[MBP] Crash bij unpluggen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:26
Goedenavond allen,

Ik merk de laatste tijd een vervelend probleem met mijn MacBookPro early 2011 met OSX 10.8.3.
Ik ben vaak bezig met het instellen van allerlei netwerkapparatuur (routers, managed switches...) en daardoor moet ik vaak m'n een ander toestel aansluiten op de netwerkpoort van mijn laptop. Nu merk ik dat vaak bij het uittrekken van de netwerkpoort opeens alles wat netwerkgerelateerd is vast hangt. Het gebeurt niet altijd, maar ik heb het ondertussen toch al een tiental keer meegemaakt.
In de console (logboeken) is niets te vinden over deze crash.
Voor zover ik me kan herinneren kwam dit niet voor op OSX 10.7, dus het lijkt me ergens wel OS-gerelateerd te zijn.

Op internet vond ik enkele suggesties om automatische proxydetectie uit te schakelen, maar die stond al uit.

Zijn er nog Tweakers die deze symptomen herkennen? Momenteel werk ik me er omheen door een "domme" switch aan te sluiten tussen mijn laptop en de te configureren toestellen, zodat de link op mijn netwerkpoort steeds aan blijft. Dat is echter geen ideale oplossing als je wat afstand tussen verschillende racks moet afleggen.

Alvast bedankt,

Stijn