(Muziek) Studio Computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 00:43
Hallo,

intro (kan je ook overslaan) :

Ik ben van plan een computer samen te stellen en te bouwen voor in een professionele muziek studio. Misschien klinkt het raar, er staat al een peperdure mac pro.. maar ik vertik het om er op te werken. Shortcuts enz.. ik werk 10 keer sneller met windows.. i dont want to switch.. ik vind osx een *peeeeeep* systeem. Daarin ben ik wel het zwarte schaap want al mijn collega's zijn natuurlijk pro apple.. produceren ? ohhh Apple ! ... nee, niet voor mij dus. Met andere woorden.. ik heb niemand om mij heen die mij advies kan geven + zelf heb ik ook de ballen verstand van welke onderdelen bij elkaar passen.

mijn wens is om het onder de 1000 euro te houden, en het een betrouwbare kwaliteit kast is.

mijn systeem wensen :

Processor : Intel (het liefst i7.. grote buffer zo min mogelijk geld) ik ben niet van plan om over te gaan klokken ivm. K series (toch?)

Geheugen : 16 - 32 GB (snel, Ik zou niet weten welk merk en hz ivm. moederbord keuze)

Moederbord : ??? (goede kwaliteit, genoeg usb, usb 3.0 zou fijn zijn, netwerkkabel aansluiting)

Videokaart : DVI en VGA aansluiting gewenst voor dual screen (ik zag hier laatst een item over een zeer goedkope maar kwaliteit gtx kaart.

SSD : Samsung 250GB (voornamelijk om mn os en programmas + content op te zetten)

HDD : WD black caviar 1TB (voor mn projecten, samples etc. ik hoorde dat dit een snellere schijf is ondanks dat de 2TB een tientje duurder is?)

Kast + Cooling : De Fractal Design Define R4 Black Pearl spreekt me erg aan... cooling zou ik niet weten.. hij moet lange werkuren aan kunnen op hoge snelheid.

Geluidskaart heb ik PCI-e volgensmij.. moet er ook op passen (M-audio audiophile 2496)

OS : Windows 7 Ultimate (denk ik) ik ben bang voor windows 8 + ik maak mijn eigen muziek nogsteeds op een windows xp diertje (32 bit) en ben bang dat bepaalde programmas/ drivers niet gaan werken op een 64bit systeem. Iemand heeft mij toen gezegd dat Windows ultimate een soort van brug naar 32bit kan leggen?...
Anyway.. old fashioned, fingers crossed

Verwachtingen :

Zoals ik al zei moet dit beestje lange werkuren aankunnen. Produceren op dit systeem is een full time bezigheid. Verder hoeft de kast niet super stil te zijn : voor opnames is er een ander systeem.
Ik werk soms aan projecten van +- 60 audio/midi sporen + FX dus werkgeheugen en de buffersnelheid van de SSD, de Processor cache etc. is het belangrijkste (toch? of kraam ik nu heel veel smartass onzin uit? haha)

Wie kan mij helpen ?? :*)

BVD,

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psp1122
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 18:28
mfgson schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:55:
Hallo,

intro (kan je ook overslaan) :

Ik ben van plan een computer samen te stellen en te bouwen voor in een professionele muziek studio. Misschien klinkt het raar, er staat al een peperdure mac pro.. maar ik vertik het om er op te werken. Shortcuts enz.. ik werk 10 keer sneller met windows.. i dont want to switch.. ik vind osx een *peeeeeep* systeem. Daarin ben ik wel het zwarte schaap want al mijn collega's zijn natuurlijk pro apple.. produceren ? ohhh Apple ! ... nee, niet voor mij dus. Met andere woorden.. ik heb niemand om mij heen die mij advies kan geven + zelf heb ik ook de ballen verstand van welke onderdelen bij elkaar passen.

mijn wens is om het onder de 1000 euro te houden, en het een betrouwbare kwaliteit kast is.

mijn systeem wensen :

Processor : Intel (het liefst i7.. grote buffer zo min mogelijk geld) ik ben niet van plan om over te gaan klokken ivm. K series (toch?)

Geheugen : 16 - 32 GB (snel, Ik zou niet weten welk merk en hz ivm. moederbord keuze)

Moederbord : ??? (goede kwaliteit, genoeg usb, usb 3.0 zou fijn zijn, netwerkkabel aansluiting)

Videokaart : DVI en VGA aansluiting gewenst voor dual screen (ik zag hier laatst een item over een zeer goedkope maar kwaliteit gtx kaart.

SSD : Samsung 250GB (voornamelijk om mn os en programmas + content op te zetten)

HDD : WD black caviar 1TB (voor mn projecten, samples etc. ik hoorde dat dit een snellere schijf is ondanks dat de 2TB een tientje duurder is?)

Kast + Cooling : De Fractal Design Define R4 Black Pearl spreekt me erg aan... cooling zou ik niet weten.. hij moet lange werkuren aan kunnen op hoge snelheid.

Geluidskaart heb ik PCI-e volgensmij.. moet er ook op passen (M-audio audiophile 2496)

OS : Windows 7 Ultimate (denk ik) ik ben bang voor windows 8 + ik maak mijn eigen muziek nogsteeds op een windows xp diertje (32 bit) en ben bang dat bepaalde programmas/ drivers niet gaan werken op een 64bit systeem. Iemand heeft mij toen gezegd dat Windows ultimate een soort van brug naar 32bit kan leggen?...
Anyway.. old fashioned, fingers crossed

Verwachtingen :

Zoals ik al zei moet dit beestje lange werkuren aankunnen. Produceren op dit systeem is een full time bezigheid. Verder hoeft de kast niet super stil te zijn : voor opnames is er een ander systeem.
Ik werk soms aan projecten van +- 60 audio/midi sporen + FX dus werkgeheugen en de buffersnelheid van de SSD, de Processor cache etc. is het belangrijkste (toch? of kraam ik nu heel veel smartass onzin uit? haha)

Wie kan mij helpen ?? :*)

BVD,

_/-\o_
zal voor 64 bits os gaan want 32bits ondersteunt tot 3gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
true, maar dat spreekt voor zich anno 2013 nieuwe systemen.
Alleen vroeg ik mij af of windows 7 ultimate die brug kan leggen naar 32bit en/of ik dat naast mijn 64bit DAW kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:16

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

De tijden dat 64bit een probleem vormde zijn nu toch wel voorbij.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
Ik koop er zowiezo een 64-bit systeem bij.. want die 16-32GB RAM is essentieel in mijn vakgebied. Als iemand alleen die vraag over windows 7 Ultimate kan beantwoorden dan weet ik daar weer even genoeg over. Anders kan ik ook gewoon voor een home premium gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik zou een beginnen kritisch te kijken naar welke programma's je gebruikt en wat die waarvan gebruiken. Je kunt pas zeggen wat een zinnige aankoop is als je weet wat je gaat gebruiken. 1000 euro is te weinig om op alle vlakken overkill te plegen (wat sowieso geen goede strategie is), dus dat lijkt me waar je moet beginnen.

Zoek ook naar mensen die redenen en/of benchmarks hebben voor hun verhaal of tests hebben uitgevoerd. Het internet staat vol met mensen die van alles beweren, maar relatief weinig kunnen hun relaas ook onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Volgens mij is het redelijk vergelijkbaar met een 80 km/u weg (32 bit) versus een 24 laanse snelweg (64 bit) beide zijn anders gebouwd, maar het emuleren ervan is in de huidige tijd geen probleem meer. Ook kan er veel meer data verwerkt worden binnen een 64 bit computer en dat is natuurlijk wel zo handig met de huidige krachtpatsers. Maar 64 bit naar 32 bit emuleren is verre van een probleem...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
processor, MOBO & RAM.. combiatie dan ? snel en compatible.. het liefst getest door 1 van jullie. Het komt er op neer dat een Gamekast alleen dan zonder de -GTX en met +SSD +Geluidskaart is wat ik zoek. Als ik aan grote projecten werk zit ik op 90% van een i7 3930K.. alleen deze processor zit boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoofTurkey schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 08:56:
Volgens mij is het redelijk vergelijkbaar met een 80 km/u weg (32 bit) versus een 24 laanse snelweg (64 bit) beide zijn anders gebouwd, maar het emuleren ervan is in de huidige tijd geen probleem meer. Ook kan er veel meer data verwerkt worden binnen een 64 bit computer en dat is natuurlijk wel zo handig met de huidige krachtpatsers. Maar 64 bit naar 32 bit emuleren is verre van een probleem...
Ik zou zeggen, slinger Google eens aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:01:
[...]

Ik zou zeggen, slinger Google eens aan :)
Dit vond ik daar juist :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Heb je hier wat aan?

http://www.reyniersaudio....ation-computer-comparison

Kies eerst een pc/customize en klik dan telkens op de tab van 'help me decide'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
hele interessante site mirp, thanks daarvoor !
Ik ga er zeker even rondkijken, alleen zijn de prijzen behoorlijk door de extra tuning in windows en DAW wat ik zelf wel voor elkaar krijg.

Ik heb ondertussen met wat mensen gesproken, en zelf rondgekeken voor de keuze qua onderdelen.
en heb tot nu toe :

kast : De Fractal Design Define R4 Black Pearl
Processor : i7 3820 boxed
MOBO : MSI X79MA-GD45
voeding : Enermax Platimax 500

ram : daar kom ik niet helemaal uit.. ik begrijp dat het moederbord socket 2011 is en dat er dus een grotere comunicatie trechter is naar de processor en andere hardware.. ik denk momenteel aan 2x8GB en later misschien zelfs nog 2x8 erbij.. alleen welk merk en hoeveel hz?

koeling : i dont know

videokaart, dvd/rw, geluidskaart, en windows is al gecovered.. ik kom nu rond de 900 euro uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
en dan heb ik de ssd, en hdd nog nieteens haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbravo2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 14:21
Ik heb deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 264,-€ 264,-
1Asus P9X79€ 213,90€ 213,90
1MSI N650Ti PE 1GD5/OC€ 128,90€ 128,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 78,90€ 78,90
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 91,50€ 91,50
1Cooler Master TPC 800€ 47,50€ 47,50
1Antec True Quiet€ 12,80€ 12,80
1Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 (1450 rpm), 120mm€ 12,30€ 12,30
1G.Skill 32GB DDR3-2400 CL10 RipjawsZ (F3-19200CL10Q-32GBZH)€ 268,50€ 268,50
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 89,90€ 89,90
1Samsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.208,20

en het bevalt me erg goed. Ik hoor eigenlijk alleen mijn harde schijf. De Define R4 kan ik je inderdaad aanraden ;-). Verder heb ik snel geheugen omdat ik een applicatie heb draaien die daar specifiek gebruik van maakt. Voor de video kaart kan je nog een andere keuze maken. Verder zou ik niet dit moederbord kopen, maar de Pro versie (omdat die usb3 header voor de behuizing heeft): foutje.

Ik overklok eigenlijk niet, naast het geheugen (dat draait stabiel op 2400MHz dmv XMP). Daarom is luchtkoeling te doen. Geheugenkoelers boeien volgens mij niet.

Stilte: Vooral de combo van case fans, cpu koeler, cpu fan en video kaart is wat mogelijk verder nog geluid maakt. Enerzijds moet je airflow hebben omdat anders de fans teveel worden opgespind, anderzijds moeten ze stil zijn. Het schijnt dat 3 tot 4 casefans optimaal is. Ik heb me suf gezocht bij hardware.info waar ze erg veel vergelijkingsmateriaal hebben voor deze parameters. Resultaat is dat alleen de hdd hoorbaar is (ik heb relatief weinig load moet ik zeggen).

Moederbord heb ik gekozen omdat ik, na erg veel reviews te hebben gelezen, denk dat dit vwb geheugen de meest stabiele is (voedingslijnen voor geheugen moet goed zijn). Als dat je niet boeit maakt het eigenlijk niet veel uit.

Onder load of niet; voor mij niet direct hoorbaar. Met load is cpu 50 graden, zonder 40.

edit: Mobo info bijgeplaatst + typo + temps toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door cbravo2 op 26-04-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbravo2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 14:21
Prijstechnisch kom je in de knoop met snel en veel geheugen. Tot 16Gb is het goedkoop (èn simpeler mobo èn goedkope set geheugen). Komt er nog de Windows belasting bij, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik heb deze net binnen. Echt een top geluidskaart(interface)..... goed voor de producer/hobbyiest
http://www.dv247.com/asse...ocusrite-Scarlett-2i2.jpg
Genoeg aansluitmogelijkheden, microfoon etc.. en het geluid klinkt echt TOP!!!. En iedereen is er lovend over, ook de grotere producers.
Prijs 133 euro. Alleen ff nieuwste driver zelf downloaden voor hogere bit rate, (std drivers hebben een BUG!)
kan je gewoon met 2 paar 6,5mm jacks gebalanceerd aansluiten naar je studiomonitoren (speakers).
en je kan gelijktijdig je speakers en headphone aansluiten en tegelijk aan of uit draaien dmv volume knoppen individueel.

Beste is eigenlijk nog XLR naar JACK kabels voor nog minder ruis.
Zeker een aanrader dus en niet duur als je kijkt naar andere soortgelijke kaarten met mindere geluidskwaliteit.

hier hele oude foto van mijn kevlar studio speakers.. >
http://t0.gstatic.com/ima...F-vO-F-ehM69JvgTn02BJdrIQ
vergeet trouwens niet in windows je geluid op studio 24-bit/96khz te zetten.....

Als je een CPU kiest gewoon zo snel mogelijk voor betere latencies, zeker niet op besparen, ook niet op hyperthreading. Desnoods een 3930k als je begrijpt wat ik bedoel. zeker 500 euro waard.
Ik heb een i7 3770 en ik had een i5 760 4ghz.. die i5 voelt als een slak vergeleken die i7,
Ik weet niet welke speakers je hebt maar ik kan toch wel 8 inch aanraden met kevlar.
Klinkt overkill maar het laag is dan gewoon lekker afstelbaar.
Minimaal toch wel 6inch zou ik doen dan.

Koolsound heeft perfecte speakers die betaalbaar zijn... pearl 6 of pearl 8.Precies hetzelfde als de KRK2 serie alleen je betaald zo 50% minder.

Om een idee te geven wat ik maak :)
https://soundcloud.com/arnoud-1

8GB is zat.. en je hoeft echt GEEN snel geheugen!!!

[ Voor 129% gewijzigd door A87 op 26-04-2013 23:09 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De i7 3820 is eigenlijk zelden tot nooit een goede keuze. De performance van een i7 3770K is nagenoeg hetzelfde en dat platform is stukken goedkoper. Socket 2011 heeft eigenlijk alleen zin als je dan ook aan de hexacore gaat - en dus inderdaad een CPU van minstens 500 euro koopt. Een 3820 is de prijs van een hexacore (misschien de processor niet zozeer, maar het moederbord wel) en de performance van een quadcore. Niet ideaal. De kleine bonussen die het platform levert zijn de moeite niet waard voor dat geld.

Overigens zie ik nog steeds geen rechtvaardiging van een i7. Hyperthreading heeft alleen zin als het... zin heeft. Over het algemeen is het verstandig er vanuit te gaan dat je het niet nodig hebt, tenzij je precies weet waarom je het wel nodig hebt. Heb je benchmarks of metingen gevonden die dat rechtvaardigen?

Overigens mag ook gezegd worden dat Haswell voor de deur staat. Nieuwe Intel processoren die waarschijnlijk weer een stukje sneller gaan zijn. De precieze verschijningsdatum is nog niet bekend, maar het komende kwartaal gaat het sowieso zijn.
A87 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:37:
Ik heb een i7 3770 en ik had een i5 760 4ghz.. die i5 voelt als een slak vergeleken die i7,
Als je al verschil merkt dan is dat zeer zeker niet omdat het een een i5 is en het ander een i7. Hyperthreading kan nuttig zijn, maar alleen in zeer specifieke situaties en meestal vooral in benchmarks. Dat de een 'als een slak' zou voelen is dan ook een rare notie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:36:

Als je al verschil merkt dan is dat zeer zeker niet omdat het een een i5 is en het ander een i7. Hyperthreading kan nuttig zijn, maar alleen in zeer specifieke situaties en meestal vooral in benchmarks. Dat de een 'als een slak' zou voelen is dan ook een rare notie.
het is meer in het microscopische gevoel. het is niet echt uit te leggen maar je als je met fracties werkt en een procentje hier en daar snel aandraaien... etc. kleine dingetjes.. niet het renderen oid.
je merkt het wel als je een tijdje werkt met verschillende CPUs.
Pentium 4 had ik eigenlijk beter kunnen noemen :+

[ Voor 29% gewijzigd door A87 op 27-04-2013 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Algemeen is het zo dat hoe duurder je systeem en hoe sneller je processor en hoe meer ram je hebt hoe beter je muziek klinkt. Ik heb wel eens muziek gemaakt met maar 3 VST plugins en maximaal 4 sporen tegelijk op mijn laptop. Het cpu gebruik van een i5 3340M is dan 10%, ram gebruik 2GB van de 4GB.
Maar dan mist er toch gewoon altijd wel iets. Ik weet niet wat. Het is een gevoel.
Algemeen gesproken is het zo dat om succes te hebben je muziek in je DAW project uit minstens 32 verschillende tracks moet bestaat en op elk moment 128 effecten nodig heeft. En daar heb je gewoon een hele snelle processor voor nodig en minstens 16GB ram. Anders kun je gewoon niet succesvol zijn en zal de dag die wist dat zal komen nooit aanbreken. Meer is gewoon altijd beter in muziek, kijk maar naar de muziek van John Ewbank, hoe meer zangers en zangeressen zijn vocals komen inzingen hoe beter het klinkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kain_niaK op 27-04-2013 02:26 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Volgens mij is 8GB wel genoeg tenzij je echt 100 dingen tegelijk doet... maja 16gb kost ook niet veel meer.
Ik pak ook niet zo veel plugings tegelijk.. etc.
Ik denk dta ik max aan de 3GB kom.

8GB is best pittig

[ Voor 51% gewijzigd door A87 op 27-04-2013 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kain_niaK schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 01:50:
Algemeen is het zo dat hoe duurder je systeem en hoe sneller je processor en hoe meer ram je hebt hoe beter je muziek klinkt.
Dit is natuurlijk een beetje raar. Op een goedkope processor kan iemand hele goede muziek maken, terwijl een ander op een dure niets klaar maakt. Dat hangt echt vooral van degene die achter het toetsenbord zit af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Maar hij zit al aan 90% cpu gebruik met zijn grote projecten.

Ik heb net even een testje gedaan op een DAW van 2009 met een quad core processor.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/INSGky2.png

Alle plugins hier slaan 1 noot per step aan.
Ik heb:
-3 keer een Sylenth1 plugin open staan.
-3 keer een Massive plugin
- 8 een Omnisphere plugins, elke omnisphere plugin heeft 8 kanalen = 64 geluiden door elkaar
- 8 keer een Trilian plugin, elkeTrilian plugin heeft 8 kanalen = 64 geluiden door elkaar
- 8 keer een Stylus RMX plugin, elke Stylus RMX plugin heeft 8 kanalen = 64 geluiden door elkaar
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal = 198 verschillende instrumenten door elkaar.
Dit komt overeen met een orkest met 198 verschillende instrumenten die allemaal TEGELIJK één noot aan slaan. Het Cpu gebruik op een i7 920 is dan ongeveer 35%.
mfgson schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:30:
processor, MOBO & RAM.. combiatie dan ? snel en compatible.. het liefst getest door 1 van jullie. Het komt er op neer dat een Gamekast alleen dan zonder de -GTX en met +SSD +Geluidskaart is wat ik zoek. Als ik aan grote projecten werk zit ik op 90% van een i7 3930K.. alleen deze processor zit boven mijn budget.
Dus je maakt heavy parallel industrial dubstep?

@Camacha --> Check mijn nieuwste nummer: "Ik gaf haar een knipoogje over de telefoon"

[ Voor 31% gewijzigd door Kain_niaK op 27-04-2013 02:24 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

holy wat gebruiken jullie veel resouce :).
Je kan beter je instrumenten uit sample packs halen dan per sample 1 vst uit de kast trekken die je cpu op eet en andere dingen.

uiteindelijk is een 3970x x4 nog niet genoeg als je zo gaat stapelen

[ Voor 88% gewijzigd door A87 op 27-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
thanks voor alle comments. Ik heb dit ready om te bestellen :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 280,-€ 280,-
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 128,10€ 128,10
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 89,20€ 89,20
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,70€ 17,70
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 88,50€ 88,50
1be quiet! Pure Power L8 730W€ 87,70€ 87,70
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB€ 209,95€ 209,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 901,15

de cooler is ter vervanging van de processor cooler. Verder heeft iemand mij dit MOBO aangeraden. iemand nog suggesties of is dit een killer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:29
Wow dat geheugensetje staat nu echt goedkoop, het 8GB setje daarvan heeft lang aan 79€ gestaan... dus 88€ voor 16GB is echt wel nice. Heb de 8gb versie recent gekocht voor 50€ + overclock naar 2133Mhz en dat loopt nog altijd stabiel.

Je voeding is wel zwaar overkill. Neem beter een deftige 450w voeding of zelfs 360W --> Seasonic G-series

Die Samsung 830 series is ondertussen verouderd en overprices, kijk gewoon naar de 840 reeks of 840 pro, of de nieuwe van Crucial...

[ Voor 34% gewijzigd door Inrage op 17-05-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Inrage schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:57:

Die Samsung 830 series is ondertussen verouderd en overprices, kijk gewoon naar de 840 reeks of 840 pro, of de nieuwe van Crucial...
nou, als ik mocht kiezen tussen een 830 en 840, de eerste is stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:29
Reepje schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:17:
[...]

nou, als ik mocht kiezen tussen een 830 en 840, de eerste is stukken beter.
Overdrijven is een kunst hé?

De 830 reeks gaat zogezegd wat langer mee, ... ja in extreme omstandigheden ja, en dan nog zal de rest van je pc eerder verouderd zijn dan dat je SSD stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfgson
Mij is aangeraden de ballistix te droppen en voor mushkin redlines te gaan. Nu wil ik graag 2 slots vrij houden voor een eventuele upgrade in de toekomst. De redline is een quad channel kit (4x4gb) maar ik zie dat er mushkin blackline dual channel (2x8) is. Is dit RAM type compatibel met gigabyte-ga-z77x- ud3h MOBO ?-solved-

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 280,-€ 280,-
1Gigabyte GA-Z77X-UD3H€ 127,95€ 127,95
1Fractal Design Define XL R2 Titanium Grey€ 110,48€ 110,48
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,70€ 17,70
1Mushkin Blackline 16GB (2x8GB) DDR3 UDIMM PC3-14900 CL11€ 118,-€ 118,-
1be quiet! Pure Power L8 730W€ 87,70€ 87,70
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 256GB€ 209,95€ 209,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 951,78

btw. de lees- en schrijfsnelheid van de 830 spreekt mij toch meer aan dan de 840 (al is deze lager geprijst) of ik zou voor de pro moeten gaan. Voor nu vertrouw ik dat de 830 m'n OS + Software zal dragen als een sir.

[ Voor 83% gewijzigd door mfgson op 19-05-2013 23:38 ]

Pagina: 1