Toon posts:

VLAN router (DrayTek?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil achter mijn Tele2 moden een router zetten (het Tele2 modem kan ik niet vervangen). Met de router wil ik:
- tenminste drie VLANs kunnen maken, bij voorkeur tag based, bedraad en draadloos
- per VLAN poorten open en dicht kunnen zetten
- per VLAN bandbreedte afknijpen

Al zoekend op internet kom ik steeds weer terug op de Draytek Vigor 2920n.

Weet iemand nog alternatieven voor de Draytek? En wat zijn de ervaringen met de Draytek?

Dank!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

TL-WR1043ND met OpenWRT.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:26:
Ik wil achter mijn Tele2 moden een router zetten (het Tele2 modem kan ik niet vervangen). Met de router wil ik:
- tenminste drie VLANs kunnen maken, bij voorkeur tag based, bedraad en draadloos
- per VLAN poorten open en dicht kunnen zetten
- per VLAN bandbreedte afknijpen

Al zoekend op internet kom ik steeds weer terug op de Draytek Vigor 2920n.

Weet iemand nog alternatieven voor de Draytek? En wat zijn de ervaringen met de Draytek?

Dank!
Welke Tele2 Modem heb je nu? ADSL of VDLS? Met of zonder telefonie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb en ADSL modem met telefonie en van Tele2 begrepen dat ik geen eigen modem kan plaatsen. Mijn idee is dus om een router achter de modem te plaatsen en de modem zo in te stellen dat alle internetverkeer doorgestuurd wordt naar de router (DMZ).

Vervolgens kan ik dan in de router de firewill, VPN en VLANs instellen en gebruiken.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Draytek valt onder het semi-proffessionele aspect, naar mijn mening zeer goede en betrouwbare apparatuur, maar een consumentenroutertje met dd-wrt/openwrt zou moeten voldoen aan jou wensen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo iets is misschien ook een goede optie: http://routerboard.com/RB951G-2HnD
Pagina: 1