Gelid Tranquillo Rev 2 resoneert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Beste tweakers,

Van de week heb ik mijn nieuw aangeschafte hardware ingebouwd in een Fractal Design R4 kast. Alles werkt naar behoren behalve de CPU koeler. Deze maak een constant resonerend / brommend geluid wat eigenlijk niet om aan te horen is.

Mijn configuratie is als volgt:

Fractal Design R4
ASrock 870 Extreme3
AMD Phenom II X6 1055t
Gelid Tranquillo Rev 2
Gigabyte 7950 WindForce 3
16 GB Kingston Hyperx-1333mhz
Cooler Master RealPower 520

De koeling werkt naar behoren dus deze zit goed gemonteerd op de CPU. Kan het zijn dat de rotorbladen van de fan te dicht bij het koperen blok zitten? Deze zit vast met 2 behoorlijk gespannen veren. Of dat de fan zelf wellicht niet goed is.

Ik kan geen bedrading vinden die langs de fan loopt die er voor zorgt dat de koeler zulke herrie maakt.

Heeft iemand anders hier ervaring mee / ideeen over?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:02
Geen ervaring met deze koeler maar wel een tip. Haal ff jouw fan los en zet hem op of tegen jouw kast als hij draait. Mocht de fan niet goed zijn en resoneren dan zal de kast dit versterken en weet je dat het aan de fan ligt. Misschien dat je het al hoort zonder tegen de kast aan te houden btw.

Heb je anders geen spare fan die je kan proberen? Zal toch gewoon standaard 120mm zijn?

Het lijkt mij onmogelijk dat de fan te dicht langs het koelblok loopt, maar als je dat denkt kan je dat testen door er een stukje papier tussen te schuiven om te kijken of die ruim te heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Heb het inmiddels gefixt. Koeler bleek andersom gemonteerd te moeten worden. PC is nu heerlijk stil! :)