Niet gebruikelijke client op WiFi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-07 20:31
Ik was net even bezig om in de router (Ziggo Ubee) mijn server een nieuwe vast IP adres te geven en ik zag ineens een rare client aangemeld op het WiFi netwerk (screenshot bijgesloten).
Een client die compleet buiten mijn range valt. De client gebruikte zelf een 10.65.x.x range ip adres en zelf gebruik ik 192.168.178.x. Ik heb net uit in de gauwigheid maar even het MAC adres geblokkeerd.

Ik vroeg me nu alleen af, heeft iemand dus blijkbaar mijn WiFi passphrase (WPA2) weten te bemachtigen of komt dit door Ziggo Hotspots ?

Overigen informatie, ik zit in een studentenhuis met 4 andere studenten maar op dit moment is er niemand anders thuis, dus dat kan het ook niet zijn.

Thx! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vkufGPO.png

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Het MAC adres geeft aan dat dit een Huawei apparaat is. Misschien iemand met een nieuwe mobiele telefoon die jouw/jullie wachtwoord kent? Het kán ook door Ziggo Hotspots kunnen komen, dat durf ik niet te zeggen. Wat je kunt proberen is om met je eigen telefoon eens in te loggen op je Ziggo Hotspot, en kijken welk IP adres je krijgt. Dan heb je vrij snel antwoord op dat stuk denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
Bedankt voor je snelle reactie Xudonax, maar ik heb dat hele Ziggo HotSpots gebeuren nooit geactiveerd... Terwijl mijn router wel het Ziggo Hotspots WiFi netwerk uitzend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

Perkouw

Moderator General Chat
Waar het zo vandaan komt durf ik niet te zeggen, maar zo te zien is het ook nooit actief geweest (dus mogelijk dat een reboot helpt?) gezien de lege waarden bij ''laatst actief''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:28
Hertog6 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:12:
Bedankt voor je snelle reactie Xudonax, maar ik heb dat hele Ziggo HotSpots gebeuren nooit geactiveerd... Terwijl mijn router wel het Ziggo Hotspots WiFi netwerk uitzend ;)
Welke SSID zendt de Ziggo Hotspot dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Is Ziggo Hotspots niet standaard geactiveerd, tenzij je het uitzet? Als je router wel het SSID uitzend dan is het een simpele test om te kijken wat het doet lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit is dus gewoon de ziggo hotspot die daar staat geregistreerd.
Hoe zet ik WifiSpots aan of uit?

WifiSpots is beschikbaar voor alle klanten van Ziggo met een internetabonnement. Heeft u een Wi-Fi modem, dan is uw modem zelf ook een WifiSpot. Wilt u uw eigen WifiSpot aan- of uitzetten? Dat kan gemakkelijk via Mijn Ziggo, onder het kopje Internet van Mijn Instellingen.
Doe dat maar eens en reboot je Ubee router maar even en als het goed is komt die niet meer in het lijstje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is dat niet gewoon je modem zelf?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
plizz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:15:
[...]

Welke SSID zendt de Ziggo Hotspot dan uit?
De SSID waaronder de Ziggo Hotspot uitzend is "Ziggo"
CyBeR schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:38:
Is dat niet gewoon je modem zelf?
Nee want mijn router heeft een totaal ander MAC adres.

Zoals meerdere al hebben aangegeven, zou een reboot moeten helpen. Dat heb ik net even gedaan en het MAC adres uit mijn WiFi blacklist gehaald, dus ik ben benieuwd. Daarnaast lijkt het me niet dat zo is dat je uit de normale webinterface in mijn Ubee de geconnecte clients voor het Ziggo Hotspots kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hertog6 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:01:
[...]

De SSID waaronder de Ziggo Hotspot uitzend is "Ziggo"

[...]

Nee want mijn router heeft een totaal ander MAC adres.

Zoals meerdere al hebben aangegeven, zou een reboot moeten helpen. Dat heb ik net even gedaan en het MAC adres uit mijn WiFi blacklist gehaald, dus ik ben benieuwd. Daarnaast lijkt het me niet dat zo is dat je uit de normale webinterface in mijn Ubee de geconnecte clients voor het Ziggo Hotspots kan bekijken.
Dit is wel mogelijk volgens de site van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
Dat soort lijstjes zijn vaag.
Onze KPN modem geeft soms ook een Android toestel. Terwijl ik 100% zeker weet dat er geen Android toestellen zijn die onze WPA key kennen. WPS zou uit moeten staan.

Volgens mij komen verbindpogingen dus ook in een dergelijk lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Er staat trouwens ook dat die client via ethernet verbonden was, niet wireless !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

SKiLLa schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:08:
Er staat trouwens ook dat die client via ethernet verbonden was, niet wireless !
:/ Nee!

Het gaat om de bovenste vermelding, de rest heeft een 192.168.178.x adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Grrr, ik zie het, excuses, was afgeleid door de zwarte balk.
Dan sluit ik me aan bij jeroen3, die lijstjes kunnen tricky zijn en verschillen van fabrikant tot fabrikant. Denk ook dat het een mislukte (mogelijk automatisch/toevallig) verbindingspoging is geweest omdat er geen last active tijdstip is.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
Iedereen bedankt voor het meedenken, maar ik heb sinds net die client weer te pakken. Maar dit maal weer met een compleet ander IP adress. Dit maal is het met het ip adres 10.175.145.151.

@bobsquad waar had jij dat op de website van Ziggo gevonden ? Want ik kan dat nergens vinden namelijk....

[ Voor 0% gewijzigd door Hertog6 op 28-04-2013 12:29 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Vlak na de installatie van de Ubee van me zus had ik ook zo'n "raar" adres er tussen staan...

Dat adres was als volgt:
10.162.6.146

Het bijbehorende MAC Adres e.d. kan ik helaas niet meer achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
nooberke, hoe lang geleden was dat en was toen het Ziggo Hotspots netwerk al online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Hertog6 schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:23:
nooberke, hoe lang geleden was dat en was toen het Ziggo Hotspots netwerk al online ?
Dat was afgelopen vrijdag, en hotspot is hier nog niet actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
SKiLLa schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:28:
omdat er geen last active tijdstip is.
Dat is heel logisch als DHCP geen adres heeft uitgegeven, en die lijst baseert zijn tijdstip toevallig op DHCP lease times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:00

ralpje

Deugpopje

jeroen3 schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:28:
[...]

Dat is heel logisch als DHCP geen adres heeft uitgegeven, en die lijst baseert zijn tijdstip toevallig op DHCP lease times.
Maar er staat wel een adres bij...

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1