Nvidia GTX480 witte strepen op het beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-01 06:17
Sinds ochtend heb ik heel veel witte strepen op het beeldscherm en weet niet wat ik moet doen, kan iemand helpen wat ik moet doen? ;(

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15yx6p5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door cem. op 26-04-2013 11:28 ]

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik zie geen witte strepen in je screenshot?

Dus dan is je monitor stuk.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• cem.
Ik type dit eigenlijk met strepen op de monitor. Als ik GTX480 uitschakel en beeldscherm kabel eruit trek en dan iGPU aanzet met onboard HDMI van i7 3770K dan heb ik helemaal geen strepen, alles doet het prima.

• Nightquest77
Kan je ook een foto maken van je beeldscherm met je telefoon ofzo?

Want als het inderdaad met je andere GPU wel goed werkt, dan kan het inderdaad de GTX480 zijn die stuk is.. Ik had alleen verwacht dat die rare strepen dan ook wel op je screenshot zouden terugkomen.

Als het inderdaad je GTX480 is, dan kan je alleen nog kijken of je garantie hebt, of anders een nieuwe GPU kopen denk ik.

Edit: had je nou al geprobeerd om een andere kabel te gebruiken?
Edit 2: Als je de laatste tijd niet aan je videokaart hebt gezeten is de kans klein maar je zou nog even kunnen checken of de PCI connectie nog goed is door bijvoorbeeld even een andere PCI lane te gebruiken, of de kaart er even in en uit te doen, en of de stroomtoevoer naar de kaart toe nog wel goed vast zit.

Overigens vond ik op Google wel veel meer mensen met vergelijkbare problemen, en vrijwel altijd was de GPU aan het dood gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Nightquest77 op 26-04-2013 11:20 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• cem.
Ik heb de foto gemaakt met de telefoon. Ik heb een zwarte achtergrond.

[ Voor 28% gewijzigd door cem. op 26-04-2013 11:34 ]

• Nightquest77
cem. schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:28:
Ik heb de foto gemaakt met de telefoon. Ik heb een zwarte achtergrond.
Deze foto is heel wat duidelijker inderdaad. Als je even googled zie je dat er meer mensen zijn met dat probleem, en dat in alle gevallen die ik kon vinden de videokaart stuk was.

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik denk dat je de 480 wel kunt afschrijven. Het is algemeen bekend dat heethoofden (zeker van Nvidia) na 2,5 a 3 jaar het loodje leggen

• cem.
Weten jullie misschien wat het precies kapot is gegaan ? RAM of Nvidia chip zelf?

• eL_Jay
  • Laatst online: 14-02-2023
Het is mogelijk dat er een dergelijk probleem is zoals met de 8xxx serie.
Door de hitte smolten langzaam de solderingen waardoor er geen contact meer gemaakt werd. Door de kaart te demonteren en in de oven te bakken hebben verschillende mensen weer een aantal maanden voorruit gekund.

• cem.
Ik gebruik er al 8 maanden lang ARCTIC Accelero XTREME Plus. Ik dacht dat dit een goeie koeler was. :?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03
Wacht even, je trekt de beeldkabel er uit en steekt een hdmi kabel in je iGP HDMI aansluiting?

Is dit dezelfde kabel als in je monitor? Of hebben we het over 2 verschillende kabels?

Het vreemde is, (dat plaatje zelf niet meegekregen) dat je screenshot wel goed is. Lijkt me dat het probleem niet perse in je grafische kaart hoeft te zitten.

• cem.
Normaal is mijn resolutie 1920x1080p maar de PC ging van zelf opnieuw starten en krijg deze eerst op het scherm ''not supported hardware detected'' en dan mijn resolutie werd in een keer 640x480 met lage kleuren weergave. Na een tijdje heb Nvidia drivers Uninstall gedaan en de resolutie manual op 1280x800 gezet, kan niet hoger.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:17

Nemesizz

Untouchable

cem. schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:53:
Ik gebruik er al 8 maanden lang ARCTIC Accelero XTREME Plus. Ik dacht dat dit een goeie koeler was. :?
Het grote probleem bij videokaarten (AMD kan er helaas ook wat van) is metname de heat-cycles.
Het verschil tussen de load temperatuur en het afkoelen.
Je zag dit ook terug in het Geforce 8000 defecten topic, mensen die hun PC 24/7 aanlieten hadden nog gewoon een werkende kaart, mensen (zoals ik) die na gebruik hun PC uitzetten hadden na ongeveer 2,5 a 3 jaar een dooie kaart. Door het opwarmen en afkoelen breken de soldeer verbindingen waardoor je GPU slechter of totaal niet meer reageert. Een tijdelijke oplossing kan zijn om de kaart te bakken in een oven.

Echter, ik zou eerst dubbelchecken of het de kaart echt is, en niet bijvoorbeeld zoals hierboven al gesuggereerd een brakke kabel / poort.
Want meestal met een dooie GPU krijg je ook artefacts in screenshots (al gaf je al aan de driver geuninstalled te hebben, dan werkt Windows in software-modus en doet je kaart voor 80% niks en neemt de CPU het meeste over....wat overigens erg traag werkt).

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Is er een ander systeem thuis of bij familie, kennis, vrienden waar je deze videokaart even kunt testen ter zekerheid? Als daar een systeem staat die wel naar behoren werkt en je probeert deze videokaart daar even uit en dezelfde problemen doen zich voor dan kun je zeker zijn dat het aan de videokaart ligt ;).

En zoals de posts hiervoor is de Gtx480 zeker een kaart die load erg warm kan worden, hierdoor kunnen de soldeer punten op de kaart naar verloop van tijd zwak worden. Hier zie je een artikel afkomstig uit 2012 waar ook wordt vermeld dat de Gtx4xx series van Nvidia ook hetzelfde probleem heeft als de Gtx8xxx series.

• Ins0mniA
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02-2024

Ins0mniA

Uber Pwnerer

.. oei dan zie ik mijn 470 ook nog eens dood gaan in mijn oude pc :( Maar wat ontzettend rot voor je, ik had dit met de GTX 8800. Uit elende een ATi kaartje gekocht.....

[ Voor 42% gewijzigd door Ins0mniA op 26-04-2013 16:03 ]

Sure

• cem.
De videokaart vertoont geen witte strepen als er 640x480 wordt gebruikt maar dan heb ik Nintendo 8-bit beeld kleuren. Ik kan dan geen andere resolutie kiezen. Hoe kan dat? :S

[ Voor 13% gewijzigd door cem. op 26-04-2013 17:22 ]

• JustwilliamNL
cem. schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:21:
De videokaart vertoont geen witte strepen als er 640x480 wordt gebruikt maar dan heb ik Nintendo 8-bit beeld kleuren. Ik kan dan geen andere resolutie kiezen. Hoe kan dat? :S
Probeer via driversweeper eens al je drivers te verwijderen en probeer daarna nieuwe drivers via de Nvidia site binnen te halen.

• cem.
Hoe dan ook, die witte strepen komen ook op de BIOS scherm, dus vanaf het begin als je PC aanzet. Betekent dat niets mee te maken heeft met Nvidia drivers denk ik.

• JustwilliamNL
cem. schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:39:
Hoe dan ook, die witte strepen komen ook op de BIOS scherm, dus vanaf het begin als je PC aanzet. Betekent dat niets mee te maken heeft met Nvidia drivers denk ik.
Dat is dan duidelijk inderdaad, het enige dat je nog kunt doen is het proberen van deze kaart in een ander systeem. Werkt die daar dan nog niet naar behoren dan kun je de oventruck gebruiken. Het is over het algemeen bekend dat deze Gtx4xx series hetzelfde mankement heeft als de 8000 series ;).

In dat geval:
-Oven voorverwarmen op 200 graden
-10 minuten laten gaan dat ding (Uiteraard heatsink en dergelijke eraf halen)
-Half uurtje laten afkoelen
-Daarna weer de heatsink monteren (Ik raad je aan nieuwe koelpasta te gebruiken :+)

Veel succes :)

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik zou benieuwd zijn naar het resultaat :)

• cem.
Goeie Morgen,

ik heb uur geleden ARCTIC Accelero XTREME Plus er af gehaald en alle pasta schoon gemaakt de beide en daarna oven aangezet (voor verwarmen) op 200 geraden, GTX480 op de plaat en 10 minuten lang, daarna nieuw pasta erop, ARCTIC Accelero XTREME Plus weer erop en ja hoor hij doet weer perfect. Is wel lijp. :)

Verwijderd

De ene noemt het lijp, de ander van de pot gerukt... ;)
Je hebt nu de soldeerverbindingen herstelt, de vraag is alleen, voor hoelang? Mocht het zich weer voordoen, dan kan je hem nog een keer "bakken", maar daarna houdt het wel zo'n beetje op.

• JustwilliamNL
Gelukkig maar ;), het verschilt een beetje per kaart hoe lang die het nog volhoudt. In sommige gevallen kun je er nog een jaar mee doen maar sommige begeven het al na enkele maanden.
Pagina: 1