo geleidelijk dat je het niet echt merkt. Als ik het 's avonds dan even uit zet merk ik meteen dat het niet prettig kijkt :P

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 28-04-2013 21:38 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1