Saturn wil net bezorgde tv niet terug nemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:56
Op 12 april heb ik via Saturn.nl een tv besteld. Eindelijk, de 24e werd de tv bezorgd en ben ik meteen gaan kijken of ik de bekende bleeding,ghosting etc.. kon ontdekken die ik als vooronderzoek naar 'mijn nieuwe tv' gedaan heb. Ik kwam tot de conclusie dat het wel goed zat met de tv.
Na een uurtje tv kijken kwam het gezin toch tot de conclusie dat onze oude 32' niet vervangen moest gaan worden door een 42', maar een 47'. Ergens dacht ik dat 42' zou volstaan, maar doordat bij de oude tv de speakers aan de zijkanten zit, geeft dit toch een vertekend beeld.

Uiteindelijk besloten om de tv retour te zenden om een ander model te kopen. Saturn gebeld over hoe te retourneren, en wat zeggen die lui: sorry! De tv heeft aangestaan, dus nemen we hem niet meer terug. Daag. Mag dit zomaar? Er bestaat toch ook zoiets als koop-op-afstand en op hun eigen site staat dit betreft retour zendingen:

Iemand advies?

Retourneren / omruilen van producten gekocht via de Saturn-Webshop.
23.1 Bij de aankoop van producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product of een vooraf door u aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. Tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Saturn (online) retourneren, conform de door Saturn (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

23.2 Uitgesloten van bedenktermijn zijn:
Op maat gemaakte producten. Bijv. foto albums.
Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen.

Indien u het product toch retour wil sturen klik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens de wet koop op afstand mag je de TV gewoon uitpakken en gebruiken. Zie alleen je gelijk maar eens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 00:23
Je mag, met enige beperkingen, de tv testen/gebruiken om te kijken of dat het de eigenschappen heeft die je ervan verwachtte. Veel webshops hanteren een max termijn van 2 uur gebruik, maar dat is puur een eigen voorwaarde. In dit geval lijkt het mij logisch dat je hem nog terug mag brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 00:23
Voorwaarden op de website van Saturn:

23.1 Bij de aankoop van producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product of een vooraf door u aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. Tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Saturn (online) retourneren, conform de door Saturn (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Er staat dus uitpakken of GEBRUIKEN, dus laat de Saturn medewerker je maar uitleggen waarom hun eigen regel niet op jou van toepassing is. (natuurlijk heb je wettelijk gezien je gelijk, maar je krijgt een stuk mákkelijker gelijk als je ze kunt overtuigen via hun eigen voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Simpel weg niet mee in discussie gaan en gewoon een traject instarten van wet koop op afstand.

Je hoeft immers geen rede op te geven waarom je hem wil terug brengen, je hebt netjes aangegeven hoe en wat en dat je hem dus terug wil sturen.
Hadden ze maar geen Webshop moeten starten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:17
Volgens mij stond er laatst vrijwel hetzelfde topic op Tweakers.
Geen idee of dit ook bij de Saturn was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
xares schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:16:
Volgens mij stond er laatst vrijwel hetzelfde topic op Tweakers.
Geen idee of dit ook bij de Saturn was.
Idee komt op het zelfde neer, vorige keer was het alleen geen Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 15:08
http://www.consuwijzer.nl....1367003644269-1886572635

Lees dit artikel maar eens op consuwijzer.

hier een voorbeeld brief staat meer. http://www.consuwijzer.nl...dienst-tijdens-bedenktijd

[ Voor 37% gewijzigd door plopobiel op 26-04-2013 19:20 . Reden: voorbeeld brief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
De link heb ik inderdaad gezien, maar daar staat niets in over het wel of niet gebruiken van producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Daansan378 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:24:
[...]

De link heb ik inderdaad gezien, maar daar staat niets in over het wel of niet gebruiken van producten.
Wat is een bedenktijd?

De bedenktijd is een periode waarin u kunt beslissen dat u het product toch niet wilt kopen. U kunt het dan terugsturen. U hoeft niet te vertellen waarom u het product niet wilt. Een bedenktijd noemen we ook wel een zichttermijn of een bedenktermijn. Als u binnen de bedenktijd een product terugstuurt moet de verkoper u binnen dertig dagen terugbetalen. Moet u lang op uw geld wachten? Gebruik dan onze voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief - Webwinkel betaalt geld niet terug

Hoelang is de bedenktijd?

Bij een koop of afstand is de bedenktijd zeven werkdagen. Zaterdag, zondag en feestdagen tellen dus niet mee.
Wanneer begint de bedenktijd?

Koopt u een product? Dan begint de bedenktijd één dag nadat u het product hebt gekregen.
Koopt u een dienst? Dan begint de bedenktijd op de dag dat u het contract hebt gesloten.

Wanneer is er sprake van verlengde bedenktijd?

Heeft de verkoper u niet de informatie gegeven die hij u moest geven? Heeft hij u bijvoorbeeld geen adres van het bedrijf gegeven? Dan verlengt uw bedenktijd automatisch tot drie maanden. De bedenktijd wordt weer zeven werkdagen vanaf het moment dat u alsnog de goede informatie van de verkoper krijgt.
Wanneer koopt u wel op afstand, maar hebt u geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding;
tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften of kranten;
producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar uw eigen ontwerp;
producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen;
Loterijen;
Sluit u een dienst af? En geeft u nadrukkelijk toestemming om die dienst binnen zeven werkdagen te laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau? Hierdoor ziet u af van de bedenktijd.

Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Je mag je tv gewoon terugbrengen aangezien het koop op afstand betreft.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je zegt dat je Saturn gebeld hebt. Heb je toen naar het nummer van de webshop gebeld of naar een vestiging? Heb je tijdens het gesprek ook gezegd dat je de tv via de webshop besteld hebt? De webshop is in feite een apart bedrijf en heeft niks met de vestigingen te maken. Daarom kan er nog wel eens verwarring ontstaan over zulke zaken.

Op de website staat ook een formulier voor retourzendingen. Heb je dit al ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
VantageR schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:43:
Je zegt dat je Saturn gebeld hebt. Heb je toen naar het nummer van de webshop gebeld of naar een vestiging? Heb je tijdens het gesprek ook gezegd dat je de tv via de webshop besteld hebt? De webshop is in feite een apart bedrijf en heeft niks met de vestigingen te maken. Daarom kan er nog wel eens verwarring ontstaan over zulke zaken.

Op de website staat ook een formulier voor retourzendingen. Heb je dit al ingevuld?
Ik heb de webshop zelf gebeld nadat ik gezien had dat Saturn, als men wil retourneren, van de Saturn haalservice gebruik kan maken zodra de tv groter is dan 32'. Mooie service dacht ik in het begin nog :-/

[ Voor 6% gewijzigd door Daansan378 op 26-04-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-06 23:17
In de buurt van welke vestiging woon je? Dan ga je toch gewoon daar naar toe met de televisie, kun je gelijk een andere meenemen.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Er zijn legio identieke topics te vinden, en het is voor de mensen die (overigens graag) adviezen geven fijn als mensen eerst even kijken of hun vraag al eens is voorbijgekomen. Er staat ook nog een sticky boven aan dit forum wat je als startpunt kan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:48:
Er zijn legio identieke topics te vinden, en het is voor de mensen die (overigens graag) adviezen geven fijn als mensen eerst even kijken of hun vraag al eens is voorbijgekomen. Er staat ook nog een sticky boven aan dit forum wat je als startpunt kan gebruiken. :)
Interessante informatie in de sticky. Dank je.

Ik heb gezocht op het forum, en net als in de sticky zijn de topics soms wat gedateerd.

Mijn gevoel zegt dat ik volledig in mijn recht sta om de tv terug te brengen, alleen probeerd Saturn hier onderuit te komen. Ik hoop dat er andere mensen zijn die hetzelfde overkomen is en die hun geld terug ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
hier kan je nog de meeste info vinden : TV retour maar kan niet omdat hij meer dan 2 branduren heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Volgens mij kun je moeilijk beargumenteren dat jouw geval niet onder de WKOA zou vallen. Pas bij het testen van het product kun je zien dat het model te klein is voor jouw wensen. Hoe wil je anders ondertitels lezen als je het toestel niet mag aanzetten. Ik kan moeilijk zien hoe iemand 1 uur testen als gebruik kan zien.

Zoals hierboven al is aangegeven zou ik hierover alleen niet in discussie gaan. De redenen van retour zijn niet relevant, dus gewoon volledig inzetten op retourneren van het product onder wkoa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Ik denk dat het grote centrale draaipunt van dit topic is wat je PRECIES zei tegen Saturn.
Saturn verkoopt heel veel tv's. Dus als ze altijd een tv weigeren terug te nemen als hij even
aan is geweest, zou je toch erg veel klachten hier en op andere fora krijgen.

Vroegen ze naar een reden waarom je de TV wilde terugsturen?

[ Voor 10% gewijzigd door cornfed99111 op 27-04-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
cornfed99111 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:50:
Ik denk dat het grote centrale draaipunt van dit topic is wat je PRECIES zei tegen Saturn.
Saturn verkoopt heel veel tv's. Dus als ze altijd een tv weigeren terug te nemen als hij even
aan is geweest, zou je toch erg veel klachten hier en op andere fora krijgen.

Vroegen ze naar een reden waarom je de TV wilde terugsturen?
Ik denk dat je hiermee een goed punt maakt: er is inderdaad niet veel te vinden qua soortgelijke klachten ivm Saturn. Mijn uiteindelijke bevindingen staan hier dan ook onder.

Om de communicatie met Saturn even op te sommen:
- na mijn beslissing om de tv te retourneren, een formulier gedownload om de tv retour te zenden. Dit gaat naar een antwoordnummer, dus is gratis. Goede service. Uiteraard is schade, opgelopen tijdens transport wel voor eigen kosten. Dit beviel me eigenlijk niet zo. Je hoort toch veel ellende met verzenden van soortgelijke pakketten. Ook dien je het pakket, lees de originele doos waarin de tv geleverd wordt, in te pakken zodat je niet meer zou moeten kunnen zien dat het een tv is.(?) (op de pakbon staat ook heel groot Saturn...goh, wat zal het zijn?)
- bij nadere inspectie van de doos kwam ik er achter dat er een pakbon aanwezig is die ook andere mogelijkheden dan retour zenden via TNT of andere postbezorger mogelijk maakt. Uit pure blijdschap van de nieuwe tv heb ik deze over het hoofd gezien.
Saturn kan tv's, groter dan 32' zelfs gratis komen op halen! Wauw, dat was zelf voor mij nieuw en weer was het een pluim voor Saturn....tot ik belde voor een afspraak. Heel simpel gezegd: tv is aan geweest dus we komen niet langs, we nemen de tv niet terug. De tv zou namelijk niet meer als nieuw te verkopen zijn. Punt. Beetje paarse krokodil verhaal, want je kan zeggen tegen die lui wat je wil, maar zin heeft het niet.
- wat ook op die pakbon staat, is dat je de tv kan retourneren bij een van de winkels. Mooi, want dit is voor mij een betere optie dan opsturen. Gebeld met een van de winkels en de juffrouw begon direct te hakkelen zodra ik vertelde dat de tv voor testdoeleinden aan het netsnoer gehangen heeft. Ze wist niet zo goed wat daar de regels voor waren. Ik heb het daar maar bij gelaten, want een face to face gesprek leek me sowieso beter.
- Vandaag naar de winkel gereden met de tv en bij de service balie, tot mijn verbazing, hebben ze alleen de tv gecheckt op gebruikerssporen en direct alles in orde gemaakt. Wtf!? Waarom in het begin zo moeilijk doen wanneer het helemaal niet zo moeilijk blijkt te zijn? Nu kan ik natuurlijk geluk hebben, blijft mensenwerk, maar ik had niet verwacht dit zou lukken zonder gesteggel.

Moraal van het verhaal: Saturn is zo blij als je als klant naar hun toe komt, dat ze zich gedragen als een goede verkopende partij. Moderne middelen als telefoon en email zijn maar vreemd, want dan weet je niet met wie je te maken hebt. Op email of feedback via de site heb ik nog nooit een reactie gehad, terwijl het hele bestellen/bezorgen uiteindelijk twee weken gekost heeft. Ik wil graag op de hoogte gehouden worden zodra een winkel beweert over 3-5 dagen te leveren. Al met al een goed einde, maar ik heb het idee dat Saturn nog wel wat harde kantjes van zichzelf mag afschaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Daansan378 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat je hiermee een goed punt maakt: er is inderdaad niet veel te vinden qua soortgelijke klachten ivm Saturn. Mijn uiteindelijke bevindingen staan hier dan ook onder.

Om de communicatie met Saturn even op te sommen:
- na mijn beslissing om de tv te retourneren, een formulier gedownload om de tv retour te zenden. Dit gaat naar een antwoordnummer, dus is gratis. Goede service. Uiteraard is schade, opgelopen tijdens transport wel voor eigen kosten. Dit beviel me eigenlijk niet zo. Je hoort toch veel ellende met verzenden van soortgelijke pakketten. Ook dien je het pakket, lees de originele doos waarin de tv geleverd wordt, in te pakken zodat je niet meer zou moeten kunnen zien dat het een tv is.(?) (op de pakbon staat ook heel groot Saturn...goh, wat zal het zijn?)
- bij nadere inspectie van de doos kwam ik er achter dat er een pakbon aanwezig is die ook andere mogelijkheden dan retour zenden via TNT of andere postbezorger mogelijk maakt. Uit pure blijdschap van de nieuwe tv heb ik deze over het hoofd gezien.
Saturn kan tv's, groter dan 32' zelfs gratis komen op halen! Wauw, dat was zelf voor mij nieuw en weer was het een pluim voor Saturn....tot ik belde voor een afspraak. Heel simpel gezegd: tv is aan geweest dus we komen niet langs, we nemen de tv niet terug. De tv zou namelijk niet meer als nieuw te verkopen zijn. Punt. Beetje paarse krokodil verhaal, want je kan zeggen tegen die lui wat je wil, maar zin heeft het niet.
- wat ook op die pakbon staat, is dat je de tv kan retourneren bij een van de winkels. Mooi, want dit is voor mij een betere optie dan opsturen. Gebeld met een van de winkels en de juffrouw begon direct te hakkelen zodra ik vertelde dat de tv voor testdoeleinden aan het netsnoer gehangen heeft. Ze wist niet zo goed wat daar de regels voor waren. Ik heb het daar maar bij gelaten, want een face to face gesprek leek me sowieso beter.
- Vandaag naar de winkel gereden met de tv en bij de service balie, tot mijn verbazing, hebben ze alleen de tv gecheckt op gebruikerssporen en direct alles in orde gemaakt. Wtf!? Waarom in het begin zo moeilijk doen wanneer het helemaal niet zo moeilijk blijkt te zijn? Nu kan ik natuurlijk geluk hebben, blijft mensenwerk, maar ik had niet verwacht dit zou lukken zonder gesteggel.

Moraal van het verhaal: Saturn is zo blij als je als klant naar hun toe komt, dat ze zich gedragen als een goede verkopende partij. Moderne middelen als telefoon en email zijn maar vreemd, want dan weet je niet met wie je te maken hebt. Op email of feedback via de site heb ik nog nooit een reactie gehad, terwijl het hele bestellen/bezorgen uiteindelijk twee weken gekost heeft. Ik wil graag op de hoogte gehouden worden zodra een winkel beweert over 3-5 dagen te leveren. Al met al een goed einde, maar ik heb het idee dat Saturn nog wel wat harde kantjes van zichzelf mag afschaven.
toon volledige bericht
De afhandeling van dit soort situaties wil overigens nog wel eens per vestiging verschillen. Dat de online webshop dezelfde naam draagt als de winkels hoeft dus niet altijd een voordeel te zijn voor de klant, want helaas is de afwikkeling van dit soort gevallen daardoor niet altijd even duidelijk. Naar welke winkel ben je gegaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daansan378
Schizo007nl schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:34:
[...]

De afhandeling van dit soort situaties wil overigens nog wel eens per vestiging verschillen. Dat de online webshop dezelfde naam draagt als de winkels hoeft dus niet altijd een voordeel te zijn voor de klant, want helaas is de afwikkeling van dit soort gevallen daardoor niet altijd even duidelijk. Naar welke winkel ben je gegaan als ik vragen mag?
Dit betrof vestiging Amsterdam. Door het personeel aldaar goed geholpen en de koop ongedaan kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Duidelijk verhaal. Mooi dat het goed afgelopen voor je is.

Tip voor de volgende keer: als je binnen zichttermijn een koop op afstand wilt terugdraaien hoef je geen reden aan te geven. Zelfs het 'is even aan geweest' is niet van belang.
Gewoon geen antwoord geven op hun vragen of opmerkingen.
Je ziet dat sommige winkels en/of medewerkers een reden zoeken om een tv of een ander apparaat niet terug te hoeven nemen. Zo snel als je de juiste woorden zegt die op het lijstje staan, ben je de sigaar.
Valt uiteraard niet te bewijzen allemaal, maar het valt toch op dat men simpele, duidelijke regelgeving zo probeert te manipuleren dat alleen zij er beter van worden.

Dit is mijn mening over dit soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
cornfed99111 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:13:
Duidelijk verhaal. Mooi dat het goed afgelopen voor je is.

Tip voor de volgende keer: als je binnen zichttermijn een koop op afstand wilt terugdraaien hoef je geen reden aan te geven. Zelfs het 'is even aan geweest' is niet van belang.
Gewoon geen antwoord geven op hun vragen of opmerkingen.
Je ziet dat sommige winkels en/of medewerkers een reden zoeken om een tv of een ander apparaat niet terug te hoeven nemen. Zo snel als je de juiste woorden zegt die op het lijstje staan, ben je de sigaar.
Valt uiteraard niet te bewijzen allemaal, maar het valt toch op dat men simpele, duidelijke regelgeving zo probeert te manipuleren dat alleen zij er beter van worden.

Dit is mijn mening over dit soort gevallen.
Nogal achterdochtig, waarom zou je de reden niet vermelden als je je verder aan de voorwaarden houdt voor het retourneren? Er zijn ook winkels die graag willen verbeteren dus dan is feedback altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

paQ

je hoeft namelijk geen reden op te geven.
als je geen reden geeft, laat je geen ingang voor discussie.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als winkels graag feedback willen, kunnen ze ook een vragenlijst of enquête sturen naar de klant na afhandeling van verkoop of terugname.

Ik snap best dat men navraagt naar de reden van terugzending en wat er precies gebeurd is met de tv,
maar als klant heb je het recht om daarop niet in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Schizo007nl schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:45:
[...]
Nogal achterdochtig, waarom zou je de reden niet vermelden als je je verder aan de voorwaarden houdt voor het retourneren? Er zijn ook winkels die graag willen verbeteren dus dan is feedback altijd welkom.
Feedback kan je altijd na het retourneren geven.

Feedback voor / tijdens het retourneren kan weleens anders opgevat worden als de koper bedoelde (genoeg verhalen over mensen die iets onder WKOA probeerden te retourneren om daarna onder DOA of garantie voorwaarden oid te belanden wat net iets anders werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Schizo007nl schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:45:
Omdat het helaas misbruikt kan worden. Jij geeft iets aan, zij pakken het op, verdraaien het wat en je hebt een geschil. Daar zit je niet op te wachten dus dan kan je beter zo min mogelijk zeggen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1