Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange online, of andere oplossing

Pagina: 1
Acties:

• klablabla
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 16:32
Hallo,

Een kennis van mij heeft een vrijwilligers organisatie.
Daar hebben ze 1 email adres en 1 domein.

Ze willen op iedere pc alle inkomende en uitgaande emails kunnen lezen.
Als ik nu bijvoorbeeld een Exchange online van microsoft neem.
Voor 1 gebruiker, zouden dan alle vrijwilligers op dat ééne email adres in kunnen loggen?

Normaal zou ik een exchange server aanraden, maar zag dat ook exchange online bestond. Maar weet hier te weinig van af. Aangezien ze maar 1 email adres gebruiken, niemand heeft een prive email op dat domein.

Laatste vraag zou het mogelijk zijn om dus 1 email in de exchange online te zetten en dat op elke pc te kunnen bekijken. En maar 1 gebruiker afnemen?

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Niet gewoon ergens een simpel webhosting-pakketjes met webmail?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37
Durf het niet 100% te garanderen maar volgens mij gaat dat prima werken. Net zoals dat je in je 'inhouse' exchange ook één mailbox kan aanmaken en meerdere gebruikers deze kan laten gebruiken. Of het formeel ook mag is iets anders maar volgens mij kan het wel gewoon.

Webhosting pakketje met webmail lijkt mij minder deftige oplossing, webmail client is meestal niet echt uitgebreid en anders moet je bij de meeste gaan pop3-en wat ook niet echt handig is. Al zijn er ook wel die imap aanbieden.

• klablabla
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 16:32
Webmail willen ze niet ze willen outlook blijven gebruiken. Iig bedankt voor de reacties. Zal vanmiddag eens tijd proberen te vinden om uit te zoeken.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat is er mis met outlook en een goedkoop webhosting pakketje? Je kan toch prima IMAP draaien. Al geniet mijn voorkeur uiteraard wel naar exchange.

Neem een account op outlook.com, daar kan je gratis je domein laten koppelen, weet niet of er dan ook outlook client ondersteuning bij zit.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MS hanteert aparte lage prijzen voor onderwijs instellingen en stichtingen. Als je goed doel echt een goed doel is op papier dan kan je daarmee naar een MS licentieboer gaan een flink korting krijgen op alle producten.

Zaken als Exchange e.d. kunnen dan ineens heel betaalbaar worden.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
ipv alle antwoorden hierboven: JA DAT KAN PRIMA! en kost zoals CMD_Snake al zegt, weinig (€ 3,30 per maand per mailbox van 25GB)
webhosting pakketjes bieden alleen IMAP en pop3, geen autodiscover functies, hebben weinig opslag, vaak geen backups, geen kalender mogelijkheden, etc.

Exchange online is een prima oplossing. Ook voor de manier hoe jij het wilt. Juist met POP3 is dat een lastig parket (zou je copietjes op de server moeten laten staan of IMAP gebruiken en zijn agenda afspraken NIET gedeeld over alle machines)

voor de anderen: http://office.microsoft.c...gelijken-FX102918419.aspx

[ Voor 34% gewijzigd door Rupie op 29-04-2013 16:34 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kan ook gratis idd. Via domains.live.com kun je gratis je domain op Livemail zetten en meerdere accounts met mailboxen aanmaken aanmaken of slechts dat ene email adres gebruiken. Meerdere mensen kunnen daarop inloggen (iedereeen gebruikt wel dezelfde logon dan)
Outlook gebruik je dan met Hotmail connector of Outlook 2013 (deze bevat de connector al native) en je kunt gewoon Outlook gebruiken. Je mail, agenda, contactpersonen zitten gewoon op de Livemailbox en zijn op meerdere computers benaderbaar, tegelijkertijd. Mail staat dan gewoon online, dus PC kan ook gewoon kaptop zonder mail kwijt te zijn. Voor gebruik van 1 mailbox ga je natuurlijk geen hele Exchange Server aanraden...

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:53
Ik doe precies hetzelfde, ik heb Hosted Exchange met één mailadres op meerdere pc's.. werkt fabuleus. Ik zou het aanraden :)

ideaal, spotgoedkoop en... ideaal :p

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan het ook gewoon goed aanpakken en via MS Office365 doen ipv Hotmail>Outlook. Als het simpel moet zou ik ervoor betalen want met plugins te gaan werken voor Outlook lijkt me nou niet echt een lekkere oplossing zoals ik nu vaak heb gezien en het gezeur met Hotmail. Dat wil je niet. Office365 werkt als een trein en zeker met meerdere gebruiker heb ik nooit echt problemen gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 28-04-2013 22:23 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En als alternatief kun je ook Hosted Zarafa gebruiken.

Abort, Retry, Quake ???

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het maakt niet uit of je IMAP of Exchange pakt wat e-mail betreft zolang ze op alle machines in Outlook maar de juiste gegevens gebruiken. Enig voordeel van Exchange boven IMAP is de mogelijkheid voor zaken als een agenda, contactpersonen, etc. Dat biedt in dit geval denk ik wel de nodige meerwaarde.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat mij betreft is de beste optie Google Apps, dat is gratis voor non profit organisaties en doet alles wat je wilt.

Invoegen doe je zo!

Pagina: 1