Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Topicstarter
Hallo allemaal,
In eerste instantie ben ik nooit echt gecharmeerd geweest van sounddocks en dergelijke aangezien het geluid vaak erg commercieel (lees v-shaped en opgeleukt) wordt weergegeven. Echter, afgelopen week was ik op een feest waar iemand een pricewatch: JBL OnBeat Venue Zwart had staan. Voor zo'n klein, licht en mobiel apparaat kwam er mij toch een dijk van geluid uit! Hij ging ontzettend laag, vervormde niet bij hoog volume en wist toch aardig wat detail voort te brengen. .Omdat ik momenteel nogal veel heen en weer reis tussen mijn studentenkamer en thuis-thuis (op mijn studentenkamer staan twee BA A26's icm een marantz sr7400, thuis-thuis niets) , en omdat de zomer er weer aankomt ben ik opzoek naar een sounddock die het liefst zowel op stroom en batterij werkt (zonder batterij is niet echt een groot probleem, maar het zou wel mooi zijn) Het apparaat zal gebruikt worden in combinatie met mijn SE Xperia Ray (via bluetooth) en indien mogelijk met mijn laptop (asus n55sf, ook bluetooth?) Ik zou gewoon de zojuiste genoemde JBL kunnen kopen, maar die is in mijn ogen nogal aan de prijzige kant en het lijkt me dat je hier nogal veel voor het merkt betaalt. Ik vroeg me daarom of jullie medetweakers mijn een vergelijkbaar dock kunnen aanraden in de prijsklasse 0-100 euro (goedkoper is beter)

Ik heb uiteraard de pricewatch al geraadpleegd (http://tweakers.net/categ...vVNrFCyMjQw0IFyM_OUrAxqAQ) maar zie door de bomen het bos niet meer. Daarnaast ben ik ook niet echt thuis in deze productcategorie...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kijk anders eerst of de laptop ook audiostreaming ondersteunt (A2DP), veel laptops hebben alleen de mogelijkheid om bijv. een muis of een aanwijzer voor presentaties via bluetooth te benutten.

Als dat kan, dan zou je ook eens kunnen kijken naar bijv. een pricewatch: Nokia BH-221 Wit of pricewatch: Jabra Clipper Bluetooth Stereo Headset. In plaats van een headset kun je dan een 3,5mm kabel naar een willekeurige speakerset laten gaan.
Het nadeel van een gemiddeld audiodock is namelijk dat er relatief veel geld van de aanschaf gaat zitten in het bluetooth, accu en de relatief hoge ontwikkelingskosten (relatief weinig exemplaren worden verkocht).
Neem je een bluetooth headset ontvanger, dan kun je iedere stereo met een 3,5mm ingang er op aansluiten.

Bovenstaande is geen alles-in-één oplossing zoals je die eigenlijk vroeg, maar kan misschien een interessant alternatief vormen.
Tweede belangrijke om op te merken: verwacht niet te veel van bluetooth 2.0 en 2.1 A2DP audio. Het is zeker geen verkeerde techniek, maar wel wat ouder aan het worden. Versies 3.0 en 4.0 zijn zeker de moeite door de hogere bitrates die mogelijk worden (bluetooth wordt dan ondersteund door wifi) en een paar andere zaken zoals een variant van Dolby Digital die (bij ondersteuning door de gebruikte apparaten).
Maar om te besluiten: waarom zou je niet voor een bekabelde oplossing gaan? De laptop en jouw Sony Ericsson hebben een 3,5mm uitgang, en iedere bekabelde oplossing is betaalbaarder, hogere kwaliteit audio en er is zo veel meer keuze door zo'n klein 3,5mm kabeltje :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)