Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ander provider of niet?

Pagina: 1
Acties:

• A.Bos
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-08 16:46
Beste tweakers,

Graag wil ik jullie mening over het volgende, ik zit op kamers waarop we op dit moment een internetabonnement hebben van telfort. Deze willen we alleen opzeggen omdat de kwaliteit van het internet en de klantenservice tegenvalt. Nou heb ik een beetje rond zitten kijken naar andere providers en KPN en tele2 zien er het beste uit kwa prijs (prijs liever niet hoger dan €30,-). Heeft iemand een advies welke het beste is kwa stabiliteit?
Heb zelf eerst altijd UPC gehad dus weet weinig van ADSL. Op het internet van telfort haal ik trouwens een downloadsnelheid van ongeveer 10 Mbps volgens speedtest.net.

Ik ben na rondneuzen op het forum wel een site tegengekomen om de afstand tot de wijkcentrale te bepalen (wat belangrijk is voor de abonnementkeuze?), en deze bedraagt ± 3266 meter.

Iemand advies?

Alvast Bedankt!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:44

MsG

Forumzwerver

Wat valt je precies tegen aan de "kwaliteit"? Want ADSL gaat bij andere providers niet ineens magisch hoger worden qua snelheid over exact dezelfde koperbanen. Als je echt verbetering wil in bijvoorbeeld snelheid is wellicht Ziggo of UPC iets, maar dat is wel een stukje duurder.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• A.Bos
Ja ik dacht, ik strooi niet met te veel details maar ik vermoedt dat de verminderde kwaliteit wordt veroorzaakt door de router en niet direct door de verbinding zelf. Het is namelijk zo dat de router soms geen apparaten meer toelaat en na een reset dat weer wel doet, opzich niet zo erg maar wel vervelend. En sinds de inloggegevens voor de router zijn gewijzigd door de vorige bewoners, kan ik niet bij de instellingen komen om te kijken wat er mis is.. Maar mijn huisgenoten hebben ook de voorkeur voor een andere provider en daar ga ik in mee.

Internet via de kabel wordt denk ik ook lastig omdat de kabelaansluiting via de wooncorporatie wordt geregeld.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het je eigen router of van telfort ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 16:11

bitflusher

flushed die *** pc

Een telfort router kun je resetten, na de reset haalt hij zijn instellingen binnen een paar minuten op.

Eventueel kun je een fritzbox op de kop tikken. daar kun je jouw eigen balans tussen snelheid en stabiliteit kiezen...

Bij XS4ALL krijg je een fritzbox, de andere providers leveren behoorlijk gesloten routers. Verwacht trouwens niet meer dan 0,5 mbit hoger of lager met een andere router. Voor meer snelheid lijkt UPC de enige optie.

• A.Bos
De router (weet even het merk niet) is los van de modem dus hij lijkt me niet van telfort. Hij zat er al toen ik er kwam wonen dus weet het niet zeker.

Heb wel aan telfort gevraagd of we bij een nieuw abonnement ook een nieuwe router zouden krijgen en het antwoord was ja, dus dat is weer een argument om bij telfort te blijven.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik snap dan hoe dan ook de reden van jouw post niet.. je bent ontevreden over je eigen router ? Wat heeft telfort daar dan verder nog mee te maken ?
Dus ga je er mee terug mee naar de winkel of koop een andere.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• A.Bos
Het probleem zou inderdaad verholpen kunnen worden door een nieuwe router, geef ik je gelijk in.
Het willen van een andere provider komt dan ook meer van mijn huisgenoten die slechte ervaringen hebben met de klantenservice van telfort. Het contract moet zoiezo opgezegd worden dat deze op naam staat van iemand die niet meer op het adres woont. En als het contract opgezegd moet worden, dan kunnen we ook gelijk kijken naar andere providers, bij name kpn of tele2.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50
Bij ADSL hangt de maximale snelheid die een lijn kan leveren af van afstand tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de kabels. Iedere provider kan niet meer leveren dan de lijn toestaat; dat is een fysieke begrenzing.

Ik heb over de afgelopen jaren bij diverse gelegenheden voor mijzelf of anderen met de KPN Helpdesk te maken gehad en ben er zeer tevreden over. Het ging dan om technische aangelegenheden. Het zal schelen dat ik als tweaker de dingen goed voorkook maar ik vond de aanpak altijd to the point en werd indien nodig snel doorgezet naar de tweede lijn.

Wat bedoel je met dat de kwaliteit van de verbinding tekort schiet? Met hoevel mensen deel je de verbinding? Zijn er afspraken over gebruik van torrent clients (lees voldoende conservatieve instellingen) etc?

[ Voor 15% gewijzigd door EricJH op 26-04-2013 23:44 ]

• A.Bos
We delen de verbinding met 3 mensen, en de lagere kwaliteit is dus voornamelijk problemen met de router. torrent clients enz. zijn geen afspraken over, worden ook zeer weinig gebruikt.

Bedankt allemaal, ik denk dat ik nu wel een keuze kan maken/bespreken met mijn huisgenoten.

• eM.
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 10:44

eM.

Met drie huisgenoten 10mbit delen, die ook regelmatig internet gebruiken, lijkt mij sowieso geen doen. Als je de kosten toch deelt zou ik toch echt een sneller pakket overwegen (misschien dan toch weer UPC?).

[ Voor 5% gewijzigd door eM. op 27-04-2013 12:29 ]

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Ligt aan je referentiekader. Ik heb hier in huis ook zo'n snelheid en da's echt genoeg om de kids op youtube te laten terwijl mijn vrouw d'r mail zit te doen en ik dit post.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) router vervangen door goede future-proof apparaat (simultaneous dualband etc)
2) verder kijken hoe alles dan bevalt.

Op basis van slechte ervaringen met klantenservice kun je iedere consumentenprovider afstrepen. You pay peanuts, you get monkeys. Zelfs XS4All is niet meer heilig wat dat betreft.

Ik zou iig alleen om technische of financiele redenen overstappen. 10Mbps is anno 2013 niet veel, maar als het voldoet, voldoet het.

Oslik blyat! Oslik!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 16:11

bitflusher

flushed die *** pc

dion_b schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:19:
Op basis van slechte ervaringen met klantenservice kun je iedere consumentenprovider afstrepen. You pay peanuts, you get monkeys. Zelfs XS4All is niet meer heilig wat dat betreft.
Helemaal mee eens. iedere provider heeft wel eens een slechte response door een helpdeskmedewerker. Ook daar zitten mensen, de ene is beter dan de ander ook is de ene vriendelijker dan de ander. Ik heb wekelijks en soms dagelijks te maken met helpdesks van zo een beetje alle providers. Voor elke provider is wel een horror verhaal te vertellen. In een enkel geval meld ik vriendelijk dat ik het verder zelf uit zoek en bel dan weer met meestal een andere medewerker als resultaat.

Wat ook helpt.... wees eerlijk. "ik wil graag een nieuwe router met wifi ingebouwd om mijn eigen brakke router te vervangen" helpt bij bijna alle providers beter dan een lang verhaal waarna je tips krijgt over resetten ect.
Ze leveren trouwens zowiso liever support op eigen apparatuur dan een combi van vanalles.

• EricJH
A.Bos schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:48:
We delen de verbinding met 3 mensen, en de lagere kwaliteit is dus voornamelijk problemen met de router. torrent clients enz. zijn geen afspraken over, worden ook zeer weinig gebruikt.

Bedankt allemaal, ik denk dat ik nu wel een keuze kan maken/bespreken met mijn huisgenoten.
Heb jarenlang met 8 man een ADSL 2 verbinding van 15,3 Mb/s gedeeld. Dat is mogelijk als torrent clients conservatief zijn ingesteld. Een van ons downloadde zelf van nieuwsgroepen. Met een beetje afstemming gaat er een boel goed. Dat was met een Speedtouch 546 modem tot voor twee jaar geleden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Zelfs van nieuwsgroepen" is onterecht. NNTP-verkeer is veel minder problematisch dan torrents. Verschil is dat NNTP enkel bestaat uit downloads, terwijl torrents ook flink uploaden. Als je collectief je download plattrekt betekent het dat je de beschikbare verbinding deelt over gebruikers, maar verder gebeurt er niets naars. Als je daarentegen de upload plattrekt heeft het ook tot consequentie dat de TCP acks voor downloadverkeer niet meer of te laat doorkomen. Gevolg is dat je pingtijden de lucht in schieten, je downloads ook instorten en het gevoelsmatig lijkt alsof je verbinding niet of nauwelijks meer werkt.

Zorgen dat je upload nooit helemaal platgetrokken wordt is veel belangrijker dan downloads beperken, daarom kan NNTP weinig kwaad, maar zijnn slecht ingestelde torrents killing. Omgekeerd: als je torrent clients hebt beteugeld kan er verder weinig mis gaan :)

Oslik blyat! Oslik!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Met Tele2 moet je het MAC-adres van hun modem overzetten als je een eigen modem wilt gebruiken geloof ik.
Ik weet niet met hoeveel man jullie zitten maar een kabel-abo lijkt me beter inderdaad als dat kan.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:01

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Soldaatje schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:47:

Ik weet niet met hoeveel man jullie zitten maar een kabel-abo lijkt me beter inderdaad als dat kan.
Als het alleen om de snelheid gaat waarschijnlijk wel ja. Bijvoorbeeld op mijn adres beschikbaar:

ADSL 2: 12 Mbit

UPC kabel: 200 Mbit

Hoeft natuurlijk niet van toepassing te zijn op het adres van TS en bovendien heeft hij al aangegeven geen kabel te kunnen nemen omdat dat centraal via de verhuurder verloopt als ik het goed begrijp.

Begin dus inderdaad eens met het vervangen van je router/modem spul en kijk wat het doet.

Specs

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

bitflusher schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:21:
Een telfort router kun je resetten, na de reset haalt hij zijn instellingen binnen een paar minuten op.

Eventueel kun je een fritzbox op de kop tikken. daar kun je jouw eigen balans tussen snelheid en stabiliteit kiezen...

Bij XS4ALL krijg je een fritzbox, de andere providers leveren behoorlijk gesloten routers. Verwacht trouwens niet meer dan 0,5 mbit hoger of lager met een andere router. Voor meer snelheid lijkt UPC de enige optie.
TweakDSL levert anders ook routers waar je echt ALLES aan kan veranderen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Er zijn overigens meer technieken als ADSL(2) en Kabel.
Ik ben overgestapt van ADSL2 (tele2) naar VDSL2 (tweak).
Beide over de telefoonlijn. Maar waar tele2 maar 12Mbit haalde (van de 20) haal ik bij tweak 50Mbit (van de 50). En volgens het modem zou ik zelfs 80 kunnen halen over de huidige lijn.

TheS4ndm4n#1919

• EricJH
At dion_b. Dat van de nieuwsgroepen had ik inderdaad wat anders kunnen formuleren. Slecht ingestelde torrent clients zijn een grotere potentiële invloed. Dat wil niet zeggen dat de huisgenoot helemaal full throtle kon gaan. In dat geval begint het laden van websites met snelheden die voor een telefoonmodemverbinding al laag waren en kwam het laden van pagina's traag op gang.

Terug on topic. Met goede afstemming en afregeling gaat er al een boel goed.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RocketKoen schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:04:
Beide over de telefoonlijn. Maar waar tele2 maar 12Mbit haalde (van de 20) haal ik bij tweak 50Mbit (van de 50). En volgens het modem zou ik zelfs 80 kunnen halen over de huidige lijn.
Mwoeah, DSL is DSL, komt gewoon binnen over koperpaar van KPN. Binnen DSL heb je idd verschillende mogelijkheden, maar dat is niet anders dan kabel (verschillende (Euro)DOCSISversies) of glas (1 of 2 fibers per huishouden en fiberapparatuur op 100Mb of 1Gb). Je houdt gewoon drie mogelijke infra's - of eigelijk 4 als je 3G/4G meetelt. Ik haal met 4G al 33Mbps - maar 4G is nog lang niet overal uitgerold.

Dat jij verhoudingsgewijs minder haalde met ADSL dan met VDSL heeft veel meer te maken met het feit dat je verouderde spullen had van Tele2 en mogelijk aangesloten was op een DSLAM verder weg. Op dezelfde DSLAM waar je 50Mbps haalte zou je met ADSL2+ en een goede modem strak de 20Mbps gehaald hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 22:02
Verhaal van de OP klinkt bekend, ik heb mijn Telfort abo vorige maand opgezegd vanwege een instabiele verbinding en een waardeloze helpdesk.UPC komt er bij mij niet meer in na vorige ervaringen (instabiele verbinding en na 2 keer het modem vervangen: Ja dan is het uw interne bekabeling). Nieuwe fiberboer vond 2 maanden een hele normale oplevertijd, nou mijn vriend de infra ligt er al, ik kan zelf wel een modempje aansluiten.
Dus via ADSL.nl de goedkoopste uitgezocht en dat bleek voor mij Online te zijn, dat ze Britt Dekker in hun reclame hebben, heb ik ze maar vergeven. :)
Mocht het niets blijken te zijn, ben ik ook zo weer weg.

• EricJH
RocketKoen schreef op zondag 28 april 2013 @ 16:04:
Gebruikt VDSL 2 twee aderparen? Wellicht dat bij jou VDSL 2 vanuit de wijkkast is uitgerold (dichterbij) i.p.v. uit de wijkcentrale.
Pagina: 1