huidige specs
Ik heb laatst een oude pc van een vriend overgenomen en deze gecombineerd met mijn systeem, alwaar ik nu op de volgende specs uitkom:
Ik mag van mijn vrouw maximaal 200 euro besteden
, nu wil ik dit in ieder geval investeren in een ssd en dacht daarbij aan de:
mijn 2x 2gb geheugen is samsung 2gb 2rx8 pc2 6400u 666 5 5 5 15 20
De hamvraag:
Wat is nu het slimst om te doen ?
... Ik twijfel namelijk behoorlijk aangezien het wel fijn is om voor dit relatief lage bedrag zoveel mogelijk winst te behalen.
Extra info screenshots:
cpu + ram:
update, na zelf het e.e.a te hebben uitgezocht denk ik dat ik qua ram niet veel snelheidswinst zal boeken. Ik heb redelijke benchmark scores, wellicht dan toch slimmer om alleen een ssd te doen

hdd:
Ik heb laatst een oude pc van een vriend overgenomen en deze gecombineerd met mijn systeem, alwaar ik nu op de volgende specs uitkom:
- mobo: Asus p5qld pro
- geheugen: ddr2 800mhz 2x1gb en 2x2gb (gelijke timings en dual channel interleaved losse timings momenteel 6 6 6 18 50)
- processor: Q8300 2,5 quad met een safe overclock naar 3.1ghz (heb geprimed)
- HD: WD black 1TB (deze komt erg laag uit in benchmarks en is ook de bottleneck in mijn windows score (5,2 t.o.v 7+ rest)
- videokaart : XFX 2GB ATI HD7750
- PSU Cooler Master eXtreme Power Plus 500W , ook behuizing cooler master
Ik mag van mijn vrouw maximaal 200 euro besteden
- http://azerty.nl/0-1990-566985/kingston-ssdnow-v300-.html , aangezien ik qua prijs kwaliteit voldoende vind en ik toch maar een sata-2 aansluitiing heb.
mijn 2x 2gb geheugen is samsung 2gb 2rx8 pc2 6400u 666 5 5 5 15 20
De hamvraag:
Wat is nu het slimst om te doen ?
- Kan ik het best 2x2gb geheugen erbij kopen met dezelfde specs?
- Kan ik het best 2x2gb overclockbaar geheugen kopen en wellicht een betere koeler voor de processor, om zo meer snelheidswinst te halen? Ik weet dat de Q8300 stabiel kan draaien op 3.5gig , wellicht ? pricewatch: Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G
- Of heeft er iemand nog andere ideen?
... Ik twijfel namelijk behoorlijk aangezien het wel fijn is om voor dit relatief lage bedrag zoveel mogelijk winst te behalen.
Extra info screenshots:
cpu + ram:
update, na zelf het e.e.a te hebben uitgezocht denk ik dat ik qua ram niet veel snelheidswinst zal boeken. Ik heb redelijke benchmark scores, wellicht dan toch slimmer om alleen een ssd te doen

hdd:

[ Voor 27% gewijzigd door GeNiTaLiX op 26-04-2013 00:53 ]