Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop kiezen :-/

Pagina: 1
Acties:

• Xiribi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 22:46
Hey,

Ik zoek een laptop van rond de 1000-1200 euro die wel wat moet aankunnen.
Deze zou een 15' met FULL HD scherm (1920x1080) of zoals voor de Alienware m14x (1600x...) moeten zijn en moeten dienen voor fotobewerking, videobewerking, InDesign en CS6 en af en toe eens een game. Ik kom zelfs uit de MAC wereld dus, ken niks van de Windows laptop materialen en constructies.
Hij moet ook wel uitbreidingsmogelijkheden ankunnen zoals upgrade naar SSD of extra HDD of van 8 naar 16gb RAM.

Dit zijn mijn huidige 3 keuzes: Allemaal hebben ze een i7-3630qm en 8 gb Ram.

- Alienware m14X (nvidia GT650 GDDR5 2GB) - 1079€ via Dell.be
- Lenovo Y500 - NON SLI (Dat kan later nog) (nvidia GT650 GDDR5 2GB) 999€ via Lenovo.be of laptopshop.nl
- MSI GE60 (nvidia GTX660 GDDR5 2GB) 1099€ via laptopshop.nl

Hebben jullie andere keuzes in dezelfde prijscategorie, laat maar weten.

Gr,
Xiribi

[ Voor 9% gewijzigd door Xiribi op 26-04-2013 12:37 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:15
Waarom geen macbook pro 15"? Wellicht wel wat boven budget maar je gebruikt al een mac... wellicht oude verkopen en dat geld bijleggen voor een nieuwe. Kom je toch redelijk in de buurt...

...

• Xiribi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 22:46
koentjuh1987 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:36:
Waarom geen macbook pro 15"? Wellicht wel wat boven budget maar je gebruikt al een mac... wellicht oude verkopen en dat geld bijleggen voor een nieuwe. Kom je toch redelijk in de buurt...
Oude heb ik niet meer, ingebroken thuis en alles gestolen.
Mac is zeker supergoed maar wil toch terug naar Windows (ook voor werk en alles) + vrij duur idd. Met deze specs komen de macs toch op meer dan 2000 euro

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:36
Plus dat de grafische kaart in een macbook onder de 2000 euro ook niet overweldigend is.

Je kunt deze Asus nemen, en van het geld dat je overhoudt een hele nette en grote ssd kopen, echter de RAM gaat maar tot max 8GB.

Dit is een meer compleet pakket, officieel is het een gamenotebook maar qua uiterlijk valt het mee (zeker vergeleken met Alienware ;) ) er zit een flink betere videokaart in, en een goede processor met 16Gb RAM, de batterij is wel slechter dan die van de Alienware en natuurlijk is deze laptop groter maar voor de rest zijn er alleen maar voordelen.

En bij Apple, kom je minimaal hier op uit -> http://www.yorcom.nl/arti...0qm-4gb-500gb-gt650m.html

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 26-04-2013 15:35 ]

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-11 06:48
Waarom geen Dell Inspiron 15R SE of eventueel als er behoefte is aan een groter scherm (En Nvidia gpu) de 17R SE? Deze voldoet aan al je eisen en je komt goedkoper uit dan alle andere opgenoemde notebooks in dit topic.

Je kunt eventueel de rest van het geld gebruiken voor een leuke ssd ;).

• Mizgala28
Omdat daar maar een i5 zit en een HD7730?

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
@mizgala28, voor de i7QM versie + HD7730 betaal je nog geen 650 met kortingsbonnen. En waarom geen HD7730? Voor foto- en videobewerking ruim voldoende, en voor af en toe een game ook...

• Mizgala28
jorrit91 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:30:
@mizgala28, voor de i7QM versie + HD7730 betaal je nog geen 650 met kortingsbonnen. En waarom geen HD7730? Voor foto- en videobewerking ruim voldoende, en voor af en toe een game ook...
Mijn ma heeft die laptop, hij wordt flink warm (is een algemeen probleem) maar inderdaad hij is wel lekker goedkoop.

Verwijderd

De M14x heb je volgens mij voor minder.

De GE serie van MSI heeft een slechte bouwkwaliteit, en is eigenlijk in bijna alles inferieur aan de Y500 of N56. Over het algemeen raad ik de N56 aan tenzij gaming een hoge prioriteit heeft, wat niet uit jouw topicstart blijkt.

Ik zou ook niet weten waarom mensen nu nog een macbook aanraden. De gewone macbook pro zou ik haast afschrijven als miskoop. Je gaat niet voor bijna €2000 iets kopen met een dergelijk scherm terwijl de retina slechts iets duurder is. Dat is gewoonweg belachelijk.

• haitam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 18:59
Ik zal voor de MSI gaan want Alienware heeft namelijk maar 1 jaar garantie.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

haitam schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:55:
3 jaar Next Day In-Home Hardware & Premium Software Support service [[meerprijs] € 440,00 € 294,80 of € 14/maand1]
Bespaar vandaag nog 33% op dit serviceplan. Aanbieding geldig tot 15/05/2013.

Iperf

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 18:22
haitam schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:55:
Je hebt gewoon 2 jaar garantie op je laptop hoor, is wettelijk bepaald.

Verwijderd

Dat is niet waar, het Nederlands wetboek noemt alleen de termijnen 6 maanden en 'redelijke termijn' of iets in dit strekking.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het Europees wetboek zegt minimum 2 jaar bij een online aankoop van bv een laptop ;)
Dat staat boven het Nederlandse.

[ Voor 34% gewijzigd door SmokingCrop op 03-05-2013 23:50 ]

Verwijderd

Er is geen 'europees wetboek'. Wel een Europese richtlijn. Overigens is richtlijn een brakke vertaling, want het engelse directive betekent gewoon verplichting.

• Knul
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:52:
Er is geen 'europees wetboek'. Wel een Europese richtlijn. Overigens is richtlijn een brakke vertaling, want het engelse directive betekent gewoon verplichting.
Ja, en die richtlijn wordt rechtstreeks geïmplementeerd in onze wetgeving. Een winkelier is verplicht 2 jaar garantie op een laptop te geven.

Dat Dell een jaar fabrieksgarantie geeft is leuk, maar daar heb jij als consument niets mee te maken :).

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:16:
De M14x heb je volgens mij voor minder.

De GE serie van MSI heeft een slechte bouwkwaliteit, en is eigenlijk in bijna alles inferieur aan de Y500 of N56. Over het algemeen raad ik de N56 aan tenzij gaming een hoge prioriteit heeft, wat niet uit jouw topicstart blijkt.

Ik zou ook niet weten waarom mensen nu nog een macbook aanraden. De gewone macbook pro zou ik haast afschrijven als miskoop. Je gaat niet voor bijna €2000 iets kopen met een dergelijk scherm terwijl de retina slechts iets duurder is. Dat is gewoonweg belachelijk.
Waarom de N56 en niet de Lenovo?

Verwijderd

Subjectief oogt de N56 kwalitatief beter. Maar de belangrijkste reden is dat de N56 met i7 simpelweg veel goedkoper is dan de lenovo.

• Knul
Pff, is er een keer een nuttige Europese regel, dan nemen ze die niet rechtstreeks over :+.

Maar je hebt als consument alsnog recht op garantie na die 6 maand. Het wordt alleen lastiger om te claimen; jij moet dan immers aantonen dat het defect aan het product niet jouw schuld is.

Als het product niet-conform is, dan kan je alsnog herstel eisen op grond van art. 7:17 BW. Helaas is er dan geen harde garantie meer inderdaad.

Verwijderd

Inderdaad, voor alle consumentenartikelen, in Europa verkocht geld een minimale garantie van 2 jaren.

Verwijderd

Dat heb ik net ontkracht O-) . Breng dan ten minste nieuwe feiten en/of bronnen aan.
Pagina: 1