Heey ik ben nu bezig om film over te zetten van mkv naar mov of mp4 maar ik merk dat halverwege het afspelen de film vaak stopt omdat de overzetting niet goed gelukt is, en de ondertiteling verandert ook met omzetten, krijg dan met afspelen op de ipad en of met plex dat de ondertiteling verandert in tekens inplaats van cijvers, wat doe ik fout?
Je kan MKVs ook makkelijk omzetten naar mp4 met Subler.
1. Bestand openen met Subler
2. Aanvinken welke dingen je er in wil hebben (audio + video + subs)
3. CMD + Shift + M indrukken dan krijg je het metadata inladen scherm voor je neus
4. Film / serie kiezen en juiste titel (en evt. episode) invoeren
5. Hij laadt het uit de database en na een 'OK' kan je coverart uitzoeken
6. Opslaan als en dan 64bits chunk aanvinken (nodig voor bestanden van 4GB+)
7. Even laten ratelen
8. Veel kijkplezier
Heb met Handbrake af en toe ook conversieproblemen.
Succes!
1. Bestand openen met Subler
2. Aanvinken welke dingen je er in wil hebben (audio + video + subs)
3. CMD + Shift + M indrukken dan krijg je het metadata inladen scherm voor je neus
4. Film / serie kiezen en juiste titel (en evt. episode) invoeren
5. Hij laadt het uit de database en na een 'OK' kan je coverart uitzoeken
6. Opslaan als en dan 64bits chunk aanvinken (nodig voor bestanden van 4GB+)
7. Even laten ratelen
8. Veel kijkplezier
Heb met Handbrake af en toe ook conversieproblemen.
Succes!
Handbrake/MKV en embedded subs gaan wel vaker niet zo lekker.
Wat je kan doen is met mkvtools de subs extracten als .srt en dan de srt apart toevoegen in Handbrake.
Wat je kan doen is met mkvtools de subs extracten als .srt en dan de srt apart toevoegen in Handbrake.
Je zou ook eens kunnen kijken naar ivi pro, zet mijn mkv files binnen 20 minuten om naar mp4 files. Werkt perfect met ondertiteling en gaat lekker snel!
Bedankt voor je reactie, ik zou het graag willen testen maar mijn nas doet moeilijk dus kan nu niks
Ik gebruik een combinatie van MP4Tools en Subler. MP4Tools zet de MKV om naar het MP4 formaat binnen luttele minuten. Met Subler haal ik dan de juiste meta-content op, zoals informatie over de film, de auterus, de coverart etc.
Met Subler had ik wel eens dat deze niet alle MKV-containers wilde lezen/ converteren, daar waar MP4Tools dit zonder problemen allemaal doet (en snel).
Met Subler had ik wel eens dat deze niet alle MKV-containers wilde lezen/ converteren, daar waar MP4Tools dit zonder problemen allemaal doet (en snel).
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Pagina: 1