Op zoek naar kabelinternet router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-05 19:05
Hallo mensen,

Binnenkort stappen wij van internetprovider over en krijgen wij internet via de kabel van Caiway. Ik ben momenteel op zoek naar een goede router hiervoor met de volgende eisen:

- Moet via kabel internet kunnen ontvangen
- Moet ook wireless ondersteunen
- Prijs liefst niet boven de 50 euro.

Zouden jullie mij een paar suggesties kunnen geven? Ik heb lopen zoeken, maar kan niet echt een geschikt model vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef1256
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 11:42
[...]

[ Voor 100% gewijzigd door Equator op 26-04-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
stef1256 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:34:
Heb nog wel een E4200 voor je staan, wel wat duurder, maar toppertje
75,- is me toch iets te duur. Zijn er andere modellen die je kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

stef1256 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:34:
Heb nog wel een E4200 voor je staan, wel wat duurder, maar toppertje
Dat is dus niet de bedoeling.. Daarvoor hebben we Vraag en Aanbod
Tim2010 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:30:
Hallo mensen,

Binnenkort stappen wij van internetprovider over en krijgen wij internet via de kabel van Caiway. Ik ben momenteel op zoek naar een goede router hiervoor met de volgende eisen:

- Moet via kabel internet kunnen ontvangen
- Moet ook wireless ondersteunen
- Prijs liefst niet boven de 50 euro.

Zouden jullie mij een paar suggesties kunnen geven? Ik heb lopen zoeken, maar kan niet echt een geschikt model vinden.
Meestal krijg je bij je Internet verbinding ook een modem. Daarmee kan je via Ethernet alle routers aansuiten die daarmee kunnen werken.

Belangrijk om rekening mee te houden is de snelheid van de Internet verbinding. Heb jij een dikke verbinding met 50Mbps of hoger, dan moet je niet kijken naar de goedkoopste routers. Kijk dan naar de kwalitatief betere routers.

BIjvoorbeeld een Netgear of D-Link. Maar ik weet niet waar je al naar gekeken hebt, of wat je budget is. Kijk eens rond in http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
Equator schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:44:
[...]

Dat is dus niet de bedoeling.. Daarvoor hebben we Vraag en Aanbod

[...]

Meestal krijg je bij je Internet verbinding ook een modem. Daarmee kan je via Ethernet alle routers aansuiten die daarmee kunnen werken.

Belangrijk om rekening mee te houden is de snelheid van de Internet verbinding. Heb jij een dikke verbinding met 50Mbps of hoger, dan moet je niet kijken naar de goedkoopste routers. Kijk dan naar de kwalitatief betere routers.

BIjvoorbeeld een Netgear of D-Link. Maar ik weet niet waar je al naar gekeken hebt, of wat je budget is. Kijk eens rond in http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/
Nou wij gaan rond de 35Mbps ontvangen dus voor de duurdere toestellen die boven de 50Mbps is niet nodig. Het klopt dat providers je een modem vaak in bruikleen geven, maar uit ervaring ben ik erachter gekomen dat deze modems meestal niet van erg hoge kwaliteit zijn. Bovendien vind ik het fijner om een eigen aangeschafte modem te gebruiken. Mijn budget ligt rond de 50 euro.

De meeste die ik vind ondersteunen alleen ADSL typen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tim2010 op 26-04-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? :P Neem je kabelmodem, zet dat (of laat dat) in bridgemode en sluit daar een router van jezelf achter aan. Geen gezeik met kabelmodems en instellingen daarvan. Dan gebruik je je modem echt puur als modem, die snelheden die de provider opgeeft haalt je modem wel. Meestal is het routergedeelte de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
Ok ik heb de volgende router op het oog: http://www.bol.com/nl/p/d...errer=ADVNLTWE00201300099

Kan ik deze op mijn kabel modem aansluiten en wifi op aanzetten? Want de modem die wij krijgen heeft geen wireless zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Kabel en modems is anders dan DSL en modems, inderdaad bij DSL heb je vaak een modem + router combi in bruikleen/er bij, en die zijn inderdaad soms wat slecht... bij kabel is dit niet het geval. Je krijgt een modem meestal. Niet meer, niet minder. Hij geeft een enkel extern IP af via DHCP, en that's it.

De router mag je zelf aanschaffen, en meestal koopt men tegenwoordig routers met ingebouwd accesspoint en ingebouwde switch. Drie apparaten in een! Wat je linkt is echter een ander soort apparaat, om ethernet naar powerline te vertalen... wat handig is voor die zolderkamers waar geen wifi kan komen voor de gevallen dat ethernet zelf trekken niet mogelijk is!

Equator gaf je al een tip, en degene die je bovenaan ziet staan: pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Dat is eigenlijk wel een vrij redelijke, een router, met een switch, en een accesspoint. Sluit die aan op de modem die je krijgt, en je bent klaar.

Maar nogmaals, met de modems die je bij kabel internet krijgt is doorgaans niks mis, het is een heel ander verhaal dan DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
Oke, bedankt voor de suggestie Umbrah, ik zal voor de TP-Link gaan. :)
Pagina: 1