Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Blurayspeler gezocht met audiodelay (ook wel lipsync)

Pagina: 1
Acties:

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een blurayspeler met digitale audio out (optisch of coax) waarop ik kan instellen dat de audio via die digitale uitgang vertraagd wordt uitgezonden. Dit in verband met een synchronisatieprobleem dat ik in mijn TV en (oudere, niet HDMI-) receiver niet kan oplossen. Het geluid gaat sneller dan het beeld. Heb de TV al in de spelcomputer-modus gezet, wat wel scheelt maar niet alles.

In alle zoek-sites die ik tot nu heb gezien wordt deze optie niet opgenomen in de zoek-parameters en met googlen heb ik vooralsnog ook nog bar weinig gevonden en dan nogal vooral oude modellen.
Heeft iemand een tip? Het hoeft beslist geen high-end ding te zijn. Die ik nu heb kostte 77 euro (Samsung) en afgezien van het sync probleem heb ik er geen echte problemen mee.
Alvast dank voor de tips!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zo 123 niet weten welke BR speler dat kan, maar als het al mogelijk ie op de BR speler zelf denk ik toch echt dat je het in de hogere regionen moet zoeken. Denk aan Oppo's of de duurdere Denons ofzo. Dan denk ik dat je beter een nieuwe receiver kunt kopen, stuk goedkoper ;)

Maar In principe moet je zoiets ook via je TV kunnen oplossen lijkt me, los van je HDMI.
Hoe heb je de boel aangesloten :? Ik vermoed dat je BR nu naar zowel je TV als je receiver gelijktijdig loopt via HDMI cq optisch. Wat als je de boel via HDMI naar je TV laat lopen, en van daaruit optisch richting je receiver? Denk dat je dan al een heel stuk oplost :)
Of raak je dan je 5.1 signaal kwijt?

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 29-04-2013 22:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• joepert
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. Inderdaad raak ik 5.1 kwijt als ik geluid vanuit mijn TV optisch naar mijn receiver doorstuur. Jammer, want de TV heeft wel een audio delay functie. Ik heb een oude receiver, dus gaat HDMI naar mijn TV en coax naar receiver. Receiver heeft helaas ook geen audio delay functie.
Ik heb inmiddels een aantal betaalbare Panasonic BR-spelers gevonden waarvan in de gebruiksaanwijzing in ieder geval wordt gesteld dat hij audio delay doet, maar daarvan is weer niet duidelijk of dat óók geldt voor het digitaal uitgestuurde signaal. Het gaat om de volgende modellen die overigens al niet meer worden gemaakt.
DMP-BDT310
DMP-BDT210
DMP-BDT111
DMP-BDT110

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ze al niet meer worden gemaakt gaat er eentje vinden ook lastig worden denk ik ;)
Ik zie die laatste bijvoorbeeld, de DMP-BDT110, nog maar [url=http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_speler/panasonic/dmp-bdt110/prijzen/bezorgen/956481/]bij twee winkels online staan. Da's niet bijster veel, en als je ziet wat je inclusief verzendkosten krijt bent (ca 160 EUR) dan kun je er denk ik beter 4 tientjes bij leggen en een nieuwe instapreceiver kopen.
Tenzij je huidige receiver echt high-end is ben je dan denk ik beter af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• joepert
  • Niet online
Om even af te ronden: ik heb uiteindelijk de DMP-BDT 120 gekocht. Ook al een uitgerangeerd model maar toch nog uitgerust met de audio delay functie. Afgaand op de gebruiksaanwijzingen zijn de 2013 modellen van panasonic niet meer uitgerust met deze functie. De DMP-bdt 500 (het flagship model) doet het weer wel. Ook de Sony BDP s790 heeft de functie.
Nu tevreden, de Panasonic heeft (zeer) goede reviews en was in een wip aangesloten. Voor 94 euro een goede deal. Gek dat hij niet in de pricewatch staat trouwens.