Hallo Allemaal,
Ik heb een aantal apparaten in huis maar ik weet de setup niet zo goed. Ik heb al aantal dingen geprobeerd, maar daar was ik niet tevreden mee.
Doel:
Ik wil films en series kunnen kijken op mijn telefoon, computer en xbox360. Liefst zo dat ik gemakkelijk kan zien waar ik gebleven ben. Ook zou ik erg graag via het internet op mijn telefoon de media bekijken die thuis opgeslagen staat.
Bestaande hardware
Ik heb in principe geen budget. Dus programma moet bij voorkeur gratis zijn.(opensource)
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Ik heb een aantal apparaten in huis maar ik weet de setup niet zo goed. Ik heb al aantal dingen geprobeerd, maar daar was ik niet tevreden mee.
Doel:
Ik wil films en series kunnen kijken op mijn telefoon, computer en xbox360. Liefst zo dat ik gemakkelijk kan zien waar ik gebleven ben. Ook zou ik erg graag via het internet op mijn telefoon de media bekijken die thuis opgeslagen staat.
Bestaande hardware
- KPN ExperiaBox
- Xbox 360
- Nas D-Link Shadow
- Windows 8 Computer met Sickbeard en SABNZBD die naar de NAS Downloaden
- HTC One (met binnenkort medialink)
- Samsung Galaxy Note II
- Apparatuur is aangesloten
- Series gekeken via xbox360 via DLNA protocol
- Computer als TVersity server ingesteld en serie gekeken via tversityplayer op de HTC One
- De codecs op de xbox zijn erg gelimiteerd. Ik kan maar de helft van de series bekijken. Dus de oplossing moet de mediafiles kunnen omzetten naar een formaat waar de xbox mee over weg kan.
- Tversity player werkt niet fijn. Moet vaak lang wachten totdat de telefoon deze heeft geladen. Ook als ik de android app afsluit, onthoud hij niet het moment van pauzeren van de media. Dus dan moet ik gaan onthouden/zoeken waar ik gebleven was.
Ik heb in principe geen budget. Dus programma moet bij voorkeur gratis zijn.(opensource)
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Xbox: Gulpener88