Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Ik zoek een manier/bank om snel een gezamenlijke bankrekening (zonder krediet of creditcard) te openen met mijn vriendin. Ik ben nu al 2 weken bezig met de Rabobank en ze moeten nog steeds de papieren opsturen. We hebben allebei al onze rekeningen bij de Rabobank dus dat leek ons handig. Helemaal met 30 april er tussen heb ik er een hard hoofd in dat het deze week nog gaat lukken. Afspraak maken op het kantoor lukt al helemaal niet want ze zitten altijd vol (iig op tijden dat werkende mensen kunnen)

Ik zou graag willen weten of dit bij de ABN of ING sneller kan? Kosten maken me niet zo heel veel uit en de rente's ook niet. Het liefst gaan we met z'n tweeën ergens naar een kantoor waar gelijk alles getekend kan worden en dat de pasje's later opgestuurd worden.

Ik ben namelijk het bijhouden van alle bonnetjes beu :P

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 27-04-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47
Ik ben hiervoor gewoon bij de rabobank binnen gewandeld, zonder afspraak, en heb het toen direct in orde kunnen maken. Rekening was vrijwel direct zichtbaar in internetbankieren en een kleine week later hadden we de pasjes in huis...

Geen idee waarom daar bij jou papieren en/of geplande afspraken voor nodig zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Ik ben ook naar binnen gelopen en toen kon het niet. Daarna geprobeerd een afspraak te maken kon ook niet, advies gekregen om het via internet aan te vragen, dat gedaan en daarom wacht ik nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Normaal gesproken kun je vrij snel een nieuwe rekening openen, als je al een rekening hebt.
Is er ook nergens een optie voor in je internetbankieren omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-07 10:18
Wij zijn inderdaad gewoon de ING binnen gelopen, alles geregeld binnen 30 minuutjes en na 1 week lag mijn pasje op de mat. We waren alleen vergeten aan te geven dat mijn vriendin ook een pasje wilde, dus die kwam weer anderhalve week later. De rekening was inderdaad meteen zichtbaar op internetbankieren.

Ik snap inderdaad ook niet helemaal waarom ze je niet meteen konden helpen bij de Rabo...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203510

Wij hebben net voor de kerst een gezamenlijke rekening geopend bij de Rabobank. Ik zat al bij de Rabo, mijn vriend bij de ABN Amro. Afspraak was geen probleem, en alles was in een half uurtje geregeld - de pasjes waren nog geen week later binnen.

Heb je al een keer gebeld om te vragen waar de papieren blijven? Dat kan soms ook al helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48
ABN AMRO!! je vult online je gegevens in. Regelt een afspraak met een koerier van AMP, hij maakt een foto van de gegevens, je zet je handtekening en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 07:47
Vorig jaar nog voor mijn vriendin bij de Rabobank een rekening geopend: 30 minuten maximaal. En daar komt bij dat zij over een verblijfsvergunning beschikt, dus geen Nederlands paspoort. Geen inkomen of wat dan ook. Niet helemaal een en-en rekening, maar we hadden meer moeilijkheden verwacht. Registratie GBA, verblijfsvergunning en paspoort was verder genoeg.

We zijn gewoon naar binnengestapt en aan de balie aangegeven dat we een rekening wilden openen.
Hoe heb je de rekening aangevraagd bij de Rabobank? Via de telefoon of via de balie?

En wacht je op papieren van de Rabobank voor aanvraag van een rekening, of heb je al het een en ander bij hen neergelegd? Als je op het eerste wacht, dan red je het niet voor 1 mei. Ga dan maar van 15 mei uit, en dan moet je daarna nog een keer naar de bank. De banken moeten namelijk een persoonscontrole doen bij het openen van een rekening en daarvoor moet je je persoonlijk komen identificeren. Dus geen simpele kopie paspoort. (AMP logistics kan ook, die nemen de persoonscontrole van de bank over, dus wellicht is de snelste manier die van denuz :))

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:47
Arthas schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:21:
En wacht je op papieren van de Rabobank voor aanvraag van een rekening, of heb je al het een en ander bij hen neergelegd? Als je op het eerste wacht, dan red je het niet voor 1 mei. Ga dan maar van 15 mei uit, en dan moet je daarna nog een keer naar de bank. De banken moeten namelijk een persoonscontrole doen bij het openen van een rekening en daarvoor moet je je persoonlijk komen identificeren.
Hij en zijn vriendin hebben er allebei al een rekening he. Dat zou dat proces flink moeten versnellen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

,

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 26-09-2014 11:22 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

evilution schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:30:
Dit is het soort service waarbij je gewoon met je voeten moet stemmen. Loop bij een willekeurige andere bank naar binnen en kijk of je zo een rekening kunt openen. Zo ja, kun je gelijk overwegen om de rest van je rekeningen ook te verhuizen.
Klopt. Ik liep een paar jaar terug binnen bij de RaboBank om daar een spaarrekening te openen zonder tegenrekening. Niet standaard, maar ik gaf aan dat het ging om een bedrag in de buurt van de euroton, en de balieburocraat hield vast aan "dat kan niet, dan moet u de zakelijke afdeling bellen".

ABN aan de overkant wist niet hoe snel ze het moesten regelen voor me. Later kreeg mijn moeder (die al levenslang bij de Rabo zit) een senior adviseur van de Rabo langs die ze goed kent, en toen die het verhaal hoorde ontplofte hij bijna door de domheid van de balieburocraat. Hij had gelijk een collega erbij moeten halen ipv de klant te weigeren...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-06 07:47
Xander schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:27:
[...]

Hij en zijn vriendin hebben er allebei al een rekening he. Dat zou dat proces flink moeten versnellen. ;)
Zou moeten :) Maar dan ben je nog niet vaak in een bureaucratische molen geweest. Ik moest voor mijn lopende rekening in 2009 ook langskomen, terwijl ik er 3 maanden daarvoor een hypotheek had afgesloten met dezelfde tegenrekening.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
We zijn wel eens voor een zakelijke rekening geweest bij de Rabobank. Daar moet je een afspraak voor maken en gingen ze vertellen dat je moet betalen om je saldo te mogen inzien, een paar keer per maand zat bij het pakket maar iedere dag kijken of klanten al betaald hadden ging toch echt geld kosten.
Tevens was de rekening ook nog akelig duur.
ABN zakelijke rekeningen zijn ook niet veel beter, iedere handeling kost geld (storten, opnemen, bedrag overmaken, bijgeboekt krijgen). En dat in deze tijden van automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Laatst online: 08-07 10:52
automatisering is ook niet gratis he ;)...dus dat ze er een vergoeding voor willen hebben begrijp ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:19
Heb vorige week bij SNS een rekening geopend.. Alles via internet (identificatie: emailen kopie paspoort en overmaken bedrag van een rekening waar je naam op staat). Binnen 5 dagen digipassen binnen, dag later bankpassen en weer een dag later de pincodes. Zeer tevreden. :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 12:59
Ik zou ABN nemen. Persoonlijk vind ik de veiligheid van het TAN systeem van ING ondermaats.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 11:36
De reden van de verschillen in ervaringen bij de Rabobank komt voornamelijk omdat Rabobanken per bank / regio gerund worden door eigen directies. Dat is de definitie van de coöperatieve bank.. soort franchise.

Zo kan het bij Rabo A snel geregeld zijn terwijl Rabo B een hele rompslomp eist. Beetje een nadeel. Rabobank heeft op die manier ook behoorlijk wat overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Senor Sjon schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:01:
Ik zou ABN nemen. Persoonlijk vind ik de veiligheid van het TAN systeem van ING ondermaats.
Waarom zou dit ondermaats zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat het via SMS werkt ipv een random reader. Ook ligt ING meer onder vuur door hackers en phishers, juist door het TAN systeem en de inlog met gebruikersnaam + ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

gambieter schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:34:
Klopt. Ik liep een paar jaar terug binnen bij de RaboBank om daar een spaarrekening te openen zonder tegenrekening. Niet standaard, maar ik gaf aan dat het ging om een bedrag in de buurt van de euroton, en de balieburocraat hield vast aan "dat kan niet, dan moet u de zakelijke afdeling bellen".

ABN aan de overkant wist niet hoe snel ze het moesten regelen voor me. Later kreeg mijn moeder (die al levenslang bij de Rabo zit) een senior adviseur van de Rabo langs die ze goed kent, en toen die het verhaal hoorde ontplofte hij bijna door de domheid van de balieburocraat. Hij had gelijk een collega erbij moeten halen ipv de klant te weigeren...
Haha, ja, Rabo is soms een beetje raar aan de balie. M'n broer wilde een hypotheek afsluiten, paar ton, toen kreeg hij te horen "dat kan niet hier, moet je maar even naar het centrum", "maar dit is toch mijn filiaal?", "Ja, maar kan niet." "Ok..." Later gebeld door de filiaalmanager dat het natuurlijk wel daar kon; de personen kwamen wel even naar dat filiaal toe :) Uiteindelijk altijd wel goede service, maar het kan soms even duren...

Toen ik mijn bestaande rekening een en/of wilde maken duurde dat ook weken. Meerdere keren langs... wel allemaal heel aardig hoor, ze snapten het gewoon niet waarom de computer mij niet accepteerde terwijl ik al een rekening had, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je moet bij Rabo toch altijd terug naar je oorsprobkelijke kantoor, ook al woon je inmiddels aan de andere kant van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee hoor, je kan je rekening laten verhuizen naar een ander filiaal. Dan kan je vervolgens altijd naar dat filiaal terug. Zit zelf ook bij Rabo, rekening is door mijn ouders geopend toen ik nog klein was, inmiddels drie keer verhuisd, en dus ook bij 3 verschillende fillialen gezeten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:18:
Je moet bij Rabo toch altijd terug naar je oorsprobkelijke kantoor, ook al woon je inmiddels aan de andere kant van het land?
Nee. Je rekening kan gewoon verhuisd worden naar een ander kantoor. Ik heb al ruim 25 jaar dezelfde RABO betaalrekening en ben sindsdien naar verschillende delen van het land verhuisd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:39:
Omdat het via SMS werkt ipv een random reader.
Met andere woorden als er een probleem met de SMS-codes is, is de aanpassing ervan simpel en direct uit te voeren. Als er een probleem met de random readers is ben je weken verder voor 't gefixt is. En als je 't ding niet kunt vinden kun je niks overmaken.

Doe mij maar een SMS code.
Ook ligt ING meer onder vuur door hackers en phishers, juist door het TAN systeem en de inlog met gebruikersnaam + ww.
Dat heeft niks met het TAN-systeem te maken maar des te meer met dat ING gewoon de grootste bank in Nederland is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet helemaal. Zonder reader kan je niet inloggen. Maar via virus oid wel bij ING. Zelf meegemaakt anderhalf jaar terug. Je wordt nasr een fake site geleid waar een betaling klaarstaat onder het mom van controle persoonsgegevens. Geen geld kwijtgeraakt, maar dat ging wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14
Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:18:
Ja, tenzij je van kantoor verhuist. Dat gedoe tussen die kantoren van de Rabobank is hopeloos.

Vorig jaar toen ik voor mijn werk een week aan de andere kant van het land was en geld wilde pinnen, liep de automaat vast en gaf het ding mijn pas niet terug. De Rabobank miep aan de telefoon gaf aan dat ik maar naar mijn eigen kantoor moest komen om een nieuwe pas aan te vragen (wat een week duurt) en om cash voor de tussentijd op te nemen! Dat gaat natuurlijk niet echt werken als je zonder geld voor de trein terug aan de andere kant van het land bent (waar je ook niet echt weg kan vanwege werk)... Uiteindelijk de volgende dag naar het kantoor daar geweest, en naar een hoop heen en weer gebel tussen dat kantoor en mijn eigen Rabobank kantoor, uiteindelijk cash gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Senor Sjon schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:43:
Niet helemaal. Zonder reader kan je niet inloggen. Maar via virus oid wel bij ING. Zelf meegemaakt anderhalf jaar terug. Je wordt nasr een fake site geleid waar een betaling klaarstaat onder het mom van controle persoonsgegevens. Geen geld kwijtgeraakt, maar dat ging wel heel makkelijk.
Dit kan netzogoed bij alle andere sites, is echt een non-argument. SMS is veilig, randomreader ook. Pasje weg en je kan geen geld overmaken, telefoon kwijt en je kan geen geld overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:31
CyBeR schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:24:
[...]

Met andere woorden als er een probleem met de SMS-codes is, is de aanpassing ervan simpel en direct uit te voeren. Als er een probleem met de random readers is ben je weken verder voor 't gefixt is. En als je 't ding niet kunt vinden kun je niks overmaken.

Doe mij maar een SMS code.

[...]

Dat heeft niks met het TAN-systeem te maken maar des te meer met dat ING gewoon de grootste bank in Nederland is.
Leuk ook wanneer je je telefoon kwijtraakt en iemand krijgt het voor elkaar je bankgegevens te achterhalen... vervolgens krijgt die persoon via diezelfde telefoon de code welke hij nodig heeft!

Wanneer een extern apparaat nodig is zal dit niet opgaan!

Ik snap het niet helemaal dat het TAN gebeuren niet allang opgeheven is (evt. klanten laten kiezen zou ook nog een optie zijn natuurlijk).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48
Ik dacht dat het hier ging om het openen van in bankrekening, niet over de (on)veiligheid van verschillende banken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Thalaron schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:07:
[...]

Leuk ook wanneer je je telefoon kwijtraakt en iemand krijgt het voor elkaar je bankgegevens te achterhalen... vervolgens krijgt die persoon via diezelfde telefoon de code welke hij nodig heeft!

Wanneer een extern apparaat nodig is zal dit niet opgaan!
Ja hallo, als ik je bankpas en je pincode weet te verkrijgen ben je net zover van huis en da's een stuk makkelijker. Ik hoef alleen maar even goed te kijken wat je doet bij een pinterminal (danwel 'm skimmen) en daarna je portemonnaie rollen.
Ik snap het niet helemaal dat het TAN gebeuren niet allang opgeheven is (evt. klanten laten kiezen zou ook nog een optie zijn natuurlijk).
Heel internetbankieren is "veilig genoeg". Dat is ook belangrijk, niet dat het "perfect veilig" is, want dat is onbruikbaar.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb bij rabobank geprobeerd een zakelijke rekening te openen, formulier ingevuld op internet (staat geen telefoonnummer bij) en maar wachten. Na twee dagen toch maar de ABN gebeld (gratis nummer dat tot 22:00 bereikbaar is) en twee dagen later een afspraak bij het kantoor om de hoek (tegenover de Rabobank ;) ). Serieus anderhalve week na het invullen van het online formulier belde er iemand van de Rabobank of ik een afspraak wilde maken ;w

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij ING kun je in de internetbankierenomgeving gewoon rekeningen openen en sluiten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
denuz schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:12:
Ik dacht dat het hier ging om het openen van in bankrekening, niet over de (on)veiligheid van verschillende banken..
Dit vind ik wel een wezenlijk onderdeel om te kiezen voor een bepaalde bank. Snelheid van afsluiten heb je één keer last van...
CyBeR schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:18:
[...]

Ja hallo, als ik je bankpas en je pincode weet te verkrijgen ben je net zover van huis en da's een stuk makkelijker. Ik hoef alleen maar even goed te kijken wat je doet bij een pinterminal (danwel 'm skimmen) en daarna je portemonnaie rollen.

[...]

Heel internetbankieren is "veilig genoeg". Dat is ook belangrijk, niet dat het "perfect veilig" is, want dat is onbruikbaar.
Dat risico is bij alle banken gelijk. Als het pasnummer is geblokkeerd, dan is ook de toegang bij ABN/Rabo (gebruiken dezelfde identifier) geblokkeerd.

Pagina: 1