Define R4 7 fans, hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik ben net klaar met het bouwen van mijn (1ste!) pc :)

Nu heb ik alles aangesloten behalve de fans.

Ik heb 2 noctua NF-S12B fans voorin zitten en op de overige plekken 5x140mm Fractal design R2 fans.

Nu zou ik ze graag allemaal op de ingebouwde fan controller aansluiten maar ik weet niet precies hoe ik dit het beste kan doen?
De fan controller heeft 3 fan ingangen.
Ook is er nog een fan ingang op mijn mobo.
Mijn mobo is een Asus P8-Z77-V Premium en daar zit hele uitgebreide software bij om je fans te monitoren.

Heeft iemand misschien anders nog advies over hoe ik doe koeling het beste kan regelen?

Dus de groote vraag is nu, hoe moet ik nu alle fans op de fancontroller aansluiten en zorgen dat ik ook nog alles via's het mobo in de gaten kan houden?

P.S. Ik heb 2 fans van de noctua nh-d14 aangesloten op de 2 fans ingangen op het mobo boven de cpu, dat zou verder goed moeten gaan toch?

[ Voor 12% gewijzigd door joost18 op 25-04-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Nu heb ik nooit een PC gebouwd en alleen maar filmpjes op YT hierover gezien, maar ik zou even de handleiding van je moederbord checken, daar staat vaak al veel informatie in.

Anders google je even "aansluiten fans Asus P8" o.i.d.
of op Youtube kun je vaak ook al iets vinden :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 13:07
Ik heb zelf sinds kort een R4, en heb hiervoor een R3 gehad, en die hebben beide niet echt wat je noemt een "handleiding". :P Zelf had ik in de R3 twee 120mm Nexus Real Silent fans voorin (intake), één op de sidepanel (intake) en één achterin (exhaust). Ik had ze allemaal gewoon op het moederbord aangesloten.

Nu met de R4, heb ik voorlopig de Fractal fans erin gelaten (gebruik zelfs nog de stock koeler van m'n CPU :P), maar ik zit aan ongeveer dezelfde configuratie te denken maar dan met een viertal Scythe Slip Streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Als je alle fans aansluit op de fancontroller dan kun je deze, naar mijn weten, niet in de gaten houden met je moederbord.
Wil je alles 'in de gaten' houden dan de fans dus aansluiten op het moederbord.

Mocht je te weinig aansluitingen hebben op je moederbord (of fancontroller) dan kun je de zogenoemde y-splitter gebruiken:
http://cdn102.iofferphoto...le-splitter-new-8bafb.jpg

Misschien wel handig :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750