Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Ik wil verder gaan upgraden. Mijn bakkie doet het leuk maar ik wil iets meer, en vooral een basis die mogelijkheden blijft bieden in de toekomst.

Op dit moment heb ik een Medion Akoya, deze heb ik door de plaatselijk computerwinkel direct up laten graden met een betere voeding, videokaart en extra ram, specs:
• I5 2320 3GHz (LGA1155)
• Antec 550W voeding
• Asus GTX560 DCII TOP
• 8Gb DDR3 1333 (2x4)

De rating van de voeding weet ik niet, het zal standaard 80+ zijn, geen gold oid, het is een Antec van €60,-. Is het nodig deze up te graden voor deze setup? De oude processor, HD en DVD lezer gaan mee van mijn vorige systeem, samen met de voeding als deze goed genoeg is. De rest wil ik vervangen.

Deze upgrade heb ik voor ogen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 115,20€ 115,20
1Asus GTX670-DC2-2GD5€ 347,80€ 347,80
1Cooler Master CM Storm Scout 2 Ghost White€ 87,-€ 87,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,20€ 32,20
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M4A1600C9€ 106,95€ 106,95
1Corsair Accelerator Cache 60GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 778,15

Opmerkingen en/of suggesties zijn welkom :)

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ik vraag me af of dat schokken niet gewoon tearing is van je scherm, maar dat ter zijde.

Een upgrade voor jouw wensen zou ik nooit naar een i7 gaan. Als je zware films bewerkt etc, dan is het interessant, maar gamen is een i5 echt niet slechter. Sterker nog, zelfs met films bewerken is de i7 maar marginaal sneller.

Tegenwoordig is het zelfs vaak zo dat de CPU niet echt meer een bottleneck vormt, maar dat zou je dan met een programma moeten testen tijdens de games waarbij dit gebeurd.

Let op, met Sli of crossfire heb je vaak last van microstutter. Dus als je je nu al ergert aan soms wat langzamer, weet ik zeker dat je dat met 2 GPU's al helemaal hebt.

Stille kast, ik heb zelf de Cooler Master Silencio 550 en die is best stil te noemen. Moet vaak als mijn scherm uit staat even kijken of hij ook echt aan staat of niet. Hij is strak en simpel en goede cablemanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:42:
Ik vraag me af of dat schokken niet gewoon tearing is van je scherm, maar dat ter zijde.
Ik gebruik altijd V-sync, ik HAAT screen tearing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Wat er voor zorgt dat je spel altijd op 60Hz draait ongeacht of je spel sneller zou kunnen lopen met als nadeel dat wanneer je snelheid onder de 60Hz zakt, ineens 30Hz voor je neus krijgt.
Misschien ook een deel van je probleem.

Overigens ik heb hetzelfde, maar merk wel verschil. Mijn scherm is een IPS en dus minder geschikt voor gamen en dus meer last van screentearing.

http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
CPU vergelijk. de jouwe en de i5 2500k zitten niet super ver van elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:46:
CPU vergelijk. de jouwe en de i5 2500k zitten niet super ver van elkaar af.
Ik zie de CPU ook niet echt als een bottleneck, eerder het moederboard. Heb ook geen idee wat erin zit, maar ik weet dat Medion over het algemeen geen denderende moederbordjes inbouwt.