Toon posts:

Vraagje? Amd FX 8150

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik kan misschien niet zo goed zoeken of ik kijk er elke keer overheen dat kan natuurlijk ook
Ik heb een Amd FX 8150 met een Crossfire V Formula moederboord

En mijn Vraag is hoe Heet kan een processor worden oftewel
Hoeveel Graden is de Max dat een Amd FX 8150 aan kan voordat het game over is

Bijv
normaale modus is die tussen de 37 a 42 graden
in hardcore mode 65 a 70 graden

Extra Info:

Ik Check mijn Gradens met Fanspeed
En ik regel mijn CPU met FAN Xpert
En ik regel mijn GPU met MSI Afterburner
En Check mijn Gradens na met MSI Afterburner

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a330/sicilian_S/PC/DSC_0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a330/sicilian_S/PC/DSC_0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a330/sicilian_S/Temps.png

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb deze CPU en met m'n huidige koeling geen problemen. Echter heb ik 1x een klein foutje gemaakt, te zwaar belast zonder m'n case fans hoger te zetten en toen zei m'n moederbord "ja, dit is mij te heet, doe 't zelf", en ging uit. In eerste instantie had ik geen idee waarom m'n systeem uitviel, maar toen ik m'n case opende om de heatsink te voelen, was deze erg heet en in het BIOS stond de temperatuur op nog zo'n 85-90 graden.

Zie m'n signature voor m'n computer specs. De fan op de heatsink voor de CPU heb ik er niet opzitten, omdat m'n RAM te hoog is en m'n case 2 fans er vlak bij heeft. Als ik die twee fans op max toeren zet, kan ik 'm belasten wat ik wil, maar hij zal niet (snel) oververhit raken. Temperatuur blijft iig rond de 70.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Intels doen makkelijk pieken op 100 zonder blijvende schade op te lopen (wat niet wil zeggen dat 100c ook maar enigzins fastoenlijke temps zijn). De factory set TJmax voor mijn 2500k is 95C (pas dan gaat die throttlen)

Het lijkt me dat het silicium van een AMD ongeveer vergelijkbare pieken aan zou moeten kunnen.
Qua HC (prime/linpack) lijkt 70 graden me een redelijk goede temp. (afhankelijk van je form-factor en koeling)

[ Voor 9% gewijzigd door eL_Jay op 27-04-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 21:32
Amd heeft over het algemeen een iets lagere max temp. dan intel. Maar met 65/70 °C load hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dank jullie voor de reactie heren

Maar ik vroeg me af hoeveel kan mijn CPU aan tot hij KO gaat
120 140 160 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is toch al enigszins een antwoord gegeven? Er is geen getal vastgesteld waarop een cpu het begeeft. 100 Graden moet een cpu wel aankunnen, maar natuurlijk is het niet altijd goed om een cpu zo warm te draaien. Sommige mensen breken hun been doordat ze vallen van een stoeprand, de andere overleeft een val van 10 meter zonder een schram.
Het is geen magisch iets wat zegt van, ik ben 130 graden, ik ga kapot. Ik zou zeggen dat wanneer je constant de 110 graden raakt (als je moederbord dat al accepteert), dat je binnenkort kan kijken naar een nieuwe processor, maar het is niet een vast getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee als je het zo bekijkt dan dankjewel topic kan dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie dat je plaatjes hebt toegevoegd aan je OP. Met wat je daar hebt, moet je je CPU gaan overclocken, en redelijk wat, om 'm met je huidige koeling zo heet te krijgen dat de beveiliging inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geloof me als ik bf 3 speel dan word deze kamer zo warm
niet normaal die fans draaien volle toeren ik snap er geen kut van
als ik bf vol aan speel alles ultra 16x anti
HBQO alles vol
dan word die wel 75 graden als alle fans vol vol aan staan
weet je wat een kebaal dat maakt :S
alleen als ik eum gewoon voor windows gebruik muis stil
je kan een spelt horen vallen en dan is die 37 a 42 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-10 14:47

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hero of Time schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:26:
Ik heb deze CPU en met m'n huidige koeling geen problemen. Echter heb ik 1x een klein foutje gemaakt, te zwaar belast zonder m'n case fans hoger te zetten en toen zei m'n moederbord "ja, dit is mij te heet, doe 't zelf", en ging uit. In eerste instantie had ik geen idee waarom m'n systeem uitviel, maar toen ik m'n case opende om de heatsink te voelen, was deze erg heet en in het BIOS stond de temperatuur op nog zo'n 85-90 graden.

Zie m'n signature voor m'n computer specs. De fan op de heatsink voor de CPU heb ik er niet opzitten, omdat m'n RAM te hoog is en m'n case 2 fans er vlak bij heeft. Als ik die twee fans op max toeren zet, kan ik 'm belasten wat ik wil, maar hij zal niet (snel) oververhit raken. Temperatuur blijft iig rond de 70.
Die pratende moederboarden ook vandaag de dag. Steeds brutaler wordt die lui.
Btw zijn speciaal voor Bokt deze emoticons toegevoegd? /3 <3

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 11:41
Je fan bovenaan zit verkeerd om, en waarom in godsnaam heb je 2 60MM fans geinstalleerd?
Haal voor een paar euro een aantal 120 MM fans.

En aangezien je bovenste fan al verkeerd om zit, zal het ook best mogelijk zijn dat je andere fans verkeerd om zitten.

offtopic: Die Recom PSU's willen ook nog wel eens ploffen.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 28-04-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

unfor schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:52:
Je fan bovenaan zit verkeerd om, en waarom in godsnaam heb je 2 60MM fans geinstalleerd?
Haal voor een paar euro een aantal 120 MM fans.

En aangezien je bovenste fan al verkeerd om zit, zal het ook best mogelijk zijn dat je andere fans verkeerd om zitten.

offtopic: Die Recom PSU's willen ook nog wel eens ploffen.
Scherp!

@TS: Let inderdaad even goed op je airflow. Zorg dat je fans bovenaan en aan de achterkant outtake-fans zijn (dus dat ze lucht uit te kast zuigen), en dat fans voorin de kast intakes zijn (die lucht de kast inblazen)

Daarnaast geldt: Hoe groter de fans, hoe meer lucht ze kunnen verplaatsen per 'draai' en dus hoe langzamer ze kunnen draaien voor dezelfde luchtverplaatsing. Hoge draaisnelheden zorgen voor veel lawaai dus als je PC te veel lawaai maakt (bij hoge belasting) is het een goed idee om zo groot mogelijke fans in je PC te zetten. Vervang dus dan je 60mm en 80mm fans door 120mm fans ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 28 april 2013 @ 01:02:
[...]

Scherp!

@TS: Let inderdaad even goed op je airflow. Zorg dat je fans bovenaan en aan de achterkant outtake-fans zijn (dus dat ze lucht uit te kast zuigen), en dat fans voorin de kast intakes zijn (die lucht de kast inblazen)

Daarnaast geldt: Hoe groter de fans, hoe meer lucht ze kunnen verplaatsen per 'draai' en dus hoe langzamer ze kunnen draaien voor dezelfde luchtverplaatsing. Hoge draaisnelheden zorgen voor veel lawaai dus als je PC te veel lawaai maakt (bij hoge belasting) is het een goed idee om zo groot mogelijke fans in je PC te zetten. Vervang dus dan je 60mm en 80mm fans door 120mm fans ;)
Jullie Alle 2 Bedankt voor jullie feedback en jullie scherpte
Ik ga er nu zeker wat aan doen!
owjah en waarom ik die kleine fans erin heb gezet is omdat ik op dat moment niks anders bij de hand had en wou kijken of de meters een beetje kloppen enz enz

Update 0_0
ik heb die kleine fan links boven eruit gehaald
en de rechter bovenfan heb ik omgedraaid
in idle mode is die nu op dit moment 31 graden
wederom ik dank jullie voor jullie info
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a330/sicilian_S/temps2.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stef602 schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:49:
[...]

Die pratende moederboarden ook vandaag de dag. Steeds brutaler wordt die lui.
Btw zijn speciaal voor Bokt deze emoticons toegevoegd? /3 <3
Onder welke steen ben jij zojuist vandaan gekropen? Het heeft op de FP gestaan.
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 01:06:
[...]

Jullie Alle 2 Bedankt voor jullie feedback en jullie scherpte
Ik ga er nu zeker wat aan doen!
owjah en waarom ik die kleine fans erin heb gezet is omdat ik op dat moment niks anders bij de hand had en wou kijken of de meters een beetje kloppen enz enz

Update 0_0
ik heb die kleine fan links boven eruit gehaald
en de rechter bovenfan heb ik omgedraaid
in idle mode is die nu op dit moment 31 graden
wederom ik dank jullie voor jullie info
[afbeelding]
Leuk dat 't idle wat lager is, maar dat boeit niet zo. Wat doet het in-game nu? Dat is belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je jouw CPU omzeep wil helpen helpt overvolten ook goed ;) , 1.5V zonder watercooler wil wel lukken als je geen optimale ventilatie hebt.

Als de computer ergens neerzet zals b.v. naast de verwarming of zonder ruimte aan de achterkant (zodat de case en psu fan geen warmte kwijt kunnen) is ook een goede zet om problemen te krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:30:
[...]

Onder welke steen ben jij zojuist vandaan gekropen? Het heeft op de FP gestaan.

[...]

Leuk dat 't idle wat lager is, maar dat boeit niet zo. Wat doet het in-game nu? Dat is belangrijker.
zeker daar was ik ook heel erg benieuwd naar
ik heb de res op 1920x1080 alles op high in plaats van ultra
en alle fans heb ik op 70% dus het geluid valt wel mee van de kast als ik het volume van de game aanzet dan hoor ik eum niet
dan zie ik dat hij na 2 uur intensief op een 64 speler server max 64graden is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:57:
Als je jouw CPU omzeep wil helpen helpt overvolten ook goed ;) , 1.5V zonder watercooler wil wel lukken als je geen optimale ventilatie hebt.

Als de computer ergens neerzet zals b.v. naast de verwarming of zonder ruimte aan de achterkant (zodat de case en psu fan geen warmte kwijt kunnen) is ook een goede zet om problemen te krijgen :) .
okee dat zijn wel goeie manieren om me cpu naar de kloten te helpen idd
maar dat is niet mijn zoektocht
mijn zoektocht is hoe kan ik mijn cpu zo koud mogelijk houden zonder waterkoeling
en toch zoveel mogelijk uit de game halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monochrome
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 14:56
Als je gaat overclocken zou ik altijd eerst zorgen voor de allerbeste koeling die je kan realiseren (zelfs al maakt dat een enorm kabaal). Dan, langzaam testen hoe ver je kan gaan voordat de boel instabiel wordt. Op de allerhoogste stabiele settings UITGEBREID testen, testen en nog meer testen of het wel echt zo stabiel is (prime95, intelburntest, gamen, enzovoorts). Daarna pas zou ik gaan kijken hoe ver je de koeling weer omlaag kan zetten voordat de temperaturen zorgwekkend worden / je systeem instabiel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

phase-change en peltiers gebruiken :+ Geen waterkoeling :+

Zonder grapje: een goede luchtkoeler doet wonderen, Noctua maakt zeer goede.

En juist die topfans, boven aan je kast, zorgen voor hitte: ze zuigen lucht weg van je fans, waardoor ze minder effectief kunnen koelen.

Goede fans doen ook wonderen: 120mm of 140mm fans met veel luchtverplaatsing zijn erg handig.

Maarrrr: ik betwijfel of jouw FX-8150 bottleneckt bij games.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:27

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meer iets voor cooling.

Ik heb dezelfde combinatie nog staan, maar ik snap je vraag nog niet echt. Even voor de goede orde dan: je werkt gewoon met standaardinstellingen (niet overgeklokt) en haalt deze temperaturen?

Nou, prima; niet naar omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:46:
Meer iets voor cooling.

Ik heb dezelfde combinatie nog staan, maar ik snap je vraag nog niet echt. Even voor de goede orde dan: je werkt gewoon met standaardinstellingen (niet overgeklokt) en haalt deze temperaturen?

Nou, prima; niet naar omkijken.
klopt alles standaard
alleen in de bios extream tweaking aangezet en alle cores 3600mhz

alleen wou kijken of die de 4200 kon halen op dit bord zonder moeite
en zonder permanente schade op te lopen
dus moet ik ook weten wat voor graden zone ik moet blijven hoor sommige mensen praten over die intel cores dat die wel 100 graden makkelijk aankunnen enzo
maar die heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:16

Compizfox

Bait for wenchmarks

VasZaitsev schreef op zondag 28 april 2013 @ 15:33:
En juist die topfans, boven aan je kast, zorgen voor hitte: ze zuigen lucht weg van je fans, waardoor ze minder effectief kunnen koelen.
Que? Fans zuigen lucht weg van fans? 8)7

Die fans zuigen warme lucht uit de kast (warme lucht stijgt op, vandaar is het goed dat outtake-fans bovenaan zitten)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:42:
[...]

Que? Fans zuigen lucht weg van fans? 8)7

Die fans zuigen warme lucht uit de kast (warme lucht stijgt op, vandaar is het goed dat outtake-fans bovenaan zitten)
Danku
Pagina: 1