HTPC videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik wil in mijn huidige desktop een videokaart zetten om deze vervolgens dan in te zetten als HTPC (slaapkamer).
Nu kan ik aan 2 videokaarten komen alleen kom ik er niet aan uit wat het verschil is, ze zijn even duur.

Video kaart 1
Video kaart 2

Videokaart 2 is de opvolger van 1, nu zag ik dat videokaart 1 wel sneller geheugen heeft.
Zou ik dan 'beter' af zijn met kaart 1?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Wat voor GPU zit er nu in de desktop? Voor video af te spelen heb je namelijk niet heel veel nodig.

edit:
maar 1 is inderdaad sneller, nieuwer hoeft (tegenwoordig) niet perse sneller te zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Tazzios op 26-04-2013 09:52 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
Zowel 1 als 2 zullen inderdaad volstaan. Zijn wel heel erge basic kaartjes, maar zolang je alleen video (en geen 3D) wilt kijken is het prima.

iRacing Profiel

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Er zit een Intel Core 2 Duo E7400 in, dus de kaart is wel een vereiste.

@kroegtijger, op de asus site bij videokaart 1 staat het volgende;
ASUS low profile HTPC and multimedia-focused graphics cards are optimized for smooth 1920x1080 streaming and Blu-ray 3D.
Lijkt me dus dat hij wel eventueel wel 3D aankan?
PC word inderdaad alleen gebruikt voor spotify, downloaden en HD films/series kijken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 16:41
De kaart heeft de instructiesets aan boord om het aan te kunnen, maar de rest van je systeem moet het wel kunnen verwerken. Daarbij moet je je er ook niet al te veel van voorstellen qua prestaties van de kaart. Als je eenmaal met 3D bezig gaat ben je al met zulke uitgaven bezig dat je niet meer in het ondersegment van de markt zit te rommelen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik denk dat je veel beter af zou zijn met een gt630 deze heeft veel meer kracht en kost niet zoveel meer.
Je zal er ook een paar games op kunnen spelen als je wilt.
Pagina: 1