[fp/feat] Gebruik kleurcodes in postsaantallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:00

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
De frontpage geeft altijd een momentopname. Om inzichtelijk te maken bij welke nieuwsitems veel activiteit plaatsvindt kan het nummer, waarmee bij het nieuwsitem het aantal posts wordt weergegeven, gekleurd worden afhankelijk van de frequentie/recentheid van de laatste bijdragen. Iets analoogs is te zien bij Linkedin. Mensen die recentelijk hun postzegelverzameling aan relaties (vergeef me de bias) flink hebben uitgebreid worden beloond met een rood gekleurd relatieaantal. Dit relatieaantal is te zien als een Linkedin gebruiker door zijn relatieoverzicht scrollt.

Met een kleurcodering toegekend aan de posts-getallen achter de nieuwsitems krijgt de bezoeker in een oogopslag te zien waar recente activiteiit heeft plaatsgevonden.Dit lijkt me een toevoeging, als het tenminste stookt met de doelstellingen van de Tweakers site.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
Dit kan je nu toch gewoon zien aan het aantal views bij het betreffende artikel of de aantal reacties wat je ook kan zien op de frontpage ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hoewel het idee wel aardig is, is het voor de frontpage wat raar... Daar staan tenslotte alleen vrij nieuwe artikelen, dus alle activiteit is vrijwel per definitie recent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Mijn drive om dit te melden heeft te maken met dat het me opvalt dat posts die pas na een dag of langer aan een fp topic worden toegevoegd minder kans lijken te hebben om gelezen cq. gemodereerd te raken.

Wat ik meen te herkennen is dat met name zeg maar op de tien laatste topics wordt gepost, en de aandacht bij oudere topics weg lijkt te draaien. De fp laat meer artikelen zien dan de meest recente tien, artikelen die soms wel een periode van 3 dagen beslaat. Toch worden ook aan die oudere topics wel posts toegevoegd. Voor de casual Tweaker, die met grote intervallen naar de fp kijkt is het minder makkelijk te beoordelen welke topics in rust zijn en in welke topics nog discussie plaatsvindt.

Mensen triggeren op activiteit in een oudere topic kan de discussie in zo'n topic ten goede komen, meer lezers, meer meningen. Of een topic actief is of niet zou niet de enige reden moeten zijn om het te lezen of een reactie toe te voegen, dat realiseer ik me. Mijn hoop is dat een dergelijk mechanisme de aandachtsboog voor topics iets kan verlengen voorbij de dag of sub-dag die het soms lijkt te zijn. Valkuil kan wel zijn dat activiteit zich convergeert waar reeds activiteit is, wat verdere polarisatie tot gevolg heeft. Dit vind ik moeilijk in te schatten.

Die kleurcodering kan gestaffeld worden uitgevoerd. 1, 5, 20 posts in het laatste uur, 1 post in de laatste 2 uur, 5 uur. Zoiets. Die kleurcodering is wel intuïtief te maken, vertrouw ik.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens mij zijn de reacties onder nieuwsberichten überhaupt niet bedoeld voor langlopende discussies, maar voor directe reacties op het artikel. Ik vraag me dan ook even hardop af hoe nuttig het is om iets te verzinnen om reacties op weggezakte nieuwsberichten alsnog onder aandacht te brengen.

De frontpage is primair bedoeld voor het publiceren van nieuws en is dus gesorteerd op versheid van het nieuws. Wil je discussiëren, dan hebben we het forum, dat dan ook netjes sorteert op laatste reactie.

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 07-05-2013 10:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
@Orion84
Een terecht punt, de "oplossing" die ik hier voorstel moet wel vallen binnen de doelstelling die Tweakers zich met zijn frontpage stelt. Jouw reactie lezende wringt dat. Is een grote topicflow en veel pageviews (veel lezers) een grotere prioriteit voor de fp dan een maximaal aantal reacties voor individuele topics (veel schrijvers) dan is het hier voorgestelde mechanisme niet iets waar Tweakers op moet aansturen.

Wat me trouwens wel opvalt is dat als Tweakers een onderwerp aanraakt dat veel discussie losmaakt de site soms wel een poll opwerpt om het issue meer levensduur te geven. Afhankelijk van het onderwerp ;) kan ik dit ook waarderen. Een koppeling (qua navigatie) tussen nieuws en forum topics wordt niet door Tweakers gefaciliteerd. Niet dat dit ook moet. Een forum zou iets spontaans moeten blijven. Het forum heeft op het vlak van het uitdiepen van een discussie een nuttige rol. Een koppeling tussen forum en nieuwstopics is een punt van discussie, misschien als de forumtopicstarter het wenst. Het zou de forumtopic een groot (start)platform geven en ook mensen van de nieuwstopics het forum in kunnen trekken.

Maar voor dit laatste had ik deze topic niet gestart. Als ik uit mijn emotie vertrek heb ik denk ik gewoon moeite met de snelheid/vluchtigheid van de frontpage. Als ik lees/modereer/reageer is dat vaak 's avonds of in weekeinden. In werktijd heb ik er geen ruimte voor. Voor lezen is de snelheid geen enkel probleem, voor reageren en modereren is de tijdspanne dan beperkt. Misschien ben ik hierin een atypische Tweaker :/ .

Pagina: 1