raare streep door beeld tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Hallo,

Ik heb altijd zonder problemen met mijn video kaart games gespeelt .. maar de laatste tijd doet hij een beetje vreemd. af en toe uit het niets flikkert er een zwarte streep door het beeld, en tijdens het gamen als ik dan heen en weer beweeg (bijv. in call of duty modern warfare 3) dan in het midden van het beeldscherm is het beeld een beetje wazig... moeilijk uit te leggen maar het is net alsof de onderste laag slommer beweegt dan de bovenste laag van het beeldscherm..

Ik heb al research gedaan op google maar ik kan er niks op vinden, geen andere mensen met hetzelfde probleem.
zelf zat ik te denken aan het feit dat ik er nu windows 8 op heb geinstalleerd, maar de drivers van mijn videokaart zijn al geupdate naar windows 8, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

ik heb een Sapphire Radeon HD6770..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bedoel je soms screen tearing? Dan zou ik vsync proberen met triple buffering, kijk of dat uitmaakt (kaart wordt wel intensiever gebruikt)

Of maak er eens een foto/video van

[ Voor 12% gewijzigd door ByteMe_ op 26-04-2013 16:16 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
wat bedoel je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-06 18:38

Nemesizz

Untouchable

Vsync kun je vaak aanzetten in games (zet je framerate op het maximum wat je monitor aankan, meeste gevallen zal dat 60Hz zijn).

Screentearing kun je krijgen als je een te hoge framerate hebt dan je monitor kan weergeven.
De meeste LCD monitoren zijn 60Hz (ik weet het, niet allemaal), als je dan een game hebt waar je geen Vsync gebruikt, kun je bijvoorbeeld 80, 100, 120 (of meer) frames per seconde halen.
Leuk en aardig, maar je monitor kan het niet zo snel op beeld toveren (die kan maar 60 beeldjes per seconde aan) en dan krijg je dus tearing (scheuren). Dan zie je dus horizontale of diagonale zwarte lijnen over je scherm heenkomen.