Celly 333 OC-en

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Topicstarter
Hoi,

Ik wil m'n Celly 333 (slot1) overclocken :)
Deze CPU zit op een QDI Brilliant 1 moederbord. (BX)
nu zit ik met een paar vragen (doh!, anders plaatste ik deze topic niet)
1- Welke koeler kan ik het beste gebruiken, ik zat zelf aan deze te denken: http://www.tennmax.com/celeron_cooler.htm

2- Deze CPU zit in een Linux server die 24/7 aanstaat en waar ik ook af en toe ff op wil kweken :) , het systeem moet echter wel stabiel blijven. tot hoever kan ik gaan zonder dat het systeem instabiel word ?

3- moet ik extra koeler(s) in m'n kast monteren om de extra warmte af te voeren ?

En e.v.t. tips kan ik altijd gebruiken :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Ow, nog 1 vraagje:
4- Hoeveel risico loop ik dat m'n CPU het niet overleeft ?

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik heb ook zo'n ding en ik krijg em net niet stabiel op 500 mHz, maar das met standaard koeling, over het kapot gaan...kan wel veel hebben volgens mij, ik was vergeten me fan. aan te zetten op de koeling terwijl ie op 500 liep, von em al een tikkie warm worden :)
maar werkt nog perfect hoor.
luch af en aanzuigen in/uit je kast is natuurlijk altijd goed.

tijd voor verandering.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Als je een systeem goed test en goed koel houdt, dan heb je geen problemen met stabiliteit.

extra koelers zijn wel een must. In je kast kan de luchttemperatuur heel hoog worden. Dan kan je nog zo'n dikke vette luchtkoeler erop zetten, maar de temperatuur komt niet onder die van je kast. Altijd dus een paar intake en outtake fans ophangen.
Je kan natuurlijk altijd met waterkoeling beginnen, maar ik denk dat dat nog iets te ver gaat voor jou?!? :) (voor mij ook hoor..)

als je goed overklokt en let op de temperatuur (dat is eigenlijk goed overklokken ;)) dan blijft je cpu wel heel...no problem.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
Owkeej, dus extra fans erin hangen :)
ik geloof dat ik nog wel een paar plekkies voor fans heb in m'n inWin bigtower :) :)
waterkoeling is met idd net een beetje te extreem.
Hoe kan ik het beste m'n temperatuur meten ?
d'r zit geloof ik wel een of ander dingetjes voor op m'n mobo, maar het lijkt me niet dat die de temp. van de CPU meet.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
omhoog :)

Verwijderd

Weet je waat een goede manier is om te testen of je processor te warm wordt, het is wel een beetje een paardenmiddel. Je computer buiten zetten als het koud is en dan een beetje testen. Heb ik ook gedaan en buiten liep ie wel harder. Bij de weg voor je zo'n dure koeler gaat kopen smeer eerst een wat warmtegeleidings pasta tussen he processor en koelelement.

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
bij deze koeler zit een 'thermal interface pad' , dat ding word zacht en 'smelt' aan de processor/koeler voor een betere warmteoverdracht. (volgens de review)

Verwijderd

Ongeveer 10% van de 333celerons kan stabiel op 500mhz lopen maar 416 (5*83) moet ie zeker halen, als je videokaart dat aan kan tenminste.
Die thermal interfasepad die er op zit kan je er beter afkrabben, en vervangen door goeie warmte geleidingspasta, die is te koop voor ongeveer f 2.50,- bij een elektronicahobby zaak. Hoef je maar een klein beetje van op te smeren is namelijk alleen om onevenheden weg te werken en wel eerst goed ontvetten met bijvoorbeeld spiritus.
Veel succes

• Aaargh!

Aaargh!

Topicstarter
ok, ik ga dat ding bestellen en wat extra fans + koelpasta regelen.
('t is maar goed dat ik al gewend ben naast dit soort lawaai te slapen :) )
thanx!

Pagina: 1