Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Samsung 40F6500 of 40E6800? LG 42LM670s???

Pagina: 1
Acties:

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48
Beste GoT mensen,

Ik weet het niet helemaal zeker. Ik heb pricewatch, reviews, youtube, van alles bij elkaar gezocht. En ik wil een 40e6800.... Maar de f6500 is iets nieuwer, dunnere bezel, spraakafstandbediening maar geen local dimming.
Mijn moeder heeft een 42LM640 En die is ook best mooi. Dus spreekt de 42LM670 mij ook aan. Maar die werd in de review neergesabeld door Tweakers.net vanwege teleurstellende kleuren en zwartwaarden van het IPS scherm. Persoonlijk vind ik dat beeld best goed. De 6800 werd weer heel positief beoordeeld. Maar ja daarbij zijn de kijkhoeken minder en heb je actieve 3D.

En dan gister die 6500 op iBood en eigenlijk ook gewoon voor 699 overal. Nieuwer, maar beter scherm? geen local dimming.. Maar daardoor een veel minder scherm? Echt ik weet het gewoon niet meer.

Heeft hier nog iemand een hele slimme opmerking die zegt. Neem een LG.. of juist niet. Wie weet helpt het me net een kantje op te duwen want ik sta op het punt om maar een muntje te gooien oid.. En dat is niet Tweaker waardig.. hahaha

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb de F6500 vandaag besteld voor 699 euro.

De tv heeft geen local dimming, maar zo veel heb je er blijkbaar niet aan. Het is misschien zelfs wel beter zonder.

http://www.rtings.com/info/what-is-local-dimming#

[ Voor 144% gewijzigd door LIMIT-AR op 26-04-2013 23:07 ]

• MorgothG
Bedankt! Dat maakt dat voor mij de 6800 afvalt. Ik neig dus nu naar 6500. Hoewel Lg ook nog wat heeft. En groter is :)

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
42LM760 staat voor 699 bij Saturn Tilburg, is een lokale aanbieding

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MorgothG schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:38:
Bedankt! Dat maakt dat voor mij de 6800 afvalt. Ik neig dus nu naar 6500. Hoewel Lg ook nog wat heeft. En groter is :)
Die LG heeft een 50Hz paneel waar beide Samsung modellen een 100Hz paneel hebben. Dat 100Hz paneel heeft echt wel een voordeel en tevens is het PVA paneel ook beter dan het IPS paneel van de LG.

Maar ik zou een pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT50 Zwart kopen. Veel beter.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik met de voorganger van dit model, de GT30. Het is echt een top tv die elke lcd in mijn ogen wegblaast qua kwaliteit. Voor die prijs zou ik dus ook meteen die GT50 gaan halen.

• MorgothG
is plasma niet minder overdag in de zon???

• Dimens
MorgothG schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:28:
is plasma niet minder overdag in de zon???
Elke televisie presteert slecht in de zon. Er zijn televisies die daar beter tegen kunnen, maar het is niet verstandig om daar je keuze aan te laten hangen. Als je een film gaat kijken, is verduisteren aan te raden.

• MorgothG
tweakers.net/reviews/2449/7/viera-vt50-met-neo-plasma-black-2500-conclusie.html Net deze hele comments en review gelezen. Hmmm Volgens mij krijgt mijn TV zoektocht AMD vs. Intel en Android vs. Apple kantjes. Fanboys overal en truth is in the eye of the beholder. Of tv eigenaar. Ik ben niemand tegengekomen die zegt ik had een dit
.maar jammer had beter dat kunnen doen.

Wie weet moet ik het als een vrouw benaderen. Welke vormgeving is het mooist? :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MorgothG schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:15:
Wie weet moet ik het als een vrouw benaderen. Welke vormgeving is het mooist? :)
LG imo. Daarom heb ik er een :P

Maar inderdaad dit is niet echt te bediscussieren; niet veel mensen hebben meerdere grote tv's staan en dan van verschillende types.

Overigens heb ik mijn LG (55LM960V) voornamelijk gekozen omwille van de uiterst dunne rand, de passieve 3D en de ingebouwde Plex client. De edge-lit varianten van LG hebben overigens wel de fysieke dunne rand maar het beeld begint dan iets naar binnen; noodzakelijke ruimte voor de leds natuurlijk dus elk edge-lit scherm heeft dat in min of meerdere mate. De LM960V is backlit dus het beeld begint meteen bij de buitenrand.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 27-04-2013 16:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dimens
MorgothG schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:15:
Ik ben niemand tegengekomen die zegt ik had een dit, maar jammer had beter dat kunnen doen.
In dat geval; Ik heb een Samsung LE40C530 in de slaapkamer staan maar heb spijt dat dit geen plasmatelevisie is geworden.

Lees eens onafhankelijke professionele reviews. Daar komt plasma altijd goed uit. Het is meer een feit dan een mening.

• MorgothG
Oke ik ben eruit! Panasonic heeft het beste scherm. Maar die dikke rand. Ik vind het toestel er zelf lomp uitzien. Een consessie op beeld kwaliteit. Ik ga zoeken naar een 42lm760s voor 699. Helemaal naar Tilburg rijden is mij te vet, maar als ze hem daar voor die prijs doen komt hij vast elders ook binnenkort. Bedankt voor het meedenken allemaal!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf heb ik ervaren dat een wijziging in het interieur (ook vanwege de WAF) wel eens moeilijk kan liggen. Maar een grotere tv en vloerstaanders wende al snel. Maar een concessie qua beeld zal nooit wennen. Het zal altijd minder zijn en dat is een keuze die ik niet zou maken. Maar wie ben ik. Succes met de aankoop.
Pagina: 1