Internet downloads mislukken met IE en Chrome

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 00:14
ik heb een heel raar probleem op mijn vista 32bit laptop.

Als ik b.v. ccleaner installer wil downloaden geeft Internet Explorer en Google Chrome aan dat het een virus is. Met de download is niets mis gaat via de office download.
Maar ook alle andere bestanden die je probeer te downloaden krijg je die melding.

Na een avondje google denk ik dat het in het Windows bijlagenbeheer zit.

Wat ik gedaan heb:

AVG gede-installeerd (zonder virus scanner)
Google Chrome geïnstalleerd zelfde probleem.
Mallware bytes ziet geen probleem.
Nieuw account aangemaakt.

Werkt allemaal niet, iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Mogelijk heb je een vreemde site te pakken die wat mallware heeft ofzo. Probeer http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ daar stuurt ccleaner.com je ook heen dus das de 'standaard' download site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe ze de melding er precies uit? Kan je de precieze melding (of evt een screenshot) geven?
Langhe schreef op donderdag 25 april 2013 @ 23:47:
Als ik b.v. ccleaner installer wil downloaden [...] Met de download is niets mis gaat via de office download.
Hoe bedoel je, ccleaner is niet van Microsoft.

Trouwens is dit meer iets voor BV. WOS -> BV

[ Voor 63% gewijzigd door F_J_K op 25-04-2013 23:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
normaal als je een pdf, exe, enz. download dan krijg je de melding bezig met downloaden , bezig met veiligheids scan, en normaal wordt daarna het bestand geopend maar ik krijg de melding dat het bestand een virus bevat en wordt geblokkeerd. zowel in IE als Chrome.

Hier staat het eigenlijk vermeld http://support.google.com...r.py?hl=nl&answer=2898334 onder Geblokkeerd.

maar ik weet niet hoe ik dat kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 12:17

ResuCigam

BOFH

Misschien bevat het bestand wat jij wilt downloaden gewoon een virus... Waar probeer je het te downloaden?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
Omdat die dat bij alle bestanden doet, ook als ik bij hotmail mezelf een bijlagen stuur en dat geeft die dat ook aan. Het is naar mijn idee ergens in windows waar het fout gaat.

Als ik zo google zie ik meer mensen die dit probleem hebben echter staat de oplossing er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Onder aan die pagina staat het volgende:
"De beveiligingsinstellingen van uw computer wijzigen"
Heb je de stappen die daar beschreven staan al geprobeerd?

[ Voor 0% gewijzigd door fluffy1 op 26-04-2013 13:00 . Reden: aarrrgh... typo! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
Deze heb ik wel gedaan:

Scrol omlaag naar Gedownloade elementen > Bestand downloaden.
Selecteer Inschakelen.

die andere nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluffy1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik zou het zeker die andere stap ook toepassen, en ook de stappen eens herhalen in de zone "local intranet" ipv. internet. Het zou kunnen dat deze settings gebruikt worden om een of andere reden.

Verder zou ik ook kijken in de zone "Restricted sites" als er sites opgelijst staan, en controleren of de site waarvan je wil downloaden er niet tussen staat. ("Restricted zones" aanklikken, en het knopje sites op WinXP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5StarGbVk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-01-2022
Is hier al een oplossing voor gevonden??
-
Ik heb hier sinds kort problemen met het opslaan van ge-downloaden bestanden op het internet.
heb het probleem op Internet Explore 11 als Google Chrome...

kan zelfs op Chrome geen afbeeldingen opslaan en er staat weer Mislukt - Virusscan is mislukt, gek genoeg kan dit wel weer op Internet Explore 11 maar met grote bestanden gaat dat bij IE 11 jammer genoeg weer niet
wat ik wel nogal vreemd vind

heb de fireware van Norton Internet Security open staan dus daar ligt het ook niet aan,
SmartScreen van IE staat uitgeschakeld

dus om het even duidelijk te verwoorden ik kan helemaal niks downloaden van internet!!
mocht iemand de oplossing weten vele dank!! :*)
Pagina: 1