Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Taal wisselen op Dell Inspiron (Windows 8)

Pagina: 1
Acties:

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 13:27

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Weet iemand (liefst uit eigen ervaring) of het mogelijk is de taal te wisselen (standaard NL, maar ik wil Engels) op een Dell Inspiron (15R SE in dit geval)? Volgens de website van MS Windows 8, is dit mogelijk, maar na verschillende chatsessies met Dell-medewerkers is het mij niet geheel duidelijk: sommigen zeggen van wel, andere zeggen dat het niet mogelijk is, omdat de OEM-versie van Windows 8 op de Inspirons een zgn. "Single Language Key" hebben. Het kan natuurlijk zijn dat het alleen bij de reatil-versie van Windows 8 kan.

Van Dell wordt ik niets wijzer, vandaar dat ik hier naar de ervaringen van anderen vraag. Bij voorbaat dank & Groet.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15
je kan de taal in Windows 8 gewoon instellen op Engels:
http://www.windowsinfo.nl...l-toevoegen-aan-windows-8
Alleen de tekst in het opstart en afsluitscherm blijven dan nog in het Nederlands.

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Hoi Gandalf. Ja, da's de info die je gisteren gaf. Zeer handig en dank daarvoor. Echter, ik heb zojuist met diverse Dell-medewerkers gechat en sommigen zeggen dat het niet mogelijk is (alleen bij Win 8 Pro, volgens hen), en anderen weer wel. Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die dit zelf al eens gedaan hebben en dus uit eigen ervaring dit weten.

Ik zit net te bedenken dat ik nog een (engelstalige) retail-versie van Windows 7 (Home Premium) hier heb liggen. Zou ik die er gewoon op kunnen zetten? Schijf formateren en vervolgens een complete schone Win 7 erop?

[ Voor 3% gewijzigd door robenroute op 26-04-2013 10:56 ]

Verwijderd

Heeft TS Wikipedia al bekeken?

Daar staat in het schema dat alle Win8 edities taalpakketten ondersteunen.

Wikipedia: Windows 8-edities

Of heeft TS dermate veel vertrouwen in de medewerkers van Dell, dat hetgeen zij zeggen onbetwistbaar is.

Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 15:13 ]

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:00:

Of heeft TS dermate veel vertrouwen in de medewerkers van Dell, dat hetgeen zij zeggen onbetwistbaar is.

En Microsoft zelf zegt het ook:
Taalpakketten zijn beschikbaar voor Windows 8 en Windows-RT
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/language#1TC=t1
Gewoon mogelijk :)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:34

Eagle Creek

Breathing security

Ik snap niet zo goed wat het type laptop (of überhaupt Dell) hiermee te maken heeft.
Het gaat om een generieke OS-versie die volledig los staat van de hardware die je gebruikt.

Voorheen had je wel een pro-versie nodig om de taal te kunnen veranderen (staat nog weer los van OEM of retail) maar die eis is komen te vervallen.
Regional restrictions and variations

All editions have the ability to use language packs, enabling multiple user interface languages.[5] (This functionality was previously only available in Windows 7 Ultimate or Enterprise.) However, in China and a small number of other emerging markets, an edition of Windows 8 without this capability will be offered.[4]

[ Voor 65% gewijzigd door Eagle Creek op 26-04-2013 11:08 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:00:

Je mag toch eigenlijk verwachten van Dell-medewerkers dat zij weten wat wel en niet kan, toch? Of ben ik nou wat te naïef?

Ik kom zojuist uit een telefoongesprek met Microsoft Technical Support, en volgens hen is het allemaal gewoon mogelijk. Het enige dat zou kunnen, is dat Dell de taalinstelling (NL in dit geval) voor het welkomscherm van Windows 8 vast in het BIOS heeft ingebakken, en dan kun je nog zoveel talen als je wilt installeren, het welkomscherm zal altijd in het NL blijven.

Ook kan een gewone retail-versie van Windows 7 probleemloos op de Inspiron 15R SE geïnstalleerd worden (na het formatteren van de C-schijf).

Dank allemaal voor jullie hulp, tips, info, links, etc.

Fijn weekend alvast!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gandalf schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:52:
je kan de taal in Windows 8 gewoon instellen op Engels:
http://www.windowsinfo.nl...l-toevoegen-aan-windows-8
Alleen de tekst in het opstart en afsluitscherm blijven dan nog in het Nederlands.
Dat is niet waar, ook deze kun je instellen.

Region and Language
Tab: Administrative
Copy Settings
Copy your current settings to:
Welcome screen and system accounts
New User accounts

De laatste hoeft niet per se natuurlijk.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:34

Eagle Creek

Breathing security

Als u de huidige instellingen wilt kopiëren naar het welkomstscherm en andere systeemaccounts (Lokaal systeem, Lokale service, Netwerkservice), schakelt u het selectievakje Welkomstscherm en systeemaccounts in. De systeemaccounts zijn speciale accounts die worden gebruikt voor Windows-services. Dankzij deze instelling kunnen Administrators een weergavetaal en de toetsenbordindeling opgeven voor het introductiescherm. Ze kunnen hiermee ook de weergavetaal instellen voor gebruikers die geen weergavetaal hebben opgegeven.
Puur vanuit de Help gesproken zou ik zeggen dat het opstart- en afsluitscherm dus niet worden vertaald.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
We gaan het binnenkort weten, aangezien ik zojuist een 15R SE besteld heb (met €50,- kortingscode en via haalmeeruitjekaart = 9%: totaal zou het dus €639,- moeten zijn voor de 8GB/1TB-versie (normaal €749,-)).

Zodra ik e.e.a. uitgeprobeerd heb, laat ik het hier weten, zodat anderen daar ook weer wat aan hebben.

Groetsels.
Pagina: 1