Toon posts:

Beste AM3+ mobo voor FX-8350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil graag een nieuwe mobo kopen omdat mijn bestaande mobo de vrms te heet worden.

ik heb een AMD FX-8350

Ik dacht zelf aan de ASUS Crosshair V Formula-Z

is deze mobo goed of zou iemand nog een andere mobo adviseren.

ik wil graag gamen en overclocken.

mvg tom

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heatsinks op de VRM's en een hoop geld overhouden ?

Verwijderd

Topicstarter
zitten erop Asrock 970 extreme 4 btw

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-02 18:05
Voor je FX8350 moet je minimaal een 990X chipset hebben, maar een 990FX is amper duurder. Een 970 kan, maar ik heb veel gelezen, dat je processor dan niet optimaal benut wordt en soms zelfs wat kleine probleempjes kan geven.
Zover ik weet is de Asus Crosshair V Formula-Z een van de beste AM3+ moederbord, maar dan vraag ik me af of dat niet wat te veel is voor alleen overclock en gaming als doeleinden. Ik zie dat hij heel erg goedkoop is, maar ik denk dat dat een foutje van de site of van de pricewatch is ;) Zo'n opvallend goedkoop bord tov de andere winkels is meestal een fout. Stuur ze een mail, mocht dat dan de goede prijs zijn, dan zou ik hem gelijk nemen natuurlijk! Mocht dat allemaal niet kloppen, dan kun je voor deze: Asrock 990FX Extreme4 of deze: Asus M5A99FX Pro R2.0 gaan. Die tweede heeft volgens tweakers een eufi bios en dat vind ik persoonlijk fijner, dan een normale bios.
Vaak zitten op een moederbord een shitload aan dingen die je niet gebruikt.

Verwijderd

Ik raad de asus rampage iv aan.. Beschikt over heel veel dingen.
Er zit ook pci 3.0 op

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
de formula v kost het goedkoopst 200.-

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:58
Maar, eh... *waarom* nou eigenlijk? VRM's die te heet worden - so what? Worden ze warmer dan dat mag van de fabrikant (en hoe warm eigenlijk?)? Ik zie verder nergens een goede reden waarom je een ander bord nodig hebt...

Kijk, als je nou zegt "ik heb het geld en ik wil gewoon een leuk nieuw speledingetje kopen"... dan snap ik het.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-02 18:05
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:51:
de formula v kost het goedkoopst 200.-
Gister was eentje 113 euro, maar zoals ik al aangaf was dit waarschijnlijk een fout ;)

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

De Asus Sabertooth 990FX is ook een prima board ,en wat goedkoper dan de ASUS Crosshair V Formula-Z.
Doet ook niets onder voor zijn dure broertje Crosshair V
Neem wel een gen3 ,de eerste en r2.0 zijn al achterhaald

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:06:
Ik raad de asus rampage iv aan.. Beschikt over heel veel dingen.
Er zit ook pci 3.0 op
En die gaat nergens naar toe aangezien PCI-E 3.0 processor en videokaart nodig heeft en de FX8350 en de opvolger (meer dan waarschijnlijk) dit niet gaan ondersteunen.

Had je al gedacht aan een extra case fan om die boven je probleem gebied te hangen , is misschien wel wat goedkoper.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem dat als ik itb doe daalt mijn multiplier naar 7.0X en als ik te lang bf3 doe dan ook en dat is heeeeel iritant (en ja ik vind het ook een hebbedinggetje :P )

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Ik zou zelf eerder kiezen voor een pricewatch: Asus Sabertooth 990FX maar het is een beetje afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen natuurlijk.

iRacing Profiel

Pagina: 1