PC HDMI aansluiten Televisie Resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Rickoz0101
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo,

Ik heb mijn computer met HDMI aan mijn TV aangesloten, 42" full HD. Hij staat op 1920X1080 maar het beeld is niet volledig , sommide delen komen niet op het beeldscherm zoals de helft van de werkbalk. Iemand een idee hoe je dit kan auto focussen?.
En waarom gaat mijn muis slomer op de TV dan op de computer?

Het gaat om een LG 42LA6608

Bedankt alvasrt~!

[ Voor 9% gewijzigd door Rickoz0101 op 26-04-2013 22:16 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Heb je underscan/overdcan al uitgesloten ?

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2013 22:18 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Schaling uitzetten, alle beeldverbeteraars uitzetten. RTFM van je tv.

• Rickoz0101
Enig uitleg hoe dat gaat precies, ben hier niet zo in thuis

Verwijderd

Je kan toch wel een gebruiksaanwijzing lezen? Of moeten we je daar ook nog bij helpen?
Modbreak:Al heb je inhoudelijk misschien gelijk, dit is NIET de manier waarop we op dit forum met elkaar omgaan :o

Laat het modereren aan de moderatoren over, als je iets ziet wat volgens jou niet klopt, hou het bij een topicreport. Post in-topic vriendelijk, on-topic en behulpzaam of post niet,

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 30-04-2013 11:25 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Wat heb je zelf al gevonden ? Wat heel handig is is de website www.google.com, daar kan je o.a. de hints die in dit topic staan ingeven samen met het merk.model van je videokaart. Vervolgens klik je op zoeken en automagisch krijg je dan allemaal gevonden pagina's te zien waar mogelijk je oplossing tussen staat.

Ik had het graag voor je gedaan als ik wat meer geweten had over je pc (merk/model) en de gebruikte videokaart.. helaas heb ik die gegevens niet dus moeten jwe je hierbij overlaten aan het grote boze internet.

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2013 22:57 ]

Verwijderd

Al hadden we die gegevens wel, dan is eigen inzet echt geen enge ziekte ofzo.

• Rickoz0101
Heb ook gezocht... en als je dat tegen iedereen zegt "je kan toch wel de gebruiksaanwijzing lezen" waarom bestaat dit forum dan...

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21
Misschien een optie van PC mode in de tv ?
De meeste tv's hebben een apparte PC mode voor beeldweergave.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2025

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dat is volgens mij alleen zo als je de pc aansluiting gebruikt achter op je tv en niet met hdmi , ik had ook resolutie problemen van pc naar tv en heb dit toen opgelost bij mijn videokaart instellingen

YO! fucknuts! It's Probing time!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-02 12:22
Dat is niet altijd waar. Mijn Samsung tv zit met HDMI op de pc aangesloten en daar hielp de TV instellen op PC juist wel.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Oke hier komt ie:

Je kan bij Nvidea kaarten in het nvidea control panel de weergavegrootte aanpassen. Met een AMD kaart kan je hetzelfde doen door in het Cataclyst Control Center over/underscan te gebruiken. De muis gaat op de TV langzamer door de slechtere input lag en respons tijd in vergelijking met een normale monitor.

Succes er mee!

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rickoz0101 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:35:
Heb ook gezocht... en als je dat tegen iedereen zegt "je kan toch wel de gebruiksaanwijzing lezen" waarom bestaat dit forum dan...
Excuses voor het gedrag van KeDeShCh. Zoals hij post is geen uithangbord voor waar we op Tweakers voor staan.

Dat gezegd, los van de vorm heeft hij ergens wel een punt. Gathering of Tweakers is er voor vragen waar je met eigen inzet niet uit komt. We verwachten niet dat je alles van tevoren zelf weet, wel dat je doet wat je kunt - en dat je de moeite neemt om aan te geven wat je situatie is, waar je gezocht hebt en wat je vond (incl links ernaar) en wat dan exact onduidelijk is/waar je vastloopt.

"Heb ook gezocht..." zegt namelijk helemaal niets, en geeft ook geen houvast aan mensen die je constructief op weg willen helpen. We hebben wat dat beteft op een rij gezet hoe je een goede topicstart kunt maken: Een goede topicstart: De Quickstart

Ik zou je willen vragen om dat even goed door te nemen en alsnog de ontbrekende informatie toe te voegen in je topicstart. Gezien je vraagstelling zou ik minimaal aangeven welke videokaart/videoadapter je hebt (dat bepaalt welke instellingen er op de PC beschikbaar zijn en waar je die kunt vinden) en welke instellingen op je TV beschikbaar zijn mbt beeldverweking en wat je daar nu ingesteld hebt.

"Overscan" is iig sleutelwoord waar je naar moet zoeken, wat je wilt bereiken is dat de PC 1-op-1 doorgeeft naar het scherm wat er moet komen te staan, en dat de TV 1-op-1 toont wat het binnenkrijgt. IMHO van het zotte dat je anno 2013 niet ervan uit kunt gaan dat dat per default zo gaat, maar helaas leven we wat dit betreft in een zotte wereld dus is vaak enige instelling nodig.

Oslik blyat! Oslik!

• joopv
  • Niet online
Een computermonitor is iets anders dan een televisie.
Die "zotte" wereld is te begrijpen als je je verdiept in de technische historie van de transport en de gebruikte formaten van TV signalen van de afgelopen 80 of zo jaar.

Persoonlijk vind ik het fantastisch dat je anno 2013 nog steeds een buizen televisie van 50 jaar oud op je tv kabel aan kunt sluiten en zowaar nog gewoon tv kunt kijken. Wie verwacht er op dit moment nog dat hij over 50 jaar zijn huidige apparatuur nog kan gebruiken met de transmissiemethodes en media dragers van dit moment?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

joopv schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 12:30:
Een computermonitor is iets anders dan een televisie.
Die "zotte" wereld is te begrijpen als je je verdiept in de technische historie van de transport en de gebruikte formaten van TV signalen van de afgelopen 80 of zo jaar.
Van analoge signalen ja. Ik begrijp het overscan-verhaal volledig als je iets aansluit via composite, S-Video, RGB of component - allemaal analoge signalen. Maar er is geen enkele reden om dat te doen bij een digitale bron (bijvoorbeeld PC), een digitale signaaloverdracht (bijv HDMI) en een digitaal scherm (TFT).
Persoonlijk vind ik het fantastisch dat je anno 2013 nog steeds een buizen televisie van 50 jaar oud op je tv kabel aan kunt sluiten en zowaar nog gewoon tv kunt kijken. Wie verwacht er op dit moment nog dat hij over 50 jaar zijn huidige apparatuur nog kan gebruiken met de transmissiemethodes en media dragers van dit moment?
Ik heb ooit een casemod gedaan door de monitor van een videocamera van eind jaren '60 in drie ongebruikte 5.25" bays van m'n bigtower te monteren en die aan te sturen met de composite TV-out vanaf een tweede PCI videokaart. Windows XP ziet er op 3.5" zwart-wit met PAL-resolutie grappig uit.

Ik deel je bewondering dat het nog kan, maar wederom, dit gaat over de analoge signalen, niet over digitale. Daar is hooguit behoefte aan up/downscaling en evt wat bewerkingen (antialiasing enzo), zeker niet aan over/underscan.

Oslik blyat! Oslik!

• joopv
  • Niet online
Bij HDMI (en DVI) transmissie gebruikt men nog steeds rasters, bestaande uit beeldlijnen. Net zoals de 100 jaar oude nipkow schijf, feitelijk :).
Alleen is het aantal rasters per seconde verhoogd, het aantal lijnen per raster verhoogd en zijn de lijnen nu opgedeeld in pixels met zoveel bits kleureninhoud.

Afgezien van de digitalisering van de beeldinhoud is er in feite niets fundamenteels veranderd aan het overbrengen van video. (compressie zoals mpeg daargelaten, maar dat wordt niet gebruikt bij hdmi).

Termen als over/underscan hebben te maken met de rasteropbouw en zijn derhalve ook in een hdmi omgeving nog steeds van toepassing. Maar het had uiteraard wel eleganter geimplementeerd kunnen worden, tegenwoordig zonder de gebruiker daarmee lastig te vallen.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:29
Nou ik heb mijn amd Radeon 6850 via Hdmi aangesloten op een lg 27 inch ips monitor... en toen had ik iets van WTF... een randje er om heen prima maar 7 centimeter...no way.

Gaan rommelen in de drivers van de videokaart en toen ook de optie overscan gevonden.

Eigenlijk is het van de zotte dat je anno 2013 dit moet aanpassen wil je volledig beeld hebben tot de rand, Had drie hdmi kabels geprobeerd voor ik achter deze optie kwam,
Pagina: 1