Nieuwe laptop gezocht geschikt voor virtualisatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513945

Topicstarter
Ik ben bezig met behalen van diverse Microsoft certificaten en wil gebruik maken van VMWare. Helaas ondersteunen mijn beide desktop pc's geen VT technologie (oude pc's ;)) dus ben ik op zoek naar een laptop die daar uitermate geschikt voor is.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Hoofdbesturingssysteem: Fedora Linux
Gastbesturingssystemen: Windows 2008 R2 Standard & Core / Windows 7

Moet minimaal 3 virtual machines tegelijkertijd kunnen draaien.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Tot €1000,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Zal een enkele keer de laptop meenemen naar mijn werk, maar voornamelijk voor thuis gebruik.

Eigen bevindingen
In eerdere topics werden de volgende laptops genoemd:
  • Asus N56VZ
  • Sony S15
  • Lenovo y500
  • Dell 15R SE
Wat denken jullie van de: MEDION® AKOYA® P6815 laptop welk €899,- kost?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Processor: Intel® Core; i7-3630QM processor
Besturingssysteem (OEM versie): 
Windows 8

Kloksnelheid: 2,4GHz
Geheugen: 8GB
Geheugentype: DDR3 1333 MHz
Aantal geheugenbanken: 2
Gebruikte geheugenbanken: 2
Harde schijf capaciteit: 1TB
SSD capaciteit: 32GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1920x1080 pixels
Type beeldscherm: Mat scherm
LED backlight: Ja
Videokaart: 
NVIDIA® GeForce® GT650M met 2 GB GDDR3 videogeheugen

Optische stations: 
Blu-ray lezer incl. Dual Layer DVD-ReWriter

Geluid: 
High Definition Audio (2-kanaals) met 2 geïntegreerde luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:30

Quad

Doof

Neem in elk geval geen Medion.
Deze is ongeschikt om mee te slepen dagelijks, de behuizing kan kraken, makkelijk in te drukken.
Ikzelf heb last van een slechte touchpad, stof gevoelig en matige koeling, in idle modus is hij dan ook al rond de 60 graden.

Het scherm kwaliteit laat te wensen over, hele fletse en blauwe kleuren.
Hieronder een foto ervan. Links mijn monitor de IIyama ProLite E2407HDS en rechts de Medion P6631.
Wat je ziet is het achtergrond van Microsoft Word, deze is grijzig, maar op mijn laptop is hij blauw.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2liipms.jpg

Ik zou je aanbevelen om te kijken naar een N56 van Asus of de Sony S15.
De Lenovo Y500 is ook een goede optie, heeft echter wel een glanzend scherm.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:24
http://nl.hardware.info/r...-de-aldi-p6816-aanbieding

Ik heb mijn twijfels over Medion, ik zou er iig nooit een kopen al kan ik niet precies verantwoorden waarom. (edit: dat doet Quad nml. al) De overige 4 laptops zijn stuk voor stuk prima producten. De Sony heeft denk ik het beste scherm, de Dell de beste prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 4% gewijzigd door ChrisLNFF op 27-04-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je je geld aan een laptop wilt uitgeven die je nauwelijks gaat meenemen en enkel gaat gebruiken als virtualisatie host? Kan je niet beter een goedkope "server" aanschaffen waarop je VMware ESXi op draait?

In het Zuinige ESXi Server topic staan legio voorbeelden van goedkope en zuinige maar toch krachtige setups.

[ Voor 23% gewijzigd door redfoxert op 27-04-2013 11:01 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
redfoxert schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:59:
Weet je zeker dat je je geld aan een laptop wilt uitgeven die je nauwelijks gaat meenemen en enkel gaat gebruiken als virtualisatie host? Kan je niet beter een goedkope "server" aanschaffen waarop je VMware ESXi op draait?

In het Zuinige ESXi Server topic staan legio voorbeelden van goedkope en zuinige maar toch krachtige setups.
Jazeker, dit i.v.m. mijn werk. Ik werk bij een detacheerbedrijf en als er geen project voor mij is, kan ik op kantoor niet veel doen. Dus daarvoor heb ik een laptop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Persoonlijk zou ik dan zeggen dat mn werkgever mij maar voorziet van een laptop, magoed, dat is een andere discussie :)

Zorg in ieder geval dat je genoeg geheugen in je laptop kwijt kunt. CPU is minder van belang voor virtualisatie.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
redfoxert schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:07:
Persoonlijk zou ik dan zeggen dat mn werkgever mij maar voorziet van een laptop, magoed, dat is een andere discussie :)
Daar is mijn werkgever weer niet mee eens. Die voorziet mij van een boek en vouchers voor het examen. Het eerlijk gezegd, vind ik een eigen laptop toch lekkerder.

Tot nu toe is die Dell wel erg in trek, ben nog even een overzicht aan het maken voor mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles naast elkaar gezet, cpu's vergeleken op de intel site, het max RAM geheugen de SSD de schijf ben ik tot conclusie gekomen dat de dell hem wordt.

Dank voor het meedenken en die foto van medion schermen heb ik nooit zo over na gedacht. Heb zelf 2 medion desktops hier in huis en vriendin een medion laptop. Kunnen we gelijk ervaren hoe een dell is hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

max RAM en SSD?

Alle laptops, behalve de sony, kunnen uitgerust worden met 16GB RAM en een SSD naar keuze. In de lenovo kan je bovendien een mSATA SSD kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de Dell zit de SSD er al bij en zit er 8GB geheugen inbegrepen in de prijs. Bij de andere was het nog een meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Je moet niet de variant nemen met een SSD erbij. Het is een stuk slimmer om er zelf een SSD in te zetten. Toegegeven, het scheelt niet zo veel, maar je kan beter een echte SSD nemen in plaats van een die te klein is om windows op te zetten en daarom alleen gebrukt kan worden als caching.

Bovendien heb je voor 5 tientjes 8GB en voor 10 tientjes 16GB in je laptop.. Dat zijn de kosten niet.
Pagina: 1