Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laden HP laptop gaat niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
Opeens gaat het laden van 1 van de HP laptop's hier niet goed. Op het moment dat je de laadstekker erin doet zie je onder in beeld even het laadsymbooltje lopen. Vervolgens stopt dit en geeft hij aan dat er nog maar 7% inzit. Dit doet zich opeens voor. Aan het stroom werkt alles goed.

Gedaan:
Van beide identieke laptop's de laders en de accu's gewisseld. Geen resultaat.
In apparaatbeheer alles qua accu weggegooid en laptop opnieuw opgestart. Geen resultaat.
Laptop via systeemherstel terug gezet naar een eerdere datum. Geen resultaat.

Gegoogled op dit probleem en daarbij diverse dingen qua calibreren van de accu gevonden. Echter lijkt me door het wisselen van de accu's en de laders dat daar het probleem niet kan zitten. Het gekke is ook dat de accu die volgeladen uit de laptop komt die wel gewoon laadt, in de andere laptop maar 7% vol is.

Wie o wie weet raad?

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
Niemand die weet of dit een softwarematig probleem is/kan zijn? En wat ik eventueel nog kan proberen?

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
heb je al eens een nieuwe windows erop gezet?

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 20:50
Probeer eens bij de laptop die wellicht voor problemen zorgt voor een bios-reset. Eerst accu verwijderen en dan de powerknop voor 20/30 sec. ingedrukt houden. Daarna eerst de oplader plaatsen en daarna de laptop weer inschakelen. Wat ook nog wel eens wil helpen is eerst de laptop booten zonder accu. Dan wanneer Windows is opgestart alsnog de accu plaatsen, kijk dan of het normaal oplaadt.

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde gehad met een Asus laptop. Hiervan moest (onder andere, als ik me goed herinner) het moederbord vervangen worden