New people in The White House

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-07 20:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Topicstarter
De registratie van mijn eerste Tweakers-account is 5066 dagen geleden en in werkelijkheid is het nog ouder, met userID 68 letterlijk uit de embryonale fase van Tweakers. Destijds waren er nog wel eens een paar database-snafu's, vandaar dat ieder account uit die tijd dezelfde registratiedatum heeft :P M'n latere account met wél m'n eigen naam en inmiddels ruim 27.000 posts is 5020 dagen oud. Meer dan 5000 dagen waarin mijn werkzame leven heeft gedraaid rond Tweakers. Ik ben nieuwsposter geweest, 'poll editor', reviewer, review-coördinator, aandeelhouder, directeur, business development manager, adjunct uitgever en uitgever. In de laatste vijf rollen was ik gedurende bijna twaalf jaar eindverantwoordelijk voor alles binnen Tweakers: organisatie, financiën, inhoud, development, beheer, noem maar op.
Aan het begin van die periode waren we een paar opgeschoten jochies in een verbouwde garage die aangevuld met een leger vrijwilligers maar net de eindjes aan elkaar konden knopen. Nu zit er een team van zo'n 60 redacteuren, developers, verkopers en ander personeel dat samen met hetzelfde leger vrijwilligers dagelijks zorgt voor het in stand houden van het miljoenenbedrijf dat Tweakers is geworden en dat zorgt voor de dagelijkse dosis tweakotine voor honderdduizenden gebruikers.

Dat constaterend vond ik het ook wel eens tijd worden om wat anders te gaan doen. Sinds een paar maanden ben ik binnen De Persgroep (sinds voorjaar 2012 eigenaar van Tweakers) verantwoordelijk geworden voor de verdere ontwikkeling van de online producten van alle kranten in Nederland en België (websites, apps, etc). Ondertussen liep de zoektocht naar een opvolger en die hebben we uiteindelijk gevonden. Sander van den Hout, tot voor kort directeur Wegener Digital, zal het stokje van mij over gaan nemen en verantwoordelijk worden voor het verder laten groeien van Tweakers. De Persgroep heeft onlangs Autotrack overgenomen van Wegener en Sander maakt daarbij ook de overstap.

Daarmee eindigt voor mij een baan die allang geen baan meer was, maar een belangrijk deel van mijn dagelijks leven. Ik heb enorm veel kunnen leren van en bij Tweakers - en ik hoop natuurlijk Tweakers ook een beetje van mij - en alleen al daarom zal ik dit bedrijf altijd een warm hart toedragen :)
Uiteraard blijf ik hier wel in het zwart rondhangen :)