Toon posts:

Help mijn game pc samenstellen / tips

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een game pc kopen ik wil er 2000 max aan uitgeven.

Specs tot nu toe:

Cooler Master CM 690 II
700 Watt Cooler Master voeding
Intel Core i7-3820 3.60 GHz
Cooler Master Hyper 412S
MSI X79A-GD45 (8D)
7.1 Geluidskaart
16GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander
AMD Radeon HD 7870 XT jokerCard 2GB
1Gbit netwerkkaart
Nee laat mijn pc standaard
2 jaar carry-in (gratis service)

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik iets verbeteren...

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 18:04
Je kunt beter voor het S1155 platform gaan, daar bespaar je wat geld en een veel betere videokaart kopen. Tevens mis ik een SSD als je over dit soort bedragen gaat praten. 2000 euro is overigens een overdreven hoog bedrag, ik zou dat iets naar beneden bijstellen en over 2 jaar eventueel geld over hebben voor een upgrade ;)

Mocht je wat inspiratie op willen doen kan ik je de Best Buy Guide aanraden: klik
(1 mei komt er overigens weer een nieuwe)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de amd radeon 7990 nemen en wat meer ram besteden ik hoef geen bluray driver, ik wil graag een pc die future proof is.

Verwijderd

Topicstarter
Game PC Max€ 2466,00

€ 2466,00
verwijderGegevens:
Cooler Master CM 690 II
Cooler Master Silent Pro M2 1000W
Intel Core i7-3930K 3.20 GHz
Cooler Master Hyper 412S
MSI X79A-GD45 (8D)
7.1 Geluidskaart
16GB DDR3 Werkgeheugen Corsair
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander
AMD Radeon HD 7990 6GB Dual GPU
1Gbit netwerkkaart
Nee laat mijn pc standaard
2 jaar carry-in (gratis service)

Beter?

Verwijderd

Een beetje een cliché antwoord hoor, maar niets is futureproof. Wat makkelijker en goedkoper is is om nu gewoon een middelmatige/boven-middelmatige PC te bouwen en dan met de techniek mee upgraden.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Cooler master voeding vervangen door een seasonic, corsair of xfx (modulair met jouw budget)
1155 platform gaan (3570k voor OC i.c.m. z77 of 3350p voor non OC i.c.m b75, HT heb je nix aan bij gaming) tenzij jij kan onderbouwen waarom jij die 3820 nodig hebt.
Hoewel die 7870xt een goede bang buck kaart is kun je met jou budget de ultieme videokaart kopen. De nvidia Titan.

Wat je ook doet, koop geen 7990 getuige dit filmpje (Titan>680>670 zo zou ik het doen afhankelijk van je budget)

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:49:
Cooler master voeding vervangen door een seasonic, corsair of xfx (modulair met jouw budget)
1155 platform gaan (3570k voor OC i.c.m. z77 of 3350p voor non OC i.c.m b75, HT heb je nix aan bij gaming) tenzij jij kan onderbouwen waarom jij die 3820 nodig hebt.
Hoewel die 7870xt een goede bang buck kaart is kun je met jou budget de ultieme videokaart kopen. De nvidia Titan.

Wat je ook doet, koop geen 7990 getuige dit filmpje (Titan>680>670 zo zou ik het doen afhankelijk van je budget)
[video]
Wat is er mis met het filmpje mij lijkt het wel mooi maar een titan is ook goed maar dan kan je ook een gtx 690 nemen.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:52:
[...]

Wat is er mis met het filmpje mij lijkt het wel mooi maar een titan is ook goed maar dan kan je ook een gtx 690 nemen.
Als je dat niet ziet, dan moet je lekker een 7990 kopen.
Ik zie significante stotter en haperingen die een soepele game-play experience in de weg staan.
FPS is niet meer zo relevant, het 99e percentiel van de frametimes is van groter belang.
Simpel voorbeeld ter illustratie: Nvidia kaarten renderen in 1 seconden 100 frames waarbij de frametime van iedere frame 10 miliseconden is. AMD rendert ook 100 frames in 1 seconden, maar 90 frames zitten onder de 10 miliseconden en 10 zitten boven de 50 miliseconden. Die tien frames met een frametime van meer dan 50 miliseconden voelen aan alsof je stront door een trechter probeert te duwen en verneuken voor sommigen de gameplay-experience (zeker als je 2k aan een systeem uitgeeft wil je dat het behoorlijk werkt)

In dit voorbeeld loopt Nvidia soepel en AMD met horten en stoten.

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 27-04-2013 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:58:
[...]

Als je dat niet ziet, dan moet je lekker een 7990 kopen.
Ik zie significante stotter en haperingen die een soepele game-play experience in de weg staan.
FPS is niet meer zo relevant, het 99e percentiel van de frametimes is van groter belang.
Simpel voorbeeld ter illustratie: Nvidia kaarten renderen in 1 seconden 100 frames waarbij de frametime van iedere frame 10 miliseconden is. AMD rendert ook 100 frames in 1 seconden, maar 90 frames zitten onder de 10 miliseconden en 10 zitten boven de 50 miliseconden. Die tien frames met een frametime van meer dan 50 miliseconden voelen aan alsof je stront door een trechter probeert te duwen en verneuken voor sommigen de gameplay-experience (zeker als je 2k aan een systeem uitgeeft wil je dat het behoorlijk werkt)

In dit voorbeeld loopt Nvidia soepel en AMD met horten en stoten.
Kan ik ook dan een 690 nemen omdat die ook relevant is met de titan.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Doe dat dan eerst voordat je het plaatst. Nu is de openingspost veel te beperkt. Neem dan ook DAA beleid door. Daar staat welke informatie er opgenomen moet zijn.

Inzet laat te wensen over, vandaar op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.