Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

jpg laadt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of mijn probleem hier thuishoort of bij webhosting, maar ik zit met het volgende:
op een forum staan er enkele jpg's die verwijzen naar mijn webprovider (sohosted.com). Blijkbaar gaan ze van hostnaam veranderen. Nu wil ik de verwijzingen veranderen naar mijn domeinnaam zodat ik niet elk topic op diverse fora in de toekomst moet wijzigen moest zich dit nog eens voordoen. Maar 1 probleem. De foto laadt dus niet op de fora met de verwijzing naar men domeinnaam. De afbeelding openen in een nieuw tabblad werkt wel.
Iemand een idee waarom verwijzing in een forum naar een domeinnaam niet werkt en rechtstreeks naar provider wel?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk iets van hotlink-beveiliging, heb je iets van een control panel van je hoster? Soms kun je dat daar instellen namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind zo dadelijk niets terug in het controlpanel, maar ik ga eens een supportticket maken en zien wat antwoord ik krijg.
Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de domeinnaam hoster is er niets mis aan hun kant. Ook al omdat de link rechtstreeks ingegeven wel werkt. Volgens hun ligt het aan het forum. Maar ik heb dit probleem dus op alle fora...

Verwijderd

Geef eens een link die niet goed werkt?

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 15:53

MrBrown

Reservoir Dog

Ja, plaats hier eens een plaatje. :)

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Kijk met fiddler of firebug wat er precies aan fouterij wordt uitgespuugd voor een plaatje dat niet werkt.

Het kan zomaar een kreupele deflate zijn ofzo :)

日本!🎌

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Heb je naar de extensie gekeken van je afbeelding -> link?
Bijvoorbeeld jpeg ipv jpg.

Ik doe zelf ook alles bij SoHosted en nooit geen problemen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Loadichus schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:45:
Heb je naar de extensie gekeken van je afbeelding -> link?
Bijvoorbeeld jpeg ipv jpg.
Wat vaker voorkomt is JPG i.p.v. jpg (lees: lokaal op Windows ontwikkelen (case insensitive FS) en daarna op linux hosting mikken). Maar dat (jouw en/of mijn verklaring) verklaart volgens mij niet het probleem van TS?

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 01-05-2013 17:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

We zitten nu een beetje te gissen. We hebben denk ik toch echt iets van diagnostics nodig om een oordeel te kunnen vellen... Er zijn wel 80.000 redenen waarom een plaatje het niet doet, maar we zoeken er maar 1 :)

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
De domeinregistratie en webhosting zit bij 2 verschillende bedrijven. Blijkbaar dient er een aanpassing bij zowel de domeinregistratie als de webhosting te gebeuren (wat op dit moment gebeurd).
Dus geen probleem met link (werkt rechtstreeks, maar niet in een topic).
vb: http://rd.sohosted.com/fo...ano%20Negro/CanoNegro.jpg werkt perfect in fora.
http://denier.be/fotos/Co...ano%20Negro/CanoNegro.jpg werkt niet in fora.
Waarschijnlijk zal dit logisch klinken voor sommige, maar voor mij niet :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoek de verschillen:
HTTP/1.1 200 OK
Content-Length: 139335
Content-Type: image/jpeg
Last-Modified: Sun, 21 Nov 2010 11:19:06 GMT
Accept-Ranges: bytes
ETag: "3f19dfe86d89cb1:49de"
Server: Microsoft-IIS/6.0
X-Powered-By: ASP.NET
Date: Wed, 15 May 2013 20:06:26 GMT
HTTP/1.1 200 OK
Date: Wed, 15 May 2013 20:06:30 GMT
Server: Apache
X-Powered-By: PHP/5.2.4
Content-Length: 750
Keep-Alive: timeout=5, max=100
Connection: Keep-Alive
Content-Type: text/html
Niet gek dat je afbeelding 't niet doet ;)

Tip: Volgende keer gewoon even kijken in Firebug/IE F12 Dev.tools/Chrome Dev.tools/Safari Dev.tools/Opera Dragonfly/Fiddler2/Wireshark

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 15-05-2013 22:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Na de aanpassing bij zowel domein en webhost doet hij het wel dus problem solved.
Thx voor de info.
Pagina: 1