Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Omdat mijn telefoon maar 512MB geheugen heeft wil hij nog wel eens sloom worden bij het openen van een (groot) aantal apps. Op dit moment 'veeg' ik ze altijd handmatig uit, maar ik vroeg me af of er een mogelijkheid (app/instelling) is die ervoor zorgt dat bij het vergrendelen van het scherm automatisch alle apps afgesloten worden. Bij het unlocken is hij dan weer 'gewoon' snel.

Bij voorkeur alleen als ik het scherm met de knop afsluit (en dus niet als hij na 60 seconden zelf lockt), omdat hij soms wel eens wil locken als ik iets aan het lezen ben. Als hij dan ook de apps uitzet is het wel vervelend.
Daarnaast zou het ook fijn zijn als hij de app die op dat moment in beeld is niet afsluit indien mogelijk.

Maargoed, eerst dus de vraag of er zo'n instelling/app is. Ik kan er helaas niets van vinden, maar ik ben toch vast niet de eerste/enige met dit idee?

Gaat overigens om android 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:14
Gaan de apps echt uit als je ze in de laatst geopende app pagina weg veegt? Ik had het getest met de muzik ap, maar die bleef gewoon doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bij mij wel. O.a. de veronica radio app stops met spelen. Daarnaast merk ik ook echt dat mijn telefoon sneller wordt. Vaak blijven er meer apps open staan dan die nog geheugen gebruiken, dat wel. Als ik bijv. 10 apps open heb staan op de achtergrond, gebruiken alleen de laatste 3 nog geheugen. Die 'uitvegen' versnelt de telefoon. Als ik in plaats daarvan de eerste 7 uitveeg blijft de telefoon langzaam.

Ik denk dus dat het aan de ene kant inderdaad de actieve (geheugengebruikende) apps zijn, maar aan de andere kant (zodra je geheugen vol is) ook apps die aan 'zijn geweest', maar niet meer in je geheugen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52
Google Play: ES Task Manager

Deze zou dat moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

android task killer (pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt allemaal. Android task killer lijkt aan (bijna) al mijn eisen te voldoen :)
Pagina: 1