Welke mobo voor usb 3.0 front panel aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Hallo mensen,

Ik ben van plan een i5 3570k te kopen en hierbij moet ik ook een nieuwe mobo kopen. Op mijn case ''Xigmatek Talon'' heb ik op de bovenkant 2 usb 3.0 aansluitingen maar waar moet ik deze op aansluiten op het mobo en welke mobo heb ik dan nodig?

Ik heb gezien dat veel mensen de MSI z77-g45 nemen met de i5 3570k maar heeft die wel een usb 3.0 interne aansluiting?
Khad filmpjes gezien dat ze een 20 pin aansluitnig nodig hebben, kweet niet of dit klopt.

Kunnen jullie mij helpen ?:)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

http://www.techpowerup.com/img/10-07-15/63b.jpg

Zo ziet die er uit. Hou rekening dat sommige kasten wel met "USB 3.0" verkocht worden, maar dat je dan gewoon een usb plug achter in je kast moet doorlussen, en dat ziet er niet echt lekker uit. Zoals bijvoorbeeld bij een Silencio 450. zoals :

http://i284.photobucket.c...CXb/Computer/DSC00862.jpg

Ik weet niet of jouw Xigmatek zo'n nette 20 pin aansluting heeft, if so, die gewoon opzoeken in de specs van een mobo, en klaar.

pricewatch: MSI Z77A-G45

Staat onder aan, interne usb 3.0 aansluiting. Die aansluting moet je dan hebben. (Hij zit daar toevallig op z'n kant, dus je kan hem op die tweakers spec pagina foto niet goed zien.)

• firevlam90
Sorry voor de late reactie, ik moest werken...

Ja mij case heeft de zelfde aansluiting alleen is ie helemaal zwart en zonder dat dingetje waar je op moet drukken om em weer los te maken ( er zit daar alleen een klein pijlpuntje...).

Verder had ik de bijzondere sepcs gezien van de msi mobo maar kon niet zien waar het was sinds ik alleen fotos kon vinden andere mobo's zoals jouw 1e link waar ze duidelijk op te merken zijn. Heb jij een aanbevolen mobo voor me? Kzie ook dat de gigabyte ga-z77 erg popu zijn.

Is het dat blauwe geval naast de sata aansluitingen de usb 3.0 aansluiting?

En nog een vraagje, op je mobo staat usb 1, usb 2, usb 3, usb 4 en usb 5.
Maar bij de usb 3,4 en 5 zit zo'n zwart randje omheen, moet je dan een andere aansluiting hebben als je ze zou willen gebruiken of...?:O

[ Voor 5% gewijzigd door firevlam90 op 27-04-2013 23:17 ]

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ja mij case heeft de zelfde aansluiting alleen is ie helemaal zwart en zonder dat dingetje waar je op moet drukken om em weer los te maken ( er zit daar alleen een klein pijlpuntje...).
Prima dus :)
Verder had ik de bijzondere sepcs gezien van de msi mobo maar kon niet zien waar het was sinds ik alleen fotos kon vinden andere mobo's zoals jouw 1e link waar ze duidelijk op te merken zijn. Heb jij een aanbevolen mobo voor me? Kzie ook dat de gigabyte ga-z77 erg popu zijn.
Voor echt advies moet je even de volledige onderdelen lijst posten (maak een wenslijst -> rml lijst -> deze posten. Maar zowel MSI als Gigabyte's zijn prima. Persoonlijk kom ik de laatste jaren vaak bij asrock uit, ook deze jongens hebben prima z75 (z75 pro3 voldoet in veel gevallen al, en kost niet veel) en z77 bordjes. Maar ik weet niet welke features je nodig hebt dus....
Is het dat blauwe geval naast de sata aansluitingen de usb 3.0 aansluiting?
Ja :)
En nog een vraagje, op je mobo staat usb 1, usb 2, usb 3, usb 4 en usb 5.
Maar bij de usb 3,4 en 5 zit zo'n zwart randje omheen, moet je dan een andere aansluiting hebben als je ze zou willen gebruiken of...?:O
die met het 'zwarte randje' zijn je interne headers om usb 2.0 poorten van de voorkant van je case of van je card reader of wat dan ook aan te sluiten, daar heeft die msi er 3 van. Die pinnetjes die je ziet zonder randjes zijn voor andere zaken:
ATX 24-Pin power connector
- 8-pin ATX 12V power connector
- CPU x 1 / System x 4 FAN connectors
- 1 x Clear CMOS jumper
- 2 x Serial ATAII connectors
- 4 x Serial ATAIII connectors
- 3 x USB 2.0 connectors
- 1 x USB 3.0 connector
- 1 x Serial port connector
- 1 x TPM Module connector
- 1 x Front Panel Audio connector
- 1 x Front Panel connector
- 1 x Chassis Intrusion connector
- 1 x Voice Genie connector (optional)
- 1 x MultiConnect Panel connector (optional)
- 1 x V-Check Points Set (optional)

• firevlam90
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 191,-€ 191,-
1MSI Z77A-G45€ 96,90€ 96,90
1Club3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)€ 205,49€ 205,49
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 34,80€ 34,80
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 59,99€ 59,99
1Antec HCG-520M€ 67,90€ 67,90
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 158,90€ 158,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 814,98

Ik wil graag gamen op deze pc en video bewerken. De HDD en DVR heb ik al.

Je zei posten maar bedoelje je als reactie hier in of als post post ?:)

Ps: Bedankt dat je duidelijk maakte van hoe ik de producten lijst moest posten, iedereen valt je aan als je hierom vraagt -.-.

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Aanvallen valt wel mee, maar volgens mij staat het wel genoemd in de stickies dus geen excuus dan eh...

Met wat jij nu post, en uit gaande dat jij wat wil oc'en, is : pricewatch: ASRock Z75 Pro3 niet al voldoende? scheelt je wat centen.

pricewatch: Seasonic M12II 520W als voeding? Ook modulair, goedkoper, en prima. Je zou met minder vermogen afkunnen ook, maar...

...als je deze 2 besparingen bij je videokaart stopt kan je er bijna een 7950 van maken ;)

Succes!

• firevlam90
mensen zeggen altijd dat z77 specifiek.voor oc'en is en z75 h77 voor non oc'en?

Ja kon ik het nog maar besparen had de GPU psu en andere 1156 2e hands CPU gekocht, daarna ging men mobo kapot... Dus heb ik de GPU en psu hiervan al.

en bedankt voor je hulp :)

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Z75 kan even goed oc'en. Het enige wat je niet even goed kan doen als op een Z77 is als je crossfire of SLI gaat draaien (of intel SRT gebruiken, wat je toch niet gaat doen gezien je al een SSD hebt).

Ik denk dat je in de war bent met B75 welke veel genoemd is als een non-oc chipset, Z75 voldoet in single-GPU + oc opstellingen vaak gewoon prima.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Foritain schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:08:
Z75 kan even goed oc'en. Het enige wat je niet even goed kan doen als op een Z77 is als je crossfire of SLI gaat draaien (of intel SRT gebruiken, wat je toch niet gaat doen gezien je al een SSD hebt).

Ik denk dat je in de war bent met B75 welke veel genoemd is als een non-oc chipset, Z75 voldoet in single-GPU + oc opstellingen vaak gewoon prima.
en toch wordt de Z75 chipset vaak overgeslagen gezien het feit dat hierin slechts 2 keuzes zijn, beide geen high-end borden zijn waarop je lekker kan OC'en. de chipset ondersteund het wel, echter is de rest van 't bord er niet op berekend (VRM's met name)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1