Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studielaptop voor een meisje

Pagina: 1
Acties:

• Timsa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-08-2022
Ik zoek een laptop voor mijn vriendin. En aangezien ik teveel twijfel, roep ik jullie hulp maar in. Ze heeft een goede nieuwe laptop nodig en het budget is ongeveer 900 euro. De volgende punten zijn van belang:

- Goede processor. De laptop moet wel een tijdje meegaan en snel werken, dus snelheid is wel een belangrijk puntje.
- Licht, maar wel een redelijke grootte (minimaal 14 inch, maximaal 15,6 inch). Het liefst wil ze niet een te zware laptop, aangezien met de laptop veel gereisd gaat worden. Het liefst dus een laptop die meer richting de 2 kg gaat dan richting de 3 kg.
- Goed scherm. Een goed scherm is wel zeer belangrijk voor het kijken van films, series e.d.
- Geen korte accuduur.
(- Witte laptop. Zeker geen must, dus even tussen haakjes gezet, maar daar gaat wel de voorkeur naar uit).

Ze hoeft met de laptop niet te gamen o.i.d., dus daar hoeft de laptop niet geschikt voor te zijn. Wel moet de laptop wat jaartjes meegaan en zijn dus bovenstaande punten een must. Welke laptops kunnen jullie aanraden?

Laptops die ik zelf na wat zoeken gevonden heb:
- http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications
- http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1512v1e.html

Is dit wat of hebben jullie nog betere laptops in de aanbieding?

[ Voor 3% gewijzigd door Timsa op 26-04-2013 18:14 ]

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 22:22
Als je echt snelheid wilt, wat ook lang meegaat, raad ik je aan om naar een laptop te kijken met een SSD-schijf. Het bevordert de algemene snelheid enorm. Eventueel kun je een laptop zoeken en er later nog een SSD-schijf in laten zetten.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 14:45
Bij de eerste krijg ik trouwens "product niet beschikbaar"

Je kan de de Dell 15R SE nemen, er is een korting topic waarbij je het voor een hele fijne prijs kan krijgen!

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/pd

Het is een aanrader.

• Timsa
De link is gewijzigd :)

En de Dell is zeker een goeie, maar ik krijg haar er absoluut niet aan. Het is en blijft een vrouw en daar is ook het uiterlijk van de laptop van belang bij. Ze vindt dat ding helaas lelijk.

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
In de PW kom je met de voorkeur voor een witte laptop, 13,3 tot 15,6 inch scherm etc. uit op ongeveer deze lijst.

Waarbij de L850's van Toshiba gezien het gebruik (veel reizen) af te raden zijn, de bouwkwaliteit is matig tot slecht voor het geld, idem voor het beeldscherm.
En helaas kom je bij de andere laptops vervolgens op alleen maar 1366 x 768 beeldschermen uit, dus (tenzij je een Dell of een andere laptop zelf configureert) kun je misschien aan haar vragen welke kleuren nog meer in de smaak vallen? Mocht dat bijv. zilver zijn, dan loopt het aantal mogelijke laptops behoorlijk op.

Edit: zilver / aluminium maken bijv. pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R3001H en de pricewatch: Asus R500 Series R500VD-SX093V mogelijk, beide laptops met een goede reputatie en met name de zenbook is behoorlijk licht & portable.

[ Voor 20% gewijzigd door Bluepenguin op 26-04-2013 18:45 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Iekozz
  • Laatst online: 20-11 16:52
Waarom geen Sony S15? voldoet werkelijk aan alle eisen en is in zwart of wit via de sony website verkrijgbaar en de zilveren versie via de winkels. (retail model).

Komt met 1080p ips scherm en weegt maar 1.9kg. En gaat zo'n vijf uur mee met de accu. Een i5 is snel zat voor haar taken aangezien ze ook niet gamed.

Wat je ook kan doen is het refurbished mobel kopen: https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A - Dan zet je daar zelf een SSD in (128/256gb) voor een zeer snelle pc :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Timsa
Die S15 is me al meer aangeraden ja. Denk toch dat ik het daar moet zoeken. Dank iedereen!

• Bluepenguin
  • Niet online
Misschien is ook de BBG Laptops van april nog interessant: reviews: Laptop Best Buy Guide: april 2013

edit:
Iekozz schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:55:
Wat je ook kan doen is het refurbished mobel kopen: https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A - Dan zet je daar zelf een SSD in (128/256gb) voor een zeer snelle pc :).
Misschien dat Timsa nét die laptop heeft besteld, waardoor die uit voorraad is, anders is ie simpelweg niet meer verkrijgbaar als refurbished. Een andere S15 kan natuurlijk ook, of een ander model van Sony.
Zou dan wel willen zeggen, dat het raadzaam is wat reviews te lezen van het model dat je wilt bestellen; er zijn diverse Sony modellen die een luidruchtige fan hebben.

En kijk anders ook eens naar de Asus Zenbook-serie, die hebben namelijk vaak een caching-ssd naast de standaard harde schijf.

[ Voor 73% gewijzigd door Bluepenguin op 27-04-2013 13:39 ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Joost1991 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:12:
Als je echt snelheid wilt, wat ook lang meegaat, raad ik je aan om naar een laptop te kijken met een SSD-schijf. Het bevordert de algemene snelheid enorm. Eventueel kun je een laptop zoeken en er later nog een SSD-schijf in laten zetten.
Een SSD is juist geen schijf ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Als je naar Sony kijkt, kijk dan ook echt specifiek naar de S of de Z series. De rest is het echt niet waard om op te noemen.. De S15 is inderdaad de beste laptop voor de ts.

Als je die laptop configureert bij Sony online, neem dan NIET de Ram upgrade en de SSD upgrade... Die kun je namelijk het beste zelf los kopen in de winkel omdat je daardoor heel veel geld mee bespaart. Tevens als je vriendin een student is kun je gebruik maken van de studentenkorting die Sony levert. Die vind je helemaal rechts onderin op de website. (Education store noemen ze het)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08-2024
Je zou ook eens naar deze kunnen kijken:

Asus N56VZ-S4215H
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H

Deze heeft een mooi design, een Full-HD scherm, en alles erop en eraan. Hij ontbeert alleen een SSD en is gaat richting de 3 kg.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Iekozz
  • Laatst online: 20-11 16:52
niektb schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:24:
Je zou ook eens naar deze kunnen kijken:

Asus N56VZ-S4215H
pricewatch: Asus N56VZ-S4215H

Deze heeft een mooi design, een Full-HD scherm, en alles erop en eraan. Hij ontbeert alleen een SSD en is gaat richting de 3 kg.
Ja, dat is een goede laptop, maar die weegt ook 2.7kg. De TS wil een lichte laptop. Dan is de S15 een veel betere keus.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

Retail model van de S15 in het wit, dus je hoeft niet perse online samen te stellen. Wel iets boven budget inderdaad, upgrade van de CPU vergeleken met die van laptopshop maar dat gaat ze toch nooit merken. De grotere HDD is mooi meegenomen maar niet echt 200 euro waard. Tenzij ze echt perse wit wil hebben natuurlijk :P Dan heb je voor 200 euro wit ipv zilver, iets snellere CPU en grotere HDD.
Pagina: 1