Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dynamisch aanpasbare animatie maken obv dropdown menus

Pagina: 1
Acties:

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11 16:09
Beste Tweakers,

ik geef ruiterlijk toe dat de vraag noobisch overkomt en ook blijk geeft van kennisarmte. Toch denk ik dat een van jullie me met een paar nieuwe zoektermen goed op weg kan helpen. Het volgende:

Vanuit de instelling waar ik werk gaan er vaak jongeren op verlof. Indien zij zich onttrekken aan het verlof is het belangrijk een duidelijke beschrijving van kleding en dergelijke te hebben. Ik dacht een soort website (zowel app als site) te maken waarop het mogelijk is:
-Je kiest de verlofganger en een foto van het hoofd verschijnt rechts in beeld,
-Vervolgens kan je via dropdown menus broekenkleur kiezen, trui kleur, bril etcc. Dit alles zou ik graag willen maken met de veranderende animatie (poppetje met daadwerkelijke foto, broek aan, trui aan, bril...) rechts in beeld. Zo kan de gebruiker zien of het klopt wat hij/zij zich herinnert.
Uiteindelijk moet het geanimeerde poopetje en data worden opgeslagen zodat het op de site zichtbaar is voor anderen.

Omdat ik even niet weet in welke weg ik moet starten (flash, html5/css/java,etccc) graag jullie brainstorm over dit. Thanks in advance voor het meedenken.

Greetz Victor T.

• Honingimker
Hmmm..helemaal niemand hier die me op weg kan helpen...probeer momenteel met flash een grphic te maken die reageert op keuzes in een dropdown menu...maar weet echt even niet hoe te starten....hoe link ik de keuzes aan het dropdown menu aan gedrag/actions in de graphic ernaast?

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Flash is dood aan het gaan, HTML5 is de bom.

http://www.giocc.com/intr...rs-with-html5-canvas.html, verwijst naar http://www.giocc.com/sandbox/avaku/

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom niet gewoon een foto maken bij weggaan?

Houdt trouwens wel in de gaten dat als het het soort instelling is waaraan ik zit te denken dat de verlofgangers rustig andere kleding in een tas uit het raam gooien een uur voordat verlof begint.

Maar persoonlijk (alhoewel ik er geen ervaring mee heb) zou ik waarschijnlijk voor flash gaan, html5 is een bitch als je dit echt uitgebreid en snel wilt gaan maken, het kan technisch wel maar in flash lijkt me dit makkelijker te kunnen.

Maar idealiter zou ik toch voor een simpele foto gaan, qua kleding moet je anders 1000 broeken en 1000 truien etc. etc. allemaal gaan maken ( je wilt ze toch herkenbaar hebben en niet simpelweg als avatars die iedereen kunnen zijn + een headshot)

Privacy gedoe ga je toch krijgen (omdat je ze herkenbaar wilt hebben) dus dan maar gelijk the whole she-bang en een goede foto eisen voordat iemand op verlof mag.

• Honingimker
Thanks Rekcor....komt heel erg dicht in de buurt....ook omdat het wellicht vanaf een app beschikbaar moet zijn is html5/css/java de beste combi van talen het in te gaan maken....genoeg leesvoer voor de komende dagen...thanks alot!
Gomez12 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:58:
Waarom niet gewoon een foto maken bij weggaan?

Houdt trouwens wel in de gaten dat als het het soort instelling is waaraan ik zit te denken dat de verlofgangers rustig andere kleding in een tas uit het raam gooien een uur voordat verlof begint.

Maar persoonlijk (alhoewel ik er geen ervaring mee heb) zou ik waarschijnlijk voor flash gaan, html5 is een bitch als je dit echt uitgebreid en snel wilt gaan maken, het kan technisch wel maar in flash lijkt me dit makkelijker te kunnen.

Maar idealiter zou ik toch voor een simpele foto gaan, qua kleding moet je anders 1000 broeken en 1000 truien etc. etc. allemaal gaan maken ( je wilt ze toch herkenbaar hebben en niet simpelweg als avatars die iedereen kunnen zijn + een headshot)

Privacy gedoe ga je toch krijgen (omdat je ze herkenbaar wilt hebben) dus dan maar gelijk the whole she-bang en een goede foto eisen voordat iemand op verlof mag.
Klopt helemaal wat je zegt, maar die foto maken is dus in strijd met privacywetgeving. Zelf een soort avatar maken met kenmerken mag daarentegen wel. Ik deel je mening over het verschil tussen flash en html5...met flash heb ik al de nodige ervaring...html5 is een totaal ander verhaal....thank god dat phonegap vanuit DW CS5.5 en 6 heel veel voor je doet, maar schone code is anders....ik kan hiermee iets verder....bedankt voor je meedenken! Grtz
Andere suggesties en insteken blijven welkom! _/-\o_

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Honingimker schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:43:
[...]
Klopt helemaal wat je zegt, maar die foto maken is dus in strijd met privacywetgeving. Zelf een soort avatar maken met kenmerken mag daarentegen wel.
Je hebt een avatar en je hebt een gelijkende avatar, dat zijn 2 verschillende dingen...

Ik zou even goed navragen hoe de privacywetgeving exact is, want in wezen wil je er enkel maar technisch omheen gaan werken. Ik denk dat er in de geest van de wet geen verschil is tussen een levensechte avatar en een foto en ik betwijfel of in de letter van de wet wel een verschil zit.

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 15:53

MrBrown

Reservoir Dog

Gomez12 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:58:
Jammer dat je dan een oplossing maakt die alleen maar minder gebruikt kan worden. IOS: geen flash, ondersteuning android gedropt. :P

Maar waarom niet x plaatjes boven elkaar zetten, die je kan switchen? Dus:
kop
schouders
romp
middel
benen
voeten

Zoiets?

Of anders gaan tekenen in een html5 canvas. Moet ook wel te doen zijn denk ik,,,,