Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C++] Include werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Beste tweakers,

Ik heb veel ge googled maar daar zijn alleen antwoorden te vinden zoals, voeg directories toe aan je include library. Dit heb ik uiteraard gedaan maar zonder positief resultaat.

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#include <graphics.h>
#include <iostream>

using namespace std;

int main() {
    int bigX;
    int bigY;
    bigX = getmaxwidth();
    bigY = getmaxheight();
    initwindow(bigX, bigY, "Dennis is een baas");

line(0, 0, bigX, bigY);

getch();

closegraph();

return 0;
}

Ik gebruik Eclipse als IDE, dit heb ik geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2a0gkqw.png

Die directories heb ik gekozen omdat ik rechts onderin gezocht heb op graphics.h en dan alle files die naar boven kwamen in die directories stonden (Ook op internet stond dat je die moest doen).

-edit: ik ben er ook achtergekomen dat in mijn plaatje er niet MinGW C++ bij staat terwijl ik die gebruik en niet de GNU-

Weet iemand de oplossing? Bij voorbaat dank,

Dennis

[ Voor 6% gewijzigd door dejoma op 26-04-2013 11:57 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Dat is een Borland header, lijkt me sterk dat je die kunt gebruiken.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 09:36
Heb je ook de libraries toegevoegd bij de de linker? Wat is de foutmelding?

• dejoma
Ik heb ook de libraries toegevoegd bij de linker.
Hij vind heb gewoon niet, "no such file or directory"

En als ik hem handmatig download en erin plaats krijg ik foutmeldingen zoals

code:
1
2
3
4
5
In file included from ..\src\firstGui.cpp:1:0:
c:\mingw\bin\../lib/gcc/mingw32/4.6.2/../../../../include/graphics.h:302:40: error: redefinition of 'int right'
c:\mingw\bin\../lib/gcc/mingw32/4.6.2/../../../../include/graphics.h:302:27: error: 'int right' previously declared here
..\src\firstGui.cpp: In function 'int main()':
..\src\firstGui.cpp:11:44: error: 'intwindow' was not declared in this scope

P.S. Ik lees hier nu in mijn boek een aantal pagina's verder: "If you're using a user-defined library, enclose the header file name in quotes, not angle brackets." - Dat ga ik even proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door dejoma op 26-04-2013 11:55 ]

• PrisonerOfPain
intwindow -> initwindow en zo te zien zit er een compile error in graphics.h die je even op moet lossen.

• dejoma
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:02:
intwindow -> initwindow en zo te zien zit er een compile error in graphics.h die je even op moet lossen.
Misschien dat je dit voor mij kunt doen? Ik ben nog een beginner, dus ik weet niet precies wat je bedoelt maar ik denk dat je deze regel in graphics.h moet aanpassen:
C++:
1
2
int initwindow
    ( int width, int height, const char* title="Windows BGI", int left=0, int top=0, bool dbflag=false, bool closeflag=true );

Verwijderd

Als je een beginner bent, pak dan een gebruiksvriendelijk framework ( visual studio, Qt ) en ga niet lopen klooien met legacy borland spul.

• dejoma
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:10:
Als je een beginner bent, pak dan een gebruiksvriendelijk framework ( visual studio, Qt ) en ga niet lopen klooien met legacy borland spul.
How was I to know?

Tot dusver ben ik nog niet op de woorden combinatie 'Legacy Borland' gestuit in mijn boek van uitgever pearson: Problem solving, Abstraction and Design using C++.

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Bob

josephusmarinus schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:15:
[...]

How was I to know?

Tot dusver ben ik nog niet op de woorden combinatie 'Legacy Borland' gestuit in mijn boek van uitgever pearson: Problem solving, Abstraction and Design using C++.
Een boek dat tegelijk C++ aanleert en niet triviale programmeer concepten uitlegt lijkt me geen beginners boek. C++ op zich is al moeilijk genoeg voor nieuwelingen. Verder krijgt het nog eens slechte reviews op amazon. Ander boek joh :)

• PrisonerOfPain
josephusmarinus schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:15:
[...]

How was I to know?

Geen probleem :), het boek is gewoon wat veroudert (dat is wat legacy betekend). Borland maakt al een tijdje geen C++ compilers meer voor zover ik weet.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Toch wel hoor, onder de naam C++Builder. Laatste versie is XE4, van vorige maand.

Maar het boek is inderdaad volstrekt verouderd als het "graphics.h" verondersteld. Dat stamt uit de vorige eeuw.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• dejoma
MSalters schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:04:
Toch wel hoor, onder de naam C++Builder. Laatste versie is XE4, van vorige maand.

Maar het boek is inderdaad volstrekt verouderd als het "graphics.h" verondersteld. Dat stamt uit de vorige eeuw.
Bob schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:22:
[...]

Een boek dat tegelijk C++ aanleert en niet triviale programmeer concepten uitlegt lijkt me geen beginners boek. C++ op zich is al moeilijk genoeg voor nieuwelingen. Verder krijgt het nog eens slechte reviews op amazon. Ander boek joh :)
Als beide heren de discussie of het boek verouderd is ja of nee verder zouden kunnen zetten onder een andere post zou dat fijn zijn.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
josephusmarinus schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:35:
[...]
Als beide heren de discussie of het boek verouderd is ja of nee verder zouden kunnen zetten onder een andere post zou dat fijn zijn.
Volgens mij is het de gouden tip om een ander boek te zoeken ;)
Pagina: 1