email in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513855

Topicstarter
Ik heb een server gehad met windows 2003 maar ga een nieuwe server opzetten in mijn huis. Deze gebruik ik voornamelijk voor filesharing en het centraliseren van mijn bestanden.

Ik maak gebruik van verschillende computers, een tablet en een smartfoon. Nu vind ik het zeer irritant dat mijn sent items overal verspreid staan.

Ik heb meerdere emailadressen allemaal op pop3 vanuit de providers, Ziggo en een andere provider. mijn internetverbinding is van Ziggo, dus in principe een dynamische IP.

Ik zou het liefste mijn email op de server draaien waarvanuit hij synchroniseerd met de verschillende apparaten.

Ik heb wel wat gelezen over imap maar hoe is dit het beste te doen? Hoe kan ik er dan hopelijk ook voor zorgen dat de email op mijn telefoon buitenshuis ook te ontvangen is en dus synchroniseerd met de server thuis?

wat kan ik hiervoor het beste voor operating systeem op mijn server draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

ik snap niet helemaal wat je nou wilt, maar ik kan je wel vertellen dat het niet verstandig is om vanuit je eigen huis mail te gaan zenden tenzij je het bounced via een 'echte' mailserver. Doe je dat niet, dan zullen veel servers je mail weigeren.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, ik wil niet zelf de email versturen vanuit mijn eigen mail account. Het idee zou moeten zijn:
pop3 van de provider <--> mail server in mijn huis <--> synchroniseren met verschillende computers en telefoon en tablet.

daarbij zou dat synchroniseren voor mijn telefoon ook van buitenhuis moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 08:49

Hoicks

Techno!

Ik kan je Kerio Connect aanraden. Simpele mailserver welke alles doet wat je hartje begeert. Draait ook nog op lichte hardware. Draai het inmiddels al 6 jaar hier in huis.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Ik zag dat kerio connect aardig wat geld kost, wat niet altijd een probleem hoeft te zijn........, maar ik vond ergens hmail als alternatief (open source). Iemand ervaring met hmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
hMailServer heb ik een tijdje gedraaid, werkte prima. Ben alleen een keer een handvol mails kwijtgeraakt omdat de verkeerde map was ingesteld waar hij mails op moest slaan. Dat zou eigenlijk nooit mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En weet je of ik daarmee dan nog steeds via internet met mijn telefoon ook de mail kan lezen en versturen? Ik heb bij ziggo nl een dynamische ip. Hoe benader je dan je server?

En dan server software draaien ( welke) of gewoon een normale windows versie?

Het enige is voor mij dan deze mailserver en filesharing...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 513855 op 27-04-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

Tazzios

..

dyndns.com, hier kun je een alias aanmaken die telkens naar jouw server ip adres verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 21:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Edit, verkeerd gelezen :X

[ Voor 81% gewijzigd door SinergyX op 27-04-2013 16:50 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, bedankt, ik ga er eens mee vogelen..

nog ideeën over het OS? Windows server heb ik nl niet liggen maar kan ik aankomen... Wat is hier het voordeel van boven een gewone XP ofzo?
Pagina: 1