Raar geluid bij nieuwe Corsair CX600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 13:11
Zoals de titel al zegt.

Ik zet stroom op de voeding, en dan komt er een raar geluid, net zoals een krekel. (hoge toon).

Als ik de pc aan zet, word het geluid wat zachter, maar je hoord het nog steeds.

Ik heb deze voeding nieuw gekocht.

Kan iemand mij helpen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Felix! op 26-04-2013 20:00 ]

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 15:00
Weet je zeker dat dit afkomstig is vanuit de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Dat is dus wat ze Coil whine noemen. Helaas is dit voor de meeste winkels/webshops geen redenen om de voeding terug te nemen, aangezien de voeding gewoon zijn werk doet, de hoge piep krijg je er gratis bij. Je kan proberen om de voeding RMA te sturen, maar hou er rekening mee dat er een kans is dat deze niet terug genomen wordt (je kan natuurlijk de voeding binnen 7 dagen retour sturen zonder opgaaf van redenen en ergens anders een voeding bestellen, echter verdient deze manier niet de schoonheidsprijs).
Er is ook een andere manier om het op te lossen en dat is een druppeltje niet geleidende lijm op de betreffende spoel aanbrengen, hiermee is vaak het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
Anoniem: 292340 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:27:
Dat is dus wat ze Coil whine noemen. Helaas is dit voor de meeste winkels/webshops geen redenen om de voeding terug te nemen, aangezien de voeding gewoon zijn werk doet, de hoge piep krijg je er gratis bij. Je kan proberen om de voeding RMA te sturen, maar hou er rekening mee dat er een kans is dat deze niet terug genomen wordt (je kan natuurlijk de voeding binnen 7 dagen retour sturen zonder opgaaf van redenen en ergens anders een voeding bestellen, echter verdient deze manier niet de schoonheidsprijs).
Er is ook een andere manier om het op te lossen en dat is een druppeltje niet geleidende lijm op de betreffende spoel aanbrengen, hiermee is vaak het probleem opgelost.
Oke, wat raar...

Ik heb deze bij coolblue gekocht, en daar heb je 14 dagen bedenktijd. Dus dan ga ik hem maar terugsturen.

Zal ik dan op een andere site dezelfde voeding kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Is niet raar, komt wel vaker voor, zowel met mobo's, alsook voedingen en videokaarten.

14 dagen bedenktijd? Nog mooier! Ik zou de voeding dan terugsturen en idd ergens anders een nieuwe voeding bestellen, al zou ik een ander type nemen, de kans dat je dit met een gelijk type ook overkomt is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
Anoniem: 292340 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:39:
Is niet raar, komt wel vaker voor, zowel met mobo's, alsook voedingen en videokaarten.

14 dagen bedenktijd? Nog mooier! Ik zou de voeding dan terugsturen en idd ergens anders een nieuwe voeding bestellen, al zou ik een ander type nemen, de kans dat je dit met een gelijk type ook overkomt is groot.
Oke, dan zal ik een andere kopen. Hebben jullie suggesties? Eigenlijk eentje die niet te duur is, en toch rond de 600 watt kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07 15:00
Felix! schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:14:
[...]

Oke, dan zal ik een andere kopen. Hebben jullie suggesties? Eigenlijk eentje die niet te duur is, en toch rond de 600 watt kan leveren.
pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: XFX Pro 550W

Dit zijn beide erg goede voedingen, keuze 1 lijkt mij de beste keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
JustwilliamNL schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:17:
[...]

pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: XFX Pro 550W

Dit zijn beide erg goede voedingen, keuze 1 lijkt mij de beste keuze ;)
Bedankt! Ik ga voor de XFX, omdat deze mij meer aanspreekt :)

Pagina: 1